23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 047-111475
Offentliggjort
06.03.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Fredensborg Kommune

Varetagelse af indkøbsordning for visiterede borgere


Fredensborg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredensborg Kommune
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Ising
E-mail: stis@fredensborg.dk
Telefon: +45 72562411

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/116165013.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Allerød Kommune
By: Allerød
NUTS-kode: DK013
Postnummer: 3450
Land: Danmark
E-mail: kommunen@alleroed.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.alleroed.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ballerup Kommune
By: Ballerup
NUTS-kode: DK013
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: borger@balk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ballerup.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Egedal Kommune
By: Ølstykke
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: kommune@egekom.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.egedalkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredensborg Kommune
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: fredensborg@fredensborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fredensborg.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Halsnæs Kommune
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: mail@halsnaes.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.halsnaes.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Helsingør Kommune
By: Helsingør
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: mail@helsingor.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.helsingor.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Furesø Kommune
By: Værløse
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: mail@furesoe.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.furesoe.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Kommune
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: mail@hillerod.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.hillerod.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hørsholm Kommune
By: Hørsholm
NUTS-kode: DK013
Land: Danmark
E-mail: mail@horsholm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horsholm.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Varetagelse af indkøbsordning for visiterede borgere

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312200
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

De udbudte rammeaftaler omfatter opgaver i relation til indkøb af dagligvarer til visiterede borgere, såvel hjemmeboende som beboere på plejecentre. Antallet af visiterede borgere på plejecentre er meget begrænset. Leverandøren skal levere varer i hele kommunen.

Opgaverne omfatter:

— Modtagelse af bestilling

— Plukning og pakning af varer

— Levering af varer til borgerens hjem

— På-plads-sætning af køle- og frostvarer

— På-plads-sætning af øvrige varer for borgere, som er visiteret til dette (kun visse kommuner)

— Returemballage

— Afregning.

Omsætningen for leverandøren vil være bestemt af, hvor mange borgere, der visiteres til indkøbsordningen, samt hvor mange borgere, der vælger at blive tilmeldt den enkelte leverandør, jf. fritvalgsordningen.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Nordsjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Følgende 10 kommuner i Indkøbsfællesskab Nordsjælland er gået sammen om at udbyde varetagelsen af indkøbsordning for borgere i eget hjem: Allerød Kommune, Ballerup Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Furesø Kommune, Hillerød Kommune og Hørsholm Kommune.

I henhold til lov om social service § 83 har kommunerne pligt til at sørge for, at der tilbydes hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet, herunder bl.a. indkøbsordning til borgere, der ikke selv kan udføre opgaverne på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller på grund af særlige sociale problemer.

Kommunens myndighedsfunktion træffer afgørelse om tildeling og udmåling af hjemmehjælp, herunder visitation til indkøbsordning. Denne visitation sker ud fra en konkret vurdering af den enkelte borgers behov for hjælp inden for rammerne af det serviceniveau, som den enkelte kommune har fastlagt. Som myndighed er kommunen forpligtet til at føre tilsyn med, at opgaverne til stadighed udføres forsvarligt.

Der vil blive indgået rammeaftaler med 2 leverandører, som bliver leverandører af indkøbsordning, hvorefter det er op til borgeren at vælge, hvilken leverandør der ønskes. Kommunen kan således ikke i aftaleperioden vælge andre leverandører end de vindende.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kommunerne har hver især option på forlængelse i 1 år, og vil senest 3 måneder før kontraktudløb give besked til leverandørerne om, hvorvidt optionen udnyttes.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 209-510574
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Varetagelse af indkøbsordning for visiterede borgere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
30/01/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Intervare A/S
Postadresse: Banemarksvej 58
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2605
Land: Danmark
E-mail: support@intervare.dk
Telefon: +45 70277233
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Varetagelse af indkøbsordning for visiterede borgere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
30/01/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Egebjerg Købmandsgård A/S
Postadresse: Jernbanevej 7
By: Nykøbing Sj.
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4500
Land: Danmark
E-mail: info@egebjerg-kobmandsgaard.dk
Telefon: +45 70252888
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontraktstart for Helsingør Kommune er den 1. marts 2020. Hørsholm Kommune og Frederikssund Kommune tilslutter sig aftalen 1. kvartal 2020 under forudsætning af, at indkøbsordningen bliver politisk godkendt. Egedal Kommune tilslutter sig aftalen pr. 1. juni 2020, ligeledes forudsat politisk godkendelse. Kontraktstart for øvrige deltagende kommuner er 1. februar 2020.

Jf. serviceloven § 92 Stk. 2. stilles krav om bankgaranti ved kontraktindgåelse med leverandører af personlig pleje og praktisk hjælp. Sikkerhedsstillelsen udgør 25 000 DKK pr. kommune og skal senest ved rammeaftalens underskrivelse stilles som en ubetinget, uigenkaldelig anfordringsgaranti jf. skema 8 i udbudsmaterialet - anfordringsgaranti.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/03/2020

Send til en kollega

0.047