23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

AMGROS I/S

Rammeaftale vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet


AMGROS I/S

855440-2025 - Resultater
Danmark – Konsulenttjenesteydelser – Rammeaftale vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet
OJ S 247/2025 23/12/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn AMGROS I/S
E-mail krha@poulschmith.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet
Beskrivelse Udbuddet er et genudbud af den tidligere delaftale 1 i det samlede udbud af konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet (udbudsbekendtgørelse 454479-2025), idet udbuddet af denne delaftale blev annulleret (ved bekendtgørelse 630687-2025), da Amgros på baggrund af udbuddet og de modtagne tilbud konstaterede, at der blandt de konditionsmæssige tilbud ikke kunne indgås en rammeaftale, der opfylder Amgros’ reelle behov. Dette udbud angår således tildeling af rammeaftale vedrørende konsulentbistand til gennemførelse af nationale og internationale kortlægninger og analyser af regulatoriske, organisatoriske og strukturelle forhold indenfor udvikling og ibrugtagning af ATMP. Nærmere vedrører rammeaftalen support til gennemførelse af kvalitativ dataindsamling og analyser samt dertil hørende evaluering inden for regulatoriske, strukturelle og organisatoriske forhold omkring innovative lægemidler, herunder ATMP, i dansk og international kontekst. Rammeaftalen omfatter blandt andet opgaveudførelse vedrørende identificering, analyse og beskrivelse af centrale regulatoriske udfordringer samt identificering, analyse og beskrivelse af mulige løsningsmodeller på disse udfordringer. Dette skal i et vist omfang også belyses ved internationale erfaringer i en international analyse. Den internationale analyse vil desuden skulle belyse øvrige erfaringer, særligt af organisatorisk karakter, fra andre lande, der kan være relevante for en dansk model for ATMP. Løsningsmodellerne kan eksempelvis være forenkling af strukturer, samarbejdsmodeller og processer samt værktøjer såsom vejledning og guides samt kommunikative værktøjer, der kan pilottestes. Til brug for analysernes tilvejebringelse skal leverandøren tillige udføre de bagvedliggende opgaver relateret til dataindsamling. Dette gælder blandt andet litteratursøgning i relevant dansk og udenlandsk litteratur, eksisterende relevant arbejde og lignende kortlægninger, samt gennemførelse af kvalitativ dataindsamling, såsom interviews med eksperter, facilitering af fokusgruppeinterviews og workshops inkl. rekruttering af deltagere. Rammeaftalen omfatter desuden opgaveudførelse inden for en kortlægning, herunder af den tilgængelige ATMP-ekspertise og specifikke kompetencer på området samt de tilgængelige erfaringer, der er med udvikling af akademiske ATMP’er. Der forventes løbende at blive behov for forskellige andre kortlægningsopgaver. Formålet med rammeaftalen er at få tilvejebragt og formidlet viden, der kan bidrage til at styrke udvikling, afprøvning og ibrugtagning af kommercielle og akademiske avancerede terapier i Danmark. Konsulenterne vil indgå i en arbejdsgruppe sammen med Amgros og løse opgaverne samt koordinere i et tæt samarbejde med Amgros, der varetager den samlede projektledelse. Konsulenterne skal bidrage med deres viden og fungere som udførende, hvor der er behov for vidensindsamling og udvikling af leverancer. Rammeaftalen er blevet tildelt en (1) leverandør.
Identifikator for proceduren 98b52b68-e392-4aa7-a3ff-02f558f43888
Tidligere bekendtgørelse d0fb4c68-aa68-4248-95c8-1f6f7744fb2e-01
Intern ID 4040613
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85312320   Konsulenttjenesteydelser
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  73200000   Konsulentvirksomhed inden for forskning og udvikling, 85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ydelserne skal leveres på Amgros’ adresse i København, medmindre der konkret aftales andet.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Værdien angivet under tilbuddet er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom Amgros ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. --- Den vindende tilbudsgiver er et konsortie bestående af VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd & Jakob Wested ApS.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rammeaftale vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet
Beskrivelse Udbuddet er et genudbud af den tidligere delaftale 1 i det samlede udbud af konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet (udbudsbekendtgørelse 454479-2025), idet udbuddet af denne delaftale blev annulleret (ved bekendtgørelse 630687-2025), da Amgros på baggrund af udbuddet og de modtagne tilbud konstaterede, at der blandt de konditionsmæssige tilbud ikke kunne indgås en rammeaftale, der opfylder Amgros’ reelle behov. Dette udbud angår således tildeling af rammeaftale vedrørende konsulentbistand til gennemførelse af nationale og internationale kortlægninger og analyser af regulatoriske, organisatoriske og strukturelle forhold indenfor udvikling og ibrugtagning af ATMP. Nærmere vedrører rammeaftalen support til gennemførelse af kvalitativ dataindsamling og analyser samt dertil hørende evaluering inden for regulatoriske, strukturelle og organisatoriske forhold omkring innovative lægemidler, herunder ATMP, i dansk