1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Det kommende udbud omhandler dentale forbrugsartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune. Børne- og Ungdomstandplejen, der er en del af kommunens Børne- og Ungdomsforvaltning, tilbyder forebyggende tandpleje, tandeftersyn og behandling til ca. 137.000 børn og unge i alderen 0-21 år. Børne- og Ungdomstandplejen består af 26 klinikker (inkl. tre tandreguleringsklinikker og fire specialtandklinikker) fordelt i hele kommunen. I alt har Børne- og Ungdomstandplejen ca. 350 medarbejdere, som tæller tandlæger, specialtandlæger, tandplejere, klinikassistenter samt administrativt personale. Voksentandplejen i Københavns Kommune er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Voksentandplejen er opdelt i henholdsvis Omsorgstandplejen og Specialtandplejen og har som mål at tilbyde ældre og handicappede borgere i Københavns Kommune service og behandlingsmulighed inden for tandpleje. Voksentandplejen består pt. af i alt 12 tandlægeklinikker. Kommunens i alt 38 tandlægeklinikker varetager selv indkøb og varemodtagelse af dentale forbrugsartikler. Det kommende udbud omfatter levering af forbrugsartikler til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler inden for følgende produktkategorier: 1) Aftryk, 2) Bonding, emalje og dentin, 3) Bor, 4) Cementering, 5) Desinfektion og sterilisation, 6) Endodonti, 7) Engangsartikler, 8) Forebyggelse (profylakse), 9) Fyldningshjælpemidler, 10) Fyldningsmaterialer, 11) Injektion, 12) Instrumenter, hånd, 13) Legetøj (små gaver), 14) Provisorier, 15) Røntgen, 16) Tørlægning. Udbuddet gennemføres som et sortimentsudbud.
Intern ID
:
25-2094
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33141800
Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje,
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug,
33130000
Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder,
33131000
Håndinstrumenter til tandlæger,
33131100
Instrumenter til tandkirurgi,
33131200
Suturnåle til tandlægebrug,
33131300
Tandlægeinstrumenter til engangsbrug,
33131500
Instrument til tandudtrækning,
33131600
Instrument til tandfyldning,
33133000
Tilbehør til tandaftryk,
33134000
Tilbehør til endodonti,
33140000
Medicinske forbrugsmaterialer,
33141420
Operationshandsker,
33711700
Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Nærværende bekendtgørelse igangsætter ikke selve udbuddet af rammeaftalen. Formålet med bekendtgørelsen er, i første omgang, at give potentielle tilbudsgivere lejlighed til at komme med input til Københavns Kommunes foreløbige udkast til dele af udbudsmaterialet. Københavns Kommune ønsker at potentielle tilbudsgivere leverer konkrete skriftlige input og kommentarer til Københavns Kommunes foreløbige udkast til udbudsmateriale, herunder bl.a. kravspecifikation og udbudsbetingelser. Ønske om rekvirering af udkast til de dele af udbudsmaterialet skal ske senest d. 19.12.2025 til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Såfremt Københavns Kommune finder det relevant, vil der på baggrund af tilbudsgivers input og feedback til materialet afholdes individuelle dialogmøder. Tilbudsgivers eventuelle input og feedback til materialet skal sendes d. 18.01.2026 til til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Københavns Kommune vil vurdere hensigtsmæssigheden af alle kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser. Københavns Kommune vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforslag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål for Københavns Kommune at få input til udkast til dele a udbudsmaterialet. Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden er udtryk for ordregivers foreløbige udkast. Ordregiver forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af denne høring.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Det kommende udbud omhandler dentale forbrugsartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune. Børne- og Ungdomstandplejen, der er en del af kommunens Børne- og Ungdomsforvaltning, tilbyder forebyggende tandpleje, tandeftersyn og behandling til ca. 137.000 børn og unge i alderen 0-21 år. Børne- og Ungdomstandplejen består af 26 klinikker (inkl. tre tandreguleringsklinikker og fire specialtandklinikker) fordelt i hele kommunen. I alt har Børne- og Ungdomstandplejen ca. 350 medarbejdere, som tæller tandlæger, specialtandlæger, tandplejere, klinikassistenter samt administrativt personale. Voksentandplejen i Københavns Kommune er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Voksentandplejen er opdelt i henholdsvis Omsorgstandplejen og Specialtandplejen og har som mål at tilbyde ældre og handicappede borgere i Københavns Kommune service og behandlingsmulighed inden for tandpleje. Voksentandplejen består pt. af i alt 12 tandlægeklinikker. Kommunens i alt 38 tandlægeklinikker varetager selv indkøb og varemodtagelse af dentale forbrugsartikler. Det kommende udbud omfatter levering af forbrugsartikler til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler inden for følgende produktkategorier: 1) Aftryk, 2) Bonding, emalje og dentin, 3) Bor, 4) Cementering, 5) Desinfektion og sterilisation, 6) Endodonti, 7) Engangsartikler, 8) Forebyggelse (profylakse), 9) Fyldningshjælpemidler, 10) Fyldningsmaterialer, 11) Injektion, 12) Instrumenter, hånd, 13) Legetøj (små gaver), 14) Provisorier, 15) Røntgen, 16) Tørlægning. Udbuddet gennemføres som et sortimentsudbud.
Intern ID
:
25-2094
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33141800
Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33130000
Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131000
Håndinstrumenter til tandlæger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131100
Instrumenter til tandkirurgi
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131200
Suturnåle til tandlægebrug
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131300
Tandlægeinstrumenter til engangsbrug
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131500
Instrument til tandudtrækning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33131600
Instrument til tandfyldning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33133000
Tilbehør til tandaftryk
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33134000
Tilbehør til endodonti
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33140000
Medicinske forbrugsmaterialer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33141420
Operationshandsker
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33711700
Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Yderligere oplysninger
:
Nærværende bekendtgørelse igangsætter ikke selve udbuddet af rammeaftalen. Formålet med bekendtgørelsen er, i første omgang, at give potentielle tilbudsgivere lejlighed til at komme med input til Københavns Kommunes foreløbige udkast til dele af udbudsmaterialet. Københavns Kommune ønsker at potentielle tilbudsgivere leverer konkrete skriftlige input og kommentarer til Københavns Kommunes foreløbige udkast til udbudsmateriale, herunder bl.a. kravspecifikation og udbudsbetingelser. Ønske om rekvirering af udkast til de dele af udbudsmaterialet skal ske senest d. 19.12.2025 til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Såfremt Københavns Kommune finder det relevant, vil der på baggrund af tilbudsgivers input og feedback til materialet afholdes individuelle dialogmøder. Tilbudsgivers eventuelle input og feedback til materialet skal sendes d. 18.01.2026 til til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Københavns Kommune vil vurdere hensigtsmæssigheden af alle kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser. Københavns Kommune vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforslag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål for Københavns Kommune at få input til udkast til dele a udbudsmaterialet. Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden er udtryk for ordregivers foreløbige udkast. Ordregiver forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af denne høring.
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Fahim Mohammad Saber
Telefon
:
+45 51778722
Fax
:
+45 51778722
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
82c85cbd-2531-4dfc-8cf7-7d98526593ac
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/12/2025
12:22:19 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
10/12/2025
12:22:48 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
823821-2025
EUT-S-nummer
:
239/2025
Offentliggørelsesdato
:
11/12/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
30/01/2026