1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udredning og behandling af Grå stær
Beskrivelse
:
Region Hovedstaden og Region Sjælland (Region Øst fra 1. januar 2027) udbyder kontrakt på udredning og kirurgisk behandling af grå stær (katarakt) for patienter henvist til behandling i henhold til sundhedslovgivningen. Rammeaftalen omfatter voksne patienter, der er henvist til Afdelingen for øjensygdomme, Rigshospitalet (RH) eller Øjenafdelingen, Sjællands Universitetshospital (RSJ) med henblik på operation for grå stær i lokalbedøvelse. Henvisningerne er overvejende patienter som Ordregiver ikke har nået at operere indenfor behandlingsgarantien, samt patienter som Ordregiver løbende i kontraktperioden, ikke kan nå at udrede og behandle indenfor de rele-vante garantier. Udbuddet omfatter ikke patienter, hvoraf det af henvisningen fremgår, at behandling kræver universel anæstesi. Udredning og behandling betragtes som et samlet forløb, hvorfor de aftalte priser er forløbs-priser, der dækker hele patientforløbet.
Identifikator for proceduren
:
96cb80a0-b0ee-4a43-915a-299968246264
Intern ID
:
25083606
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85111000
Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85111100
Konsultation og behandling på kirurgisk afdeling
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Region Hovedstaden, Udredning og behandling af grå stær
Beskrivelse
:
Rammeaftalen omfatter voksne patienter, der er henvist fra Afdelingen for øjensygdomme, Rigshospitalet (RH) med henblik på operation for grå stær i lokalbedøvelse. Kontraktens kapacitet er estimeret til ca. 4.000 operationer årligt. Patienter henvist på denne delaftale, skal udredes og behandles på Leverandørens privathospital beliggende inden for Region Hovedstadens geografiske område.
Intern ID
:
1-0
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85111000
Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85111100
Konsultation og behandling på kirurgisk afdeling
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Valdemar Hansensvej 13
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Region Sjælland, Udredning og behandling af grå stær
Beskrivelse
:
Rammeaftalen omfatter voksne patienter, der er henvist fra Øjenafdelingen, Sjællands Universitetshospital (Region SJ) med henblik på operation for grå stær i lokalbedøvelse. Kontraktens kapacitet er estimeret til ca. 3.500 operationer årligt. Patienter henvist på denne delaftale, skal udredes og behandles på Leverandørens privathospital beliggende inden for Region Sjællands geografiske område.
Intern ID
:
2-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85111000
Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85111100
Konsultation og behandling på kirurgisk afdeling
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Vestermarksvej 23
By
:
Roskilde
Postnummer
:
4000
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Registreringsnummer
:
29190623
Postadresse
:
Kongens Vænge 2
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Katja Kofoed
Telefon
:
+45 21131259
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Registreringsnummer
:
12345678
By
:
xxxx
Postnummer
:
1234
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
18655fda-bde6-41c0-8eaf-083f41c6870f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/11/2025
12:46:32 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/11/2025
12:47:22 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
766975-2025
EUT-S-nummer
:
223/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/11/2025