og international kontekst. Rammeaftalen omfatter blandt andet opgaveudførelse vedrørende identificering, analyse og beskrivelse af centrale regulatoriske udfordringer samt identificering, analyse og beskrivelse af mulige løsningsmodeller på disse udfordringer. Dette skal i et vist omfang også belyses ved internationale erfaringer i en international analyse. Den internationale analyse vil desuden skulle belyse øvrige erfaringer, særligt af organisatorisk karakter, fra andre lande, der kan være relevante for en dansk model for ATMP. Løsningsmodellerne kan eksempelvis være forenkling af strukturer, samarbejdsmodeller og processer samt værktøjer såsom vejledning og guides samt kommunikative værktøjer, der kan pilottestes. Til brug for analysernes tilvejebringelse skal leverandøren tillige udføre de bagvedliggende opgaver relateret til dataindsamling. Dette gælder blandt andet litteratursøgning i relevant dansk og udenlandsk litteratur, eksisterende relevant arbejde og lignende kortlægninger, samt gennemførelse af kvalitativ dataindsamling, såsom interviews med eksperter, facilitering af fokusgruppeinterviews og workshops inkl. rekruttering af deltagere. Rammeaftalen omfatter desuden opgaveudførelse inden for en kortlægning, herunder af den tilgængelige ATMP-ekspertise og specifikke kompetencer på området samt de tilgængelige erfaringer, der er med udvikling af akademiske ATMP’er. Der forventes løbende at blive behov for forskellige andre kortlægningsopgaver. Formålet med rammeaftalen er at få tilvejebragt og formidlet viden, der kan bidrage til at styrke udvikling, afprøvning og ibrugtagning af kommercielle og akademiske avancerede terapier i Danmark. Konsulenterne vil indgå i en arbejdsgruppe sammen med Amgros og løse opgaverne samt koordinere i et tæt samarbejde med Amgros, der varetager den samlede projektledelse. Konsulenterne skal bidrage med deres viden og fungere som udførende, hvor der er behov for vidensindsamling og udvikling af leverancer. Rammeaftalen er blevet tildelt en (1) leverandør.
Intern ID 4040613
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85312320   Konsulenttjenesteydelser
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  73200000   Konsulentvirksomhed inden for forskning og udvikling, 85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ydelserne skal leveres på Amgros’ adresse i København, medmindre der konkret aftales andet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Den anslåede varighed af den udbudte aftale er inklusive option på forlængelse. 2 år udgør aftalens ordinære løbetid, mens de resterende 2 år udgør aftalens forlængelsesperiode. Aftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Værdien angivet under tilbuddet er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom Amgros ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. --- Den vindende tilbudsgiver er et konsortie bestående af VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd & Jakob Wested ApS.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne, afsnit 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne, afsnit 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten AMGROS I/S
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 2 700 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 1 700 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 700 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1 700 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Ledende organisation hos tilbudsgiveren VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Officielt navn Jakob Wested ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 491 250,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1
Titel Rammeaftale vedrørende konsulentbistand til gennemførelse af nationale og internationale kortlægninger og analyser af regulatoriske, organisatoriske og strukturelle forhold indenfor udvikling og ibrugtagning af ATMP
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/11/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 19/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten AMGROS I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn AMGROS I/S
Registreringsnummer 1447 9880
Postadresse Dampfærgevej 22
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Kristine Høgh Hansen
E-mail krha@poulschmith.dk
Telefon +45 31179656
Internetadresse https://amgros.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 23155117
Postadresse Herluf Trolles Gade 11
By København K
Postnummer 1052
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail vive@vive.dk
Telefon 44455500
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Ledende organisation hos tilbudsgiveren
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Jakob Wested ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 30895479
Postadresse Lyngholmen 16
By Birkerød
Postnummer 3460
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 28181466
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7ad594ef-d55c-4e9c-a4ee-191c628bcf21   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/12/2025   14:51:34 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/12/2025   15:01:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 855440-2025
EUT-S-nummer 247/2025
Offentliggørelsesdato 23/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.138|