5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79632000
Uddannelse af personale
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
79624000
Anvisning af plejepersonale,
85141000
Virksomhed, der udøves af medicinsk personale,
85311200
Forsorg for handicappede,
85312500
Revalideringsvirksomhed
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/03/2026
Varigheds slutdato
:
28/02/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Krav til ansøgningen om deltagelse
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurderingen af underkriteriet ”Pris” anvender ordregiver en lineær pointmodel, hvor spændet er laveste pris plus 40 pct. Pointmodellen omregner priserne fra tilbuddene til point, som kan sammenstilles med point for kvalitet, når det skal vurderes, hvilket tilbud der har det bedste forhold imellem pris og kvalitet. Underkriteriet ”pris” Lineær model Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede evalueringstekniske sum. Hvert tilbud tildeles ud fra denne sum point på en skala fra 0-10 efter en lineær model. Tilbuddet med den laveste pris tildeles 10 point. Hvor den lineære models nulpunkt placeres, afhænger af spredning i tilbuddene: Hvis den højeste pris ligger 40 % eller mere over den laveste pris, gives 0 point til en pris, der er 40 % højere end den laveste. Alle tilbud, der er mere end 40 % dyrere end det laveste anses som ukonditionsmæssige og vil ikke blive taget i betragtning ved evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Faglighed Leveringssikkerhed Begge kriterier vægter lige 50/50 Ved vurderingen af underkriteriet ”Kvalitet” tager ordregiver udgangspunkt i en absolut pointskala med 10 point for den bedste mulige opfyldelse af kvalitetskriteriet og 0 point for den dårligst mulige, men konditionsmæssige. Ved kvalitet forstås, hvordan leverandøren prioriterer faglighed ved ansættelse af vikarer. Derudover lægger ordregiver vægt på, hvordan leverandøren sikrer en høj leveringssikkerhed overfor ordregiver. Det vurderes positivt, hvis leverandøren aktivt arbejder med faglighed og samtidig opretholder en stabil og pålidelig leveringssikkerhed. Kriteriet vurderes på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af bilag 9 – Løsningsbeskrivelse. Pointtildelingen er baseret på Ordregivers skøn af hvor godt løsningsbeskrivelsen skønnes at imødekomme Ordregivers kvalitetskriterier og de positive vægtende forhold, der er uddybet nærmere i bilag 9 Løsningsbeskrivelse. Ordregiver kan i evalueringen vælge at nævne forhold, der trækker ned. For hvert delkriterie vil der blive tildelt point, som dernæst vil blive ganget med vægtningen for delkriteriet. Efterfølgende vil de vægtede point blive lagt sammen for sidst blive ganget med den overordnet vægtning for kvalitet. Matematisk kan det forstås således: point for delkriterie 1 ×delkriterie 1s vægtning=vægtet point for delkriterie 1 vægtet point for alle delkriterier lægges sammen=summen af vægtet point summen af vægtet point ×vægtning for kvalitet=point for kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
08/12/2025
11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Indeholder tilbuddet ikke beskrevet oplysninger, er ordregiver berettiget til at afvise tilbuddet. Ordregiver er derudover forpligtet til at afvise tilbuddet, hvis det vil være i strid med gældende lovgivning at indhente de manglende oplysninger efterfølgende, eller hvis tilbuddet ikke lovligt kan evalueres uden de manglende oplysninger.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
EU-udbud: •En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. •Andre klager skal være modtaget i klagenævnet: ◦Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, ◦Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller ◦Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. •Har ordregiveren fulgt proceduren i håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Tilbudsloven: •En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. •Andre klager skal være modtaget i klagenævnet: ◦Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, eller ◦Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Næstved Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Næstved Kommune