See the notice on TED website
1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Kriminalforsorgen
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Enner Mark og Institution Vendsyssel
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen søger en Leverandør til at forestå behandling af stof- og alkoholmisbrug hos frihedsberøvede i - Institution Enner Mark (Enner Mark Fængsel) og Institution Vendsyssel (Kragskovhede Fængsel). Behandlingen omfatter forbehandling og ambulant behandlingstilbud til hashmisbrugere, brugere af øvrige euforiserende stoffer og alkohol. Efterfølgende benævnt ”Ydelsen”. Formålet med behandlingen er at sikre, at alle indsatte, som udtrykker ønske om at gennemgå rusmiddelbehandling, og som i øvrigt vurderes egnede hertil, kan tilbydes behandling.
Identifikator for proceduren
:
6808c15a-d140-4c04-8867-429e705cd3a9
Tidligere bekendtgørelse
:
d5a47046-cf2d-4dd7-8e4e-fa6a01af2059-01
Intern ID
:
25-421-0016
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud efter udbudslovens afsnit 3
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85144000
Tjenester ydet af behandlingsinstitutioner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33693300
Afhængighedsbehandling
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Til de oplyste adresser i udbudsmaterialet
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 726 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Enner Mark og Institution Vendsyssel
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen søger en Leverandør til at forestå behandling af stof- og alkoholmisbrug hos frihedsberøvede i - Institution Enner Mark (Enner Mark Fængsel) og Institution Vendsyssel (Kragskovhede Fængsel). Behandlingen omfatter forbehandling og ambulant behandlingstilbud til hashmisbrugere, brugere af øvrige euforiserende stoffer og alkohol. Efterfølgende benævnt ”Ydelsen”. Formålet med behandlingen er at sikre, at alle indsatte, som udtrykker ønske om at gennemgå rusmiddelbehandling, og som i øvrigt vurderes egnede hertil, kan tilbydes behandling.
Intern ID
:
25-421-0016
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85144000
Tjenester ydet af behandlingsinstitutioner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33693300
Afhængighedsbehandling
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Kontrakten kan forlænges med op til 2 x 1 år på uændrede betingelser.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Til de oplyste adresser i udbudsmaterialet
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/10/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten kan forlænges med op til 2 x 1 år på uændrede betingelser.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 726 000,00
DKK
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
11 726 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Hjulsøgårdfonden
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Enner Mark og Institution Vendsyssel - Hjulsøgårdfonden
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
11 726 000,00
DKK
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Enner Mark og Institution Vendsyssel - Hjulsøgårdfonden
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
Kriminalforsorgen
Afdeling
:
Kriminalforsorgen
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København
Postnummer
:
1424
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nathalie Cameron
Telefon
:
+45 72554300
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Hjulsøgårdfonden
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
25496337
Postadresse
:
Velling Koller Vej 4
By
:
Bryrup
Postnummer
:
8654
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 61713858
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
a5f44821-355d-42bd-b25b-3f8ae650f412
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/12/2025
12:52:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
10/12/2025
12:52:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
822677-2025
EUT-S-nummer
:
239/2025
Offentliggørelsesdato
:
11/12/2025