23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.12.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Region Midtjylland

Markedsdialog om udbud af dosismonitoreringssystem til Region Midtjylland


Region Midtjylland

821654-2025 - Planlægning
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Markedsdialog om udbud af dosismonitoreringssystem til Region Midtjylland
OJ S 239/2025 11/12/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Markedsdialog om udbud af dosismonitoreringssystem til Region Midtjylland
Beskrivelse Region Midtjylland forventer at gennemføre et udbud af et dosismonitoreringssystem til udførelse af patientdosimetri inden for specialerne konventionel røntgen, mammografi, interventionsundersøgelser, CT, gennemlysning, DEXA samt hybridskannere inden for nuklearmedicin, således regionen kan imødekomme bekendtgørelse nr. 1387 af 18 november 2025 om patientdosimetri og diagnostiske referenceniveauer, som træder i kraft 1. januar 2026. Regionen ønsker i den sammenhæng at gennemføre en markedsdialog for at opnå kendskab til markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til regionens behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Resultatet af markedsdialogen skal bl.a. bruges til at vurdere, hvad der er gængs i markedet, således at regionen har det bedst mulige grundlag at tilrettelægge udbuddet på samt udarbejde udbudsmaterialet på baggrund af. Indledningsvist ønsker regionen at invitere potentielle tilbudsgivere til dialogmøde med regionen. Regionen forventer, at dialogmøderne skal bruges til, dels at deltagerne kan demonstrere, hvordan deres løsninger understøtter en række cases, dels at høre deltagerne om en række krav, herunder sikkerhedsmæssige krav, som regionen påtænker at stille leverandøren. Regionen forbeholder sig retten til at fortsætte markedsdialogen med deltagerne efter dialogmøderne, herunder at stille opfølgende spørgsmål til deltagerne og eventuelt sende dele af udbudsmaterialet i høring hos deltagerne. Dialogmøderne forventes at ville finde sted i uge 5 i 2026 hos regionens afdeling for Indkøb og Medicoteknik (Aarhus). Møderne vil blive afholdt individuelt med den enkelte virksomhed og forventes at have en varighed på max 2 timer. Møderne vil blive afholdt på dansk eller engelsk efter virksomhedens ønske. I tilfælde af stor interesse forbeholder regionen sig retten til alene at invitere et begrænset antal virksomheder. I så fald vil der blive lagt vægt på at opnå en diversitet i de typer af produkter/ydelser, som de udvalgte virksomheder kan tilbyde. Der vil endvidere blive lagt vægt på produktets/ydelsens udbredelse blandt virksomheder. Virksomheder, der ønsker at deltage i markedsdialogen, bedes sende en mail til thomas.krogh.larsen@stab.rm.dk samt Laura.Brinch.Norregaard@stab.rm.dk senest den 12. januar 2026, kl. 12 med information om deres produkt og/eller ydelse. Når en deltager har tilmeldt sig, sender regionen hurtigst muligt deltageren det materiale, deltagerne skal bruge til dialogmøderne, herunder casene og kravene. Såfremt tilmeldingen sker efter 19. december kl. 12 forbeholder regionen sig dog først at sende deltageren materialet i uge 2 2026. Region Midtjylland opfordrer potentielle tilbudsgivere til at deltage i markedsdialogen.
Intern ID 1-23-4-72-68-25
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 48180000   Programpakke til medicinsk brug, 48814000   Informationssystemer til medicinsk brug, 72100000   Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel, 72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg, 72150000   Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72250000   System- og supporttjenester, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72260000   Programmelrelaterede tjenester, 72261000   Programmelsupport, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Oplysninger, som leverandøren deler med Region Midtjylland som led i markedsdialogen, vil ikke have nogen indflydelse på leverandørens deltagelse i den efterfølgende udbudsprocedure, og der vil ikke blive foretaget nogen evaluering eller anden vurdering af leverandøren, dennes underleverandører, løsninger eller øvrige forhold som en del af denne markedsdialog. Deltagelse i markedsdialogen er endvidere ikke en forudsætning for at deltage i den efterfølgende udbudsprocedure og medfører ikke en fordelagtig position i forhold til øvrige potentielle leverandører. Regionen opfordrer leverandørerne til at være åbne om muligheder, begrænsninger og lignende under markedsdialogen. Anmodninger, svar og forslag, der modtages i markedsdialogen, vil blive behandlet fortroligt, og specifikke oplysninger om leverandørernes forretningsforhold, herunder samarbejder eller løsninger, vil ikke blive videregivet til andre leverandører.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
3. Del
3.1.
Teknisk ID for delen PAR-0000
Titel Markedsdialog om udbud af dosismonitoreringssystem til Region Midtjylland
