Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Salg og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune - genudbud
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Hans Knudsens Plads 3
By: København Ø
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Kontaktperson: Johannes Bo Nielsen
E-mail: jw0j@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/112697582.aspx
Del II: Genstand
Salg og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune - genudbud
Ordregiver, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen, ønsker, via nærværende udbud, tilbud på indkøb og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune, der er bevilliget bleer efter § 112 i lov om social service.
I 2018 var 6 660 borgere bevilliget bleer i Københavns Kommune, heraf 1 077 borgere i Socialforvaltningen og 5.583 borgere i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Ordregiver ønsker at indgå aftale med én leverandør.
I 2018 var cirka 20% af leveringerne til depoter i Københavns Kommune. Den resterende andel blev leveret direkte til borgers adresse.
Forventet kontraktsum er samlet ca. 48 000 000 DKK i den maximale 4-årige kontraktperiode.
Ovenstående afspejler ordregivers bedste bud på omfanget af ydelsen. Ordregiver er ikke forpligtet til at aftage et bestemt antal bleer og vindende tilbudsgiver er ikke berettiget til en korrektion af den tilbudte pris, godtgørelse eller erstatning, såfremt ordregivers faktiske forbrug afviger fra ovenstående.
Generelle krav til ydelsen, herunder produkt og service, er oplistet i kravspecifikationen i bilag 1.
Udover de fysiske produkter i form af bestilling samt levering af produkter, omfatter udbuddet en række ydelser rettet både mod ordregiver, jf. bilag 4, og kundens borgere med bevilling, og som tilbudsgivere skal opfylde og indregne i produktpriserne, herunder krav til:
— Bistand til konvertering i forbindelse med implementering,
— Opfølgning på forbrug,
— Sparring i forbindelse med udredning (metoder) på brugerniveau,
— Hjemmebesøg hos borger på anmodning fra ordregiver,
— Opfølgning og statistik,
— Økonomisk opfølgning,
— Kvalitetsstyring,
— Løbende uddannelse og efteruddannelse af inkontinens personale,
— Afholdelse af temadage.
Ordregiver har vurderet, at kontrakten ikke egner sig til en opdeling, idet der er væsentlige stordriftsfordele ved at udbude en samlet rammeaftale.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Salg og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune - genudbud
Postadresse: Egelund 35
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 6200
Land: Danmark
E-mail: abena@abena.dk
Telefon: +45 74311818
Fax: +45 74629737
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver bemærker, at udbudsmaterialet til dette genudbud er ændret på 2 punkter:
1) Kravspecifikationen, minimumskrav under lovgivning og miljø punkt 2
Ændret fra:
Produkterne skal være miljømærkede med svanemærket eller tilsvarende, eller på anden vis kunne dokumentere at produkterne lever op til tilsvarende miljømæssige krav.
Ændret til:
Minimum 50% af de i tilbudsliste 1 tilbudte produkter skal være miljømærkede med svanemærket eller tilsvarende, eller på anden vis kunne dokumentere at produkterne lever op til tilsvarende miljømæssige krav. Tilbudsgivere bedes i tilbudsliste 1, kolonne "S" angive hvilke produkter, der lever op til kravet med en henvisning til det pågældende miljømærke eller tilsvarende miljømæssige krav. Ordregiver bemærker, at nærværende minimumskrav vurderes ud fra de angivne produktgrupper som helhed (summen af alle produkter i de markerede produktgrupper). Det er således ikke et krav, at den enkelte produktgruppe indeholder 50%;
2) Udbudsbetingelsernes pkt. 4.3 Vareprøver, side 11.
Ændret fra:
Tilbudsgiver skal senest ved tilbudsfristens udløb aflevere vareprøver for alle de i tilbudsliste 1 tilbudte produkter for følgende positioner. Der skal afleveres 2 vareprøver for hvert tilbudt produkt.
Ændret til:
Tilbudsgiver skal senest ved tilbudsfristens udløb aflevere vareprøver for alle de i tilbudsliste 1 tilbudte produkter for følgende positioner. Der skal afleveres 1 pose/pakke/æske som vareprøve for hvert tilbudt produkt.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk