23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Vikarydelser inden for sundhed og omsorg


Aarhus Kommune

830738-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Udsendelse af vikarer til private husstande – Vikarydelser inden for sundhed og omsorg
OJ S 241/2025 15/12/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail regeh@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vikarydelser inden for sundhed og omsorg
Beskrivelse Aftalen dækker følgende faggrupper: • sygeplejersker (SPL) • social- og sundhedsassistenter (SSA) • social- og sundhedshjælpere (SSH) • sygehjælpere (SGH) • socialpædagoger (SPD) • plejehjemsassistenter (PHA) • hjemmehjælpere (HJH) • plejemedhjælpere (PMH) Krav til de angivne vikartyper er angivet i Bilag 2 Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren f670a274-c9f4-4d98-84c8-1812d3f02cc1
Intern ID 510084
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Aarhus Kommune forbeholder sig retten til at tildele Aftalen på baggrund af de indledende tilbud. De indkomne tilbud vil blive behandlet efter følgende procedure: Evaluering af det indledende tilbud: I første omgang vurderer ordregiver, ud fra de indkomne tilbud, om der skal forhandles om de indledende tilbud eller om der skal ske tildeling på baggrund af de indledende tilbud. A) Vælger ordregiver at tildele på baggrund af de indledende tilbud vil de indkomne tilbud blive behandlet efter følgende procedure: Konditionsmæssighed: Konditionsmæssigheden af de indledende – og endelige - tilbud vurderes. I tilfælde af at ordregiver måtte konstatere, at et tilbud er ukonditionsmæssigt, vil tilbuddet ikke indgå i den videre behandling. Tildeling af Aftale: Derefter vurderes de konditionsmæssige tilbud i forhold til tildelingskriteriet, jf. afsnit 4.5. Tildelingskriterium. På denne baggrund træffes beslutning om tildeling af Aftalen. B) Vælger ordregiver at forhandle om de indledende tilbud, vil de indkomne tilbud blive behandlet efter følgende procedure: Invitation til forhandling: Alle tilbudsgivere, der har afgivet et indledende tilbud, vil blive inviteret til en forhandling af de indkomne tilbud. Efter første forhandlingsrunde: Når første forhandlingsrunde er afholdt, vil Ordregiver træffe beslutning om, hvorvidt der vil blive afholdt flere forhandlingsrunder. Dette vil skriftligt blive meddelt alle tilbudsgivere, der har afgivet et tilbud. Desuden udsendes referat af mødet til den enkelte tilbudsgiver. Ordregiver vil ikke gøre brug af shortlisting. Revideret eller endeligt tilbud: Beslutter Ordregiver sig for at afholde yderligere forhandlingsrunder, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremsende et revideret tilbud. Det reviderede tilbud vil danne grundlag for den efterfølgende forhandlingsrunde. Beslutter Ordregiver sig for, at der ikke ønskes yderligere forhandlingsrunder, vil det blive meldt ud at sidste forhandlingsrunde er afholdt og alle tilbudsgivere, der har afgivet et tilbud, vil blive bedt om at fremsende et endeligt tilbud. Desuden udsendes referat af mødet til den enkelte tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal herefter, inden for en nærmere fastsat frist, aflevere endeligt bud. Denne frist vil fremgå af opfordringsskrivelsen. Ordregiver gennemfører ikke forhandlinger om de endelige tilbud, men der vil dog inden for rammerne af de udbudsretlige regler kunne ske afklaring og præcisering af de endelige tilbud. Konditionsmæssighed: Efter det endelige tilbud er modtaget, vil tilbuddenes konditionsmæssighed blive vurderet. I tilfælde af, at ordregiver måtte konstatere at det endelige tilbud er ukonditionsmæssigt, vil tilbuddet ikke indgå i den videre behandling. Tildeling af aftale: Til sidst vurderes de konditionsmæssige tilbud i forhold til tildelingskriteriet, jf. afsnit 4.5 Tildelingskriterium. På denne baggrund træffes beslutning om tildeling af Aftalen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98513300   Udsendelse af vikarer til private husstande