Beskrivelse Region Midtjylland forventer at gennemføre et udbud af et dosismonitoreringssystem til udførelse af patientdosimetri inden for specialerne konventionel røntgen, mammografi, interventionsundersøgelser, CT, gennemlysning, DEXA samt hybridskannere inden for nuklearmedicin, således regionen kan imødekomme bekendtgørelse nr. 1387 af 18 november 2025 om patientdosimetri og diagnostiske referenceniveauer, som træder i kraft 1. januar 2026. Regionen ønsker i den sammenhæng at gennemføre en markedsdialog for at opnå kendskab til markedet, så et kommende udbud bedst muligt favner markedets formåen set i forhold til regionens behov, samtidig med at eventuelle risici bliver afdækket, så de kan mitigeres. Resultatet af markedsdialogen skal bl.a. bruges til at vurdere, hvad der er gængs i markedet, således at regionen har det bedst mulige grundlag at tilrettelægge udbuddet på samt udarbejde udbudsmaterialet på baggrund af. Indledningsvist ønsker regionen at invitere potentielle tilbudsgivere til dialogmøde med regionen. Regionen forventer, at dialogmøderne skal bruges til, dels at deltagerne kan demonstrere, hvordan deres løsninger understøtter en række cases, dels at høre deltagerne om en række krav, herunder sikkerhedsmæssige krav, som regionen påtænker at stille leverandøren. Regionen forbeholder sig retten til at fortsætte markedsdialogen med deltagerne efter dialogmøderne, herunder at stille opfølgende spørgsmål til deltagerne og eventuelt sende dele af udbudsmaterialet i høring hos deltagerne. Dialogmøderne forventes at ville finde sted i uge 5 i 2026 hos regionens afdeling for Indkøb og Medicoteknik (Aarhus). Møderne vil blive afholdt individuelt med den enkelte virksomhed og forventes at have en varighed på max 2 timer. Møderne vil blive afholdt på dansk eller engelsk efter virksomhedens ønske. I tilfælde af stor interesse forbeholder regionen sig retten til alene at invitere et begrænset antal virksomheder. I så fald vil der blive lagt vægt på at opnå en diversitet i de typer af produkter/ydelser, som de udvalgte virksomheder kan tilbyde. Der vil endvidere blive lagt vægt på produktets/ydelsens udbredelse blandt virksomheder. Virksomheder, der ønsker at deltage i markedsdialogen, bedes sende en mail til thomas.krogh.larsen@stab.rm.dk samt Laura.Brinch.Norregaard@stab.rm.dk senest den 12. januar 2026, kl. 12 med information om deres produkt og/eller ydelse. Når en deltager har tilmeldt sig, sender regionen hurtigst muligt deltageren det materiale, deltagerne skal bruge til dialogmøderne, herunder casene og kravene. Såfremt tilmeldingen sker efter 19. december kl. 12 forbeholder regionen sig dog først at sende deltageren materialet i uge 2 2026. Region Midtjylland opfordrer potentielle tilbudsgivere til at deltage i markedsdialogen.
Intern ID 1-23-4-72-68-25
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48180000   Programpakke til medicinsk brug
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48814000   Informationssystemer til medicinsk brug
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72100000   Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72150000   Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72253000   Help-desk og støttetjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72260000   Programmelrelaterede tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72261000   Programmelsupport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72263000   Implementering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72265000   Konfigurering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72300000   Datatjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72310000   Databehandling
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Yderligere oplysninger Oplysninger, som leverandøren deler med Region Midtjylland som led i markedsdialogen, vil ikke have nogen indflydelse på leverandørens deltagelse i den efterfølgende udbudsprocedure, og der vil ikke blive foretaget nogen evaluering eller anden vurdering af leverandøren, dennes underleverandører, løsninger eller øvrige forhold som en del af denne markedsdialog. Deltagelse i markedsdialogen er endvidere ikke en forudsætning for at deltage i den efterfølgende udbudsprocedure og medfører ikke en fordelagtig position i forhold til øvrige potentielle leverandører. Regionen opfordrer leverandørerne til at være åbne om muligheder, begrænsninger og lignende under markedsdialogen. Anmodninger, svar og forslag, der modtages i markedsdialogen, vil blive behandlet fortroligt, og specifikke oplysninger om leverandørernes forretningsforhold, herunder samarbejder eller løsninger, vil ikke blive videregivet til andre leverandører.
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Afdeling Indkøb & Medicoteknik
Postadresse Olof Palmes Allé 15
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Thomas Krogh Larsen
Telefon +45 2037 6789
Internetadresse https://www.udbud.rm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Tolboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/udbud
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f94a647a-06c7-4af2-b904-55aac3b9226d   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype 4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/12/2025   10:39:50 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/12/2025   10:41:31 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 821654-2025
EUT-S-nummer 239/2025
Offentliggørelsesdato 11/12/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 23/03/2026
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web01