23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.12.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune


Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

823821-2025 - Planlægning
Danmark – Forbrugsvarer til tandpleje – Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
OJ S 239/2025 11/12/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
E-mail dw9m@kk.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Beskrivelse Det kommende udbud omhandler dentale forbrugsartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune. Børne- og Ungdomstandplejen, der er en del af kommunens Børne- og Ungdomsforvaltning, tilbyder forebyggende tandpleje, tandeftersyn og behandling til ca. 137.000 børn og unge i alderen 0-21 år. Børne- og Ungdomstandplejen består af 26 klinikker (inkl. tre tandreguleringsklinikker og fire specialtandklinikker) fordelt i hele kommunen. I alt har Børne- og Ungdomstandplejen ca. 350 medarbejdere, som tæller tandlæger, specialtandlæger, tandplejere, klinikassistenter samt administrativt personale. Voksentandplejen i Københavns Kommune er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Voksentandplejen er opdelt i henholdsvis Omsorgstandplejen og Specialtandplejen og har som mål at tilbyde ældre og handicappede borgere i Københavns Kommune service og behandlingsmulighed inden for tandpleje. Voksentandplejen består pt. af i alt 12 tandlægeklinikker. Kommunens i alt 38 tandlægeklinikker varetager selv indkøb og varemodtagelse af dentale forbrugsartikler. Det kommende udbud omfatter levering af forbrugsartikler til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler inden for følgende produktkategorier: 1) Aftryk, 2) Bonding, emalje og dentin, 3) Bor, 4) Cementering, 5) Desinfektion og sterilisation, 6) Endodonti, 7) Engangsartikler, 8) Forebyggelse (profylakse), 9) Fyldningshjælpemidler, 10) Fyldningsmaterialer, 11) Injektion, 12) Instrumenter, hånd, 13) Legetøj (små gaver), 14) Provisorier, 15) Røntgen, 16) Tørlægning. Udbuddet gennemføres som et sortimentsudbud.
Intern ID 25-2094
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33141800   Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje, 33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33130000   Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder, 33131000   Håndinstrumenter til tandlæger, 33131100   Instrumenter til tandkirurgi, 33131200   Suturnåle til tandlægebrug, 33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug, 33131500   Instrument til tandudtrækning, 33131600   Instrument til tandfyldning, 33133000   Tilbehør til tandaftryk, 33134000   Tilbehør til endodonti, 33140000   Medicinske forbrugsmaterialer, 33141420   Operationshandsker, 33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Nærværende bekendtgørelse igangsætter ikke selve udbuddet af rammeaftalen. Formålet med bekendtgørelsen er, i første omgang, at give potentielle tilbudsgivere lejlighed til at komme med input til Københavns Kommunes foreløbige udkast til dele af udbudsmaterialet. Københavns Kommune ønsker at potentielle tilbudsgivere leverer konkrete skriftlige input og kommentarer til Københavns Kommunes foreløbige udkast til udbudsmateriale, herunder bl.a. kravspecifikation og udbudsbetingelser. Ønske om rekvirering af udkast til de dele af udbudsmaterialet skal ske senest d. 19.12.2025 til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Såfremt Københavns Kommune finder det relevant, vil der på baggrund af tilbudsgivers input og feedback til materialet afholdes individuelle dialogmøder. Tilbudsgivers eventuelle input og feedback til materialet skal sendes d. 18.01.2026 til til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Københavns Kommune vil vurdere hensigtsmæssigheden af alle kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser. Københavns Kommune vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforslag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål for Københavns Kommune at få input til udkast til dele a udbudsmaterialet. Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden er udtryk for ordregivers foreløbige udkast. Ordregiver forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af denne høring.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
3. Del
3.1.
Teknisk ID for delen PAR-0000
Titel Udbud af dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Beskrivelse Det kommende udbud omhandler dentale forbrugsartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune. Børne- og Ungdomstandplejen, der er en del af kommunens Børne- og Ungdomsforvaltning, tilbyder forebyggende tandpleje, tandeftersyn og behandling til ca. 137.000 børn og unge i alderen 0-21 år. Børne- og Ungdomstandplejen består af 26 klinikker (inkl. tre tandreguleringsklinikker og fire specialtandklinikker) fordelt i hele kommunen. I alt har Børne- og Ungdomstandplejen ca. 350 medarbejdere, som tæller tandlæger, specialtandlæger, tandplejere, klinikassistenter samt administrativt personale. Voksentandplejen i Københavns Kommune er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Voksentandplejen er opdelt i henholdsvis Omsorgstandplejen og Specialtandplejen og har som mål at tilbyde ældre og handicappede borgere i Københavns Kommune service og behandlingsmulighed inden for tandpleje. Voksentandplejen består pt. af i alt 12 tandlægeklinikker. Kommunens i alt 38 tandlægeklinikker varetager selv indkøb og varemodtagelse af dentale forbrugsartikler. Det kommende udbud omfatter levering af forbrugsartikler til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler inden for følgende produktkategorier: 1) Aftryk, 2) Bonding, emalje og dentin, 3) Bor, 4) Cementering, 5) Desinfektion og sterilisation, 6) Endodonti, 7) Engangsartikler, 8) Forebyggelse (profylakse), 9) Fyldningshjælpemidler, 10) Fyldningsmaterialer, 11) Injektion, 12) Instrumenter, hånd, 13) Legetøj (små gaver), 14) Provisorier, 15) Røntgen, 16) Tørlægning. Udbuddet gennemføres som et sortimentsudbud.
Intern ID 25-2094
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33141800   Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33130000   Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131000   Håndinstrumenter til tandlæger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131100   Instrumenter til tandkirurgi
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131200   Suturnåle til tandlægebrug
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131500   Instrument til tandudtrækning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33131600   Instrument til tandfyldning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33133000   Tilbehør til tandaftryk
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33134000   Tilbehør til endodonti
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33140000   Medicinske forbrugsmaterialer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33141420   Operationshandsker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Nærværende bekendtgørelse igangsætter ikke selve udbuddet af rammeaftalen. Formålet med bekendtgørelsen er, i første omgang, at give potentielle tilbudsgivere lejlighed til at komme med input til Københavns Kommunes foreløbige udkast til dele af udbudsmaterialet. Københavns Kommune ønsker at potentielle tilbudsgivere leverer konkrete skriftlige input og kommentarer til Københavns Kommunes foreløbige udkast til udbudsmateriale, herunder bl.a. kravspecifikation og udbudsbetingelser. Ønske om rekvirering af udkast til de dele af udbudsmaterialet skal ske senest d. 19.12.2025 til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Såfremt Københavns Kommune finder det relevant, vil der på baggrund af tilbudsgivers input og feedback til materialet afholdes individuelle dialogmøder. Tilbudsgivers eventuelle input og feedback til materialet skal sendes d. 18.01.2026 til til: Marie Pedersen Haug, Chefkonsulent, på mail: K38X@kk.dk. Københavns Kommune vil vurdere hensigtsmæssigheden af alle kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser. Københavns Kommune vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforslag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål for Københavns Kommune at få input til udkast til dele a udbudsmaterialet. Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden er udtryk for ordregivers foreløbige udkast. Ordregiver forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af denne høring.
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/272339512.aspx
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Fahim Mohammad Saber
E-mail dw9m@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 82c85cbd-2531-4dfc-8cf7-7d98526593ac   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype 4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/12/2025   12:22:19 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/12/2025   12:22:48 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 823821-2025
EUT-S-nummer 239/2025
Offentliggørelsesdato 11/12/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 30/01/2026
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|