1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Drift af almen lægepraksis i Fursund
Beskrivelse
:
Der ønskes bud på den fulde drift af almen lægepraksis, hvor Tilbudsgiver modtager fast betaling pr. tilmeldt patient pr. år. Øvrige vilkår er i alt væsentligt svarende til de vilkår, som er beskrevet i den til enhver tid gældende overenskomst om almen praksis mellem Praktiserende Lægers Organisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn. Region Midtjylland forventer derfor et fremtidigt sundhedstilbud med en kvalitet svarende til en almen praksis, som drives på almindelige vilkår. Der udbydes 1 lægekapacitet. Kontrakten vil løbe i 4 år gældende fra d. 1. april 2026 med mulighed for 1 års forlængelse. Bemærk at der kan være krav om virksomhedsoverdragelse af medarbejdere i forbindelse med kontraktens ophør.
Identifikator for proceduren
:
46545eaa-4c69-4170-ba1b-7a65c0342d23
Intern ID
:
1-30-72-152-25
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Der er tale om sociale og andre specifikke tjenesteydelser, som udbydes i henhold til lightregimet i udbudslovens afsnit III.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85121100
Konsultation og behandling hos alment praktiserende læger
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Fur Landevej 124
By
:
Roslev
Postnummer
:
7870
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Klinikken er beliggende Fur Landevej 124, 7870 Roslev.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og § 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud: Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Udbudsdokument
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Drift af almen lægepraksis i Fursund
Beskrivelse
:
Der ønskes bud på den fulde drift af almen lægepraksis, hvor Tilbudsgiver modtager fast betaling pr. tilmeldt patient pr. år. Øvrige vilkår er i alt væsentligt svarende til de vilkår, som er beskrevet i den til enhver tid gældende overenskomst om almen praksis mellem Praktiserende Lægers Organisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn. Region Midtjylland forventer derfor et fremtidigt sundhedstilbud med en kvalitet svarende til en almen praksis, som drives på almindelige vilkår. Der udbydes 1 lægekapacitet. Kontrakten vil løbe i 4 år gældende fra d. 1. april 2026 med mulighed for 1 års forlængelse. Bemærk at der kan være krav om virksomhedsoverdragelse af medarbejdere i forbindelse med kontraktens ophør.
Intern ID
:
1-30-72-152-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85121100
Konsultation og behandling hos alment praktiserende læger
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Fur Landevej 124
By
:
Roslev
Postnummer
:
7870
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Klinikken er beliggende Fur Landevej 124, 7870 Roslev.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
5
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten løber i 4 år med mulighed for 1 års forlængelse.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og § 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud: Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Se Kravspecifikation (Kontraktbilag 1.2)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Se Tilbudsliste (Kontraktbilag 2)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
22/01/2026
11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Der udbydes en 4-årig kontrakt med mulighed for forlængelse i 1 år. Ordregiver gør opmærksom på, at der kan foreligge en pligt til at overtage medarbejdere i medfør af virksomhedsoverdragelsesloven. De medarbejdere, der potentielt har ret til virksomhedsoverdragelse, er beskrevet nærmere i Kontraktbilag 4, ligesom antallet fremgår af dette bilag. Der er kontraktvilkår vedr. embargo - se udbudsmaterialet samt udbudsbilag 4 - erklæring om russisk ejerdeltagelse mv. Det er et krav, at praksis drives fra lokaler, som Kunden udlejer, jf. udbudsmaterialet.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
Postadresse
:
Skottenborg 26
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Ditte Marie Coops
Telefon
:
+45 30635084
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
bef1c8de-6d11-4c60-8280-4f55207a4ff7
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/12/2025
08:50:08 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
19/12/2025
09:03:21 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
855140-2025
EUT-S-nummer
:
246/2025
Offentliggørelsesdato
:
22/12/2025