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 280 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 322 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune har valgt udbudsproceduren udbud med forhandling, fordi Aarhus Kommunes behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra a, og fordi Aftalen ikke kan tildeles uden forudgående forhandling pga. Aftalens finansielle forhold eller risici, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra c. Forhandlingen(-erne) har til formål at sikre, at Aarhus Kommunes behov vedrørende den ønskede løsning kan imødekommes herunder i form af hensigtsmæssige aftalevilkår og tekniske specifikationer samt at tilbudsgivers tilbud optimeres. Såfremt Aarhus Kommune vælger at forhandle, vil alle tilbudsgivere, som har afgivet et indledende tilbud, blive inviteret til en tilbudspræsentation, og en forhandling af de indkomne tilbud. Der lægges ikke vægt på tilbudspræsentationen ved evalueringen af tilbuddene. Aarhus Kommune forbeholder sig desuden ret til at indgå Aftalen på baggrund af de indledende tilbud uden at gennemføre en forhandlingsrunde. Forhandlingsrunden vil maksimalt vare 2 timer, hvor tilbudsgiver vil få stillet 20 minutter til rådighed til en præsentation af det fremsendte tilbud. Aarhus Kommune vil samtidig have mulighed for at stille opklarende spørgsmål og/eller forhandle tilbuddet. Eventuelle yderligere opklarende spørgsmål fra Aarhus Kommune vil kunne tilgå tilbudsgiver skriftligt efter tilbudspræsentationen. Aarhus Kommune forventer at afholde én forhandlingsrunde, men forbeholder sig ret til at gennemføre flere forhandlingsrunder, samt retten til at gennemføre forhandlinger på andre måder end fysiske møder, eksempelvis ved Microsoft Teams-møder. Såfremt forhandlingsforløbet ændres, orienteres samtlige tilbudsgivere herom med angivelse af det reviderede forløb for forhandlingerne. Efter hver forhandlingsrunde orienteres samtlige tilbudsgivere om, hvorvidt den næste tilbudsafgivelse er det endelige tilbud, som der ikke kan forhandles om. Tilbudsgivers omkostninger forbundet med deltagelse i forhandlingsrunde(n/r) er Aarhus Kommune uvedkommende. Første forhandlingsrunde På første forhandlingsrunde vil tilbudsgiver få adgang til at præsentere sit tilbud. Aarhus Kommune vil stille spørgsmål til indholdet af tilbudsgivers indledende tilbud samt afklare eventuelle uklarheder, misforståelser eller uhensigtsmæssigheder. Aarhus Kommune vil desuden fremhæve tilbuddets fordele og ulemper. Indeholder tilbuddet forbehold, der betyder, at tilbuddet må anses som ukonditionsmæssigt, vil dette blive påpeget af Aarhus Kommune, således at tilbudsgiver kan tilpasse sit reviderede tilbud. Tilbudsgiver opfordres dog til at afgive indledende tilbud baseret på, at der ikke tages forbehold. Forbehold i de indledende tilbud bevirker dog ikke, at det indledende tilbud anses for at være ukonditionsmæssigt, men vil i stedet indgå i forhandlingerne. Det bemærkes, at Aarhus Kommune dog kan vælge at tildele aftale (r) på baggrund af et indledende tilbud. Såfremt Aarhus Kommune tildeler aftale(r) på baggrund af et indledende tilbud, vil forbehold i et indledende tilbud blive behandlet på samme måde som forbehold i det endelige tilbud, jf. afsnit 2.5.4 Tilbudsgivers forbehold. Det specifikke indhold af forhandlingerne vil afhænge af tilbudsgivers tilbud. Der vil ikke blive videregivet fortrolige oplysninger fra forhandlingsmødet til de øvrige tilbudsgivere. Aarhus Kommune vil udarbejde et referat, der sendes til underskrift hos tilbudsgiver. Referatet vil ikke blive fremsendt øvrige tilbudsgivere, men vil alene skulle dokumentere indholdet af mødet. Referatet kan ikke tillægges nogen selvstændig retlig betydning for tilbudsafgivelsen, der kun skal ske på grundlag af det endelige udbudsmateriale. Aarhus Kommune er opmærksom på den særlige forpligtelse til at sikre, at der ikke udøves forskelsbehandling mellem tilbudsgivere ved at give oplysninger, der kan stille nogle tilbudsgivere bedre end andre. Aarhus Kommune tilstræber derfor, at enhver oplysning, som Aarhus Kommune har meddelt en eller flere tilbudsgivere under forhandlingerne, og som må formodes at være af relevans for samtlige tilbudsgivere i relation til udformningen af de reviderede/endelige tilbud, vil blive meddelt samtlige tilbudsgivere via Comdia senest sammen med opfordringen til at afgive revideret/endeligt tilbud. Eventuelle supplerende oplysninger eller ændringer i udbudsmateriale baseret på forhandlingsmøderne vil ligeledes blive fremsendt til tilbudsgivere via Comdia. Aarhus Kommune er uanset ovenstående til enhver tid berettiget til at videregive referater mv., i det omfang Aarhus Kommune efter de offentligretlige regler er forpligtet hertil, herunder reglerne om aktindsigt. Anden eller øvrige forhandlingsrunder Vælger Aarhus Kommune at afholde flere forhandlingsrunder vil formålet og indholdet af forhandlingsrunder være nogenlunde tilsvarende det, som er oplyst i afsnittet om første forhandlingsrunde, med de naturlige tilpasninger, som følger af det reviderede tilbud. Ændringer foranlediget af forhandlinger Aarhus Kommune vil ændringsmarkere eventuelle ændringer til udbudsmaterialet foranlediget af forhandlingerne. Sådanne ændringer vil blive meddelt via Comdia. Tilbudsgiver opfordres ligeledes til klart at vise ændringer i sit reviderede/endelige tilbud set i forhold til det foregående tilbud. Det kan enten ske ved ændringsmarkering direkte i dokumenterne eller ved særskilt oplistning af ændringerne i forhold til det foregående tilbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vikarydelser inden for sundhed og omsorg
