1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Levering, installation og idriftsættelse af 1 stk. exoskop.
Beskrivelse
:
Levering, installation og idriftsættelse af 1 stk. exoskop.
Identifikator for proceduren
:
f5453055-a101-413e-82d6-ed90033fa492
Intern ID
:
25081441
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33160000
Operationsteknik
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Levering, installation og idriftsættelse af 1 stk. exoskop.
Beskrivelse
:
Levering, installation og idriftsættelse af 1 stk. exoskop.
Intern ID
:
25081441
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33160000
Operationsteknik
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Region Hovedstaden
Organisation, der udfører betalingen
:
Region Hovedstaden
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 526 605,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
Indkøb af 3D-exoskope gennemføres med proceduren udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. udbudslovens §80, stk. 3, grundet manglende konkurrence på markedet af tekniske årsager, hvor kun én leverandør tilbyder følgende efterspurgte tekniske funktionalitet, der i kombination gør det unikt.: ◼ 100 % exoskop. Intet okular ◼ Både 3 D-funktion og 2D funktion med mulighed for ændring af kontrast, farve og dybde-skarphed samt fluorescerende lysfunktion. ◼ Justerbar kirurgisk skærm monteret på exoskopet, nær operatøren. ◼ Robotarm med bevægelighed i alle bevægeplan inkl. tilt og log-on target, som sikrer 100 pct. skarphed under positionsskift. ◼ Hukommelsesfunktion, hvor positioner gemmes mhp. hurtigt skift af synsplaner. ◼ Betjening via pedal og hånd. ◼ Kompakt, flytbart med multiple 3D-skærme ◼ Mulighed for live-streaming til undervisningsbrug. Der er således ikke identificeret nogen udstyrsmodeller fra andre leverandører, der opfylder samtlige nødvendige tekniske krav, som er listet i ovenstående, der er kommercielt tilgængelig før d. 29/10-2025.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
B. Braun Medical A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
406477
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
25081441
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Registreringsnummer
:
29190623
Postadresse
:
Kongens Vænge 2
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mads Andersen
Telefon
:
+45 21372411
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
B. Braun Medical A/S
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
ac846d78-c67b-43c2-bcd4-7023211cd0ad
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/11/2025
10:46:34 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/11/2025
13:00:44 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
752813-2025
EUT-S-nummer
:
219/2025
Offentliggørelsesdato
:
13/11/2025