23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tilfredshed ligger i tydelig tale og lydhørt personale

Resultaterne fra Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser er netop landet.

Patienterne er meget tilfredse med den behandling, de får på akutklinikker og akutmodtagelser i Region Midtjylland.

Det viser deres svar i den femte udgave af Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, LUP Akutmodtagelse, skriver Region Midtjylland i en pressemeddelelse.

Fra 2017 til 2018 er tilfredsheden med behandlingen steget i næsten alle egne af regionen.

- Jeg hæfter mig ved at patienttilfredsheden stiger, når de akutte funktioner samles omkring akutafdelingen, som vi gør i vores mange nybyggerier, siger regionsrådsformand Anders Kühnau (S).

Patienterne på Aarhus Universitetshospital er blandt andet mere tilfredse med information om ventetiden efter hospitalet i maj tog sin nye akutafdeling i Skejby i brug.

Patienterne i regionen roser især personalet for at lytte, når de beskriver deres sygdom eller skade, og svarer, at de i stigende grad oplever, at den mundtlige information er forståelig.

Ventetiden opleves stadig for lang
Mange patienter svarer, at de ikke finder ventetiden fra de ankommer til de bliver undersøgt acceptabel i akutmodtagelser og akutklinikker.

Patienterne savner også svar på, hvor længe de skal vente og hvordan ventetiden udvikler sig, mens de venter.

- Det skal vi rette op på, siger Anders Kühnau.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03