Beskrivelse Aftalen dækker følgende faggrupper: • sygeplejersker (SPL) • social- og sundhedsassistenter (SSA) • social- og sundhedshjælpere (SSH) • sygehjælpere (SGH) • socialpædagoger (SPD) • plejehjemsassistenter (PHA) • hjemmehjælpere (HJH) • plejemedhjælpere (PMH) Krav til de angivne vikartyper er angivet i Bilag 2 Kravspecifikation.
Intern ID 510084
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98513300   Udsendelse af vikarer til private husstande
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/09/2026
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 280 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 322 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a-136, hvis ikke ansøgeren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Comdia angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund. Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund(e). Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger, der er omfattet eller har været omfattet inden for de seneste tre år af følgende frivillige udelukkelsesgrund(e) (medmindre ansøgeren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138): • Ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. • Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 2. • Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 3. • Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 4. • Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1., nr. 5. Der henvises til afsnit 3.3 Udfyldelse af ESPD og indhentning af dokumentation. Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Aarhus Kommune afvise som ukonditionsmæssige. Aarhus Kommune forbeholder sig dog muligheden for at bringe reparationsreglen i § 159, stk. 5, i anvendelse, såfremt visse oplysninger mangler eller ikke er fyldestgørende, forudsat at dette kan ske inden for rammerne af bestemmelsen. Der kan ikke tildeles aftale til virksomheder, som er omfattet af følgende forhold, som beskrevet i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023), hvorefter det er forbudt at tildele offentlige kontrakter til eller med: a) russiske statsborgere, fysiske personer, der er bosiddende i Rusland, eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) eller b), Ligeledes kan der ikke anvendes underleverandører eller støttende enheder, der er omfattet af ovenstående, hvis denne aktørs bidrag udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Tro- og loveerklæringen indhentes hos den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå Aftalen med. Der henvises til afsnit 3.3 Udfyldelse af ESPD og indhentning af dokumentation De efterspurgte oplysninger i henhold til ESPD udfyldes direkte i Comdia udbudssystem i forbindelse med afgivelse af ansøgningen. Se evt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning vedr. udfyldelse af ESPD: https://www.kfst.dk/media/vs1d5abq/espd_det_faelles_europaeiske_udbudsdokument_topt.pdf. De oplysninger, der skal fremgå af ESPD vedrører afsnit 3.1. om udelukkelsesgrunde samt afsnit 3.2. om egnethed. Aarhus Kommune vil, i forbindelse med prækvalifikation, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. De ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er udstedt maksimalt 6 måneder før ansøgningsfristen. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2-3 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester. Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten. Den straffeattest, som Erhvervsstyrelsen har beføjelser til at indhente (til offentligt brug), dækker dog kun de seneste to år, og ikke de foreskrevne fem år. Derfor skal ledelsespersonerne også på tro og love erklære, at de ikke er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som ikke er indeholdt i den indhentede straffeattest. I praksis kan ansøger indgive både samtykkeerklæring samt tro og love-erklæring ved at anvende den skabelon hertil, som findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis ansøgers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Ansøger skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: • Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed • Afgivet for en notar • Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland. Som dokumentation for, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023) som beskrevet i afsnit 3.1.1 Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedrørende russisk etablering og ejerskab, se udbudsbilag 5. