1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Offentlig orden og sikkerhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rekvirering af speciallægeerklæringer
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen udbyder en 5-årig kontrakt om levering af rekvirering af speciallægeerklæringer. Udbuddet vedrører levering af en løsning, der kan sikre, at når Helbredsnævnet anmoder om en speciallægeerklæring i en sag, rekvireres og fremsendes denne til Helbredsnævnet hurtigst muligt - og senest inden 6 uger fra anmodningstidspunktet. Den tilbudte løsning skal understøtte en effektiv og smidig sagsbehandling af sygesager for tjenestemænd hos Kunden og muliggøre at speciallægeerklæringer hurtigt og nemt kan indhentes og videreformidles til Helbredsnævnet. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, herunder kravsspecifikationen for en nærmere beskrivelse af ydelserne omfattet af udbuddet.
Identifikator for proceduren
:
db8a702e-dbdf-41b2-91e9-dcc29e58b600
Tidligere bekendtgørelse
:
358e3b42-5045-4e19-811b-1ad11007bf49-01
Intern ID
:
25-15-0084
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Ordregiver henviser i øvrigt til udbudsbetingelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85120000
Behandling og konsultation hos praktiserende læger og hermed beslægtet virksomhed,
85121000
Tjenester ydet af praktiserende læger,
85121200
Konsultation og behandling hos medicinske specialister,
85140000
Sundhedsvæsen i øvrigt
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Behandling i hele Danmark. Tilbudsgiver skal have en geografisk fordeling over hele Danmark, dvs. en landsdækkende database/kartotek af speciallæger.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 900 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. EU’s sanktioner mod Rusland forbyder at offentlige kontrakter tildeles eller videreføres til russiske aktører. Ordregiver er derfor afskåret fra at tildele en offentlig kontrakt til en økonomisk aktør, som er omfattet af forbuddet, jf. EU-forordning nr. 833/2014, art. 5k, stk. 1 og stk. 4. Tilbudsgiver skal i forbindelse med afgivelse af tilbud underskrive en tro- og loverklæring i Bilag A4.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rekvirering af speciallægeerklæringer
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen udbyder en 5-årig kontrakt om levering af rekvirering af speciallægeerklæringer. Udbuddet vedrører levering af en løsning, der kan sikre, at når Helbredsnævnet anmoder om en speciallægeerklæring i en sag, rekvireres og fremsendes denne til Helbredsnævnet hurtigst muligt - og senest inden 6 uger fra anmodningstidspunktet. Den tilbudte løsning skal understøtte en effektiv og smidig sagsbehandling af sygesager for tjenestemænd hos Kunden og muliggøre at speciallægeerklæringer hurtigt og nemt kan indhentes og videreformidles til Helbredsnævnet. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, herunder kravsspecifikationen for en nærmere beskrivelse af ydelserne omfattet af udbuddet.
Intern ID
:
25-15-0084
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85120000
Behandling og konsultation hos praktiserende læger og hermed beslægtet virksomhed,
85121000
Tjenester ydet af praktiserende læger,
85121200
Konsultation og behandling hos medicinske specialister,
85140000
Sundhedsvæsen i øvrigt
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Der er ingen optioner i kontrakten.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Behandling i hele Danmark. Tilbudsgiver skal have en geografisk fordeling over hele Danmark, dvs. en landsdækkende database/kartotek af speciallæger.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
5
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
3
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten indeholder mulighed for at forlænge leveringskontrakten med 3 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 900 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. EU’s sanktioner mod Rusland forbyder at offentlige kontrakter tildeles eller videreføres til russiske aktører. Ordregiver er derfor afskåret fra at tildele en offentlig kontrakt til en økonomisk aktør, som er omfattet af forbuddet, jf. EU-forordning nr. 833/2014, art. 5k, stk. 1 og stk. 4. Tilbudsgiver skal i forbindelse med afgivelse af tilbud underskrive en tro- og loverklæring i Bilag A4.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Prisen bliver bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris. Den samlede evalueringstekniske pris beregnes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af bilag 3 - Prisbilag, hvor priserne automatisk omregnes til den samlede evalueringstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet bliver bedømt på grundlag af en række delkriterier, jf. bilag 1 - kravsspecifikation. Der henvises til bilag 1 - kravspecifikation for en nærmere uddybning af delkriteriernes indhold.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
Organisation, der udfører betalingen
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
3 247 680,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Falck Healthcare A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af rekvirering af speciallægeerklæringer - Falck Healthcare
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
3 247 680,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af rekvirering af speciallægeerklæringer - Falck Healthcare
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
06/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/12/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Styrelsen for Danmarks Fængsler
Registreringsnummer
:
53383211
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Emma Marie Jensen
Telefon
:
+45 31178716
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Falck Healthcare A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
16165948
Postadresse
:
Sydhavnsgade 18
By
:
København SV
Postnummer
:
2450
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 29874573
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
d08570bf-6669-40c6-82be-b923bcddb5d7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/12/2025
08:30:41 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
15/12/2025
08:30:41 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
834872-2025
EUT-S-nummer
:
242/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/12/2025