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom: Ansøgers årsregnskaber eller uddrag heraf, for det seneste disponible årsregnskaber, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor ansøger er etableret. Ansøger kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen ansøger baserer sig på. Evt. konsortieerklæringer og støtteerklæringer indhentes af Aarhus Kommune forud for prækvalifikation, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Der anvendes de skabeloner, som Aarhus Kommune har offentliggjort i forbindelse med dette udbud (Aftalebilag 6 og Aftalebilag 7). Leverandøren er forpligtet til at tegne relevant erhvervsansvarsforsikring og opretholde sådan forsikring i hele aftaleperioden. Forsikringen skal mindst dække indtil 10 mio. danske kroner pr. skade og 10 mio. danske kroner pr. forsikringsår. Tilbuddet er bindende for tilbudsgiver i seks måneder fra fristen for modtagelse af endeligt tilbud. Vedståelsesfristen består i hele denne periode, uanset at der er meddeles beslutning om tildeling af Aftalen og underskrives Aftalen. Der anvendes arbejdsklausul i forbindelse med dette udbud, jf. bilag 3 Aarhus Kommunes CSR-bilag.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra ansøgere, som i det seneste disponible årsregnskab har en omsætning på minimum 40.000.000 danske kr.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra ansøgere, som i det seneste disponible årsregnskab har en egenkapital på minimum 10.000.000 danske kr.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal angive referencer for de betydeligste lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet til og med ansøgningsfristens dato). Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. For at blive erklæret egnet skal Ansøger angive fem referencer. Med ”betydeligste lignende leveringer” forstås aftaler om ekstern vikarformidling inden for det fagområde, som udbuddet omhandler jf. Afsnit 1.2 Beskrivelse af det udbudte område. Alle fem referencer skal omfatte levering af sygeplejersker (SPL), social- og sundhedsassistenter (SSA) og social-og sundhedshjælpere (SSH) i offentligt eller privat regi. Referencerne kan fint omfatte andre og flere faggrupper, der er dækket af Aftalen, men skal som minimum omfatte de tre faggrupper. Vær i denne sammenhæng opmærksom på afsnit 3.2.3 Udvælgelse af ansøgere. Den kommende leverandør er forpligtet til at levere alle de faggrupper, som er omfattet af dette udbud, jf. Afsnit 1.2 Beskrivelse af det udbudte område. Opgives flere end fem referencer, tages kun de fem første i betragtning. For hver reference oplyses følgende: - dato for referencens opstart i datofeltet for opstart samt dato for ophør i datofeltet for ophør. Dette gælder også igangværende referencer, hvorved slutdato indikerer en fremtidig slutdato, eller der kan anføres i beskrivelsen, hvis referencen ikke har en slutdato - beskrivelse af ydelsen i detaljer, herunder faggrupper leveret under referencen - Årlig omsætning for referencen (i feltet ”Beløb”) - Navnet på kunden (i feltet ”Modtagere”) - Kontaktperson med angivelse af e-mail og telefonnummer (på modtageren af ydelsen) (i feltet ”Modtagere”) For så vidt angår rammeaftaler gøres opmærksom på, at kun aftaleforhold under rammeaftalen, hvor der er realiseret en omsætning og som i øvrigt opfylder de fastsatte krav, vil blive godkendt som referencer.
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Tilbudsgiver skal ved besvarelse af underkriterium Pris aflevere følgende: - Bilag 1 Tilbudsliste
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 75,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Tilbudsgiver skal ved besvarelse af underkriterium 2 Kvalitet aflevere følgende: - Bilag 8 Tilbudsbesvarelse Klagehåndtering - Bilag 9 Skabelon for Implementeringsplan - Bilag 10 Gantt-diagram Implementeringsplan
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 13/01/2026   10:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Aarhus Kommunes betalingsbetingelser er fakturaens fremsendelsesdag plus 30 kalenderdage. Afsendelse af betalingen fra Aarhus Kommune på forfaldsdag betragtes som rettidig betaling.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed René Gervig Hansen
E-mail regeh@aarhus.dk
Telefon 41872055
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f359f753-b2d0-4d5f-b4a1-f9d41f3a84df   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/12/2025   13:20:34 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 830738-2025
EUT-S-nummer 241/2025
Offentliggørelsesdato 15/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|