23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Næstved Kommune

Vikarydelser til Handicap og Psykiatri


Næstved Kommune

739870-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Uddannelse af personale – Vikarydelser til Handicap og Psykiatri
OJ S 215/2025 07/11/2025
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Næstved Kommune
E-mail anchr@naestved.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vikarydelser til Handicap og Psykiatri
Beskrivelse Udbuddet omhandler levering af vikarydelser til samtlige af Næstved Kommunes enheder og institutioner indenfor Handicap og Psykiatri området.
Identifikator for proceduren 98b9b46b-c9ac-489b-ae9b-1be6a8421c0a
Intern ID 25-016468
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Proceduren for udbuddet følger reglerne for procedure vedr. offentlige udbud, jf. udbudslovens § 57
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  79632000   Uddannelse af personale
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79624000   Anvisning af plejepersonale, 85141000   Virksomhed, der udøves af medicinsk personale, 85311200   Forsorg for handicappede, 85312500   Revalideringsvirksomhed
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vikarydelser til Handicap og Psykiatri
Beskrivelse Udbuddet omhandler levering af vikarydelser til samtlige af Næstved Kommunes enheder og institutioner indenfor Handicap og Psykiatri området.
Intern ID 25-016468
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  79632000   Uddannelse af personale
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79624000   Anvisning af plejepersonale, 85141000   Virksomhed, der udøves af medicinsk personale, 85311200   Forsorg for handicappede, 85312500   Revalideringsvirksomhed
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2026
Varigheds slutdato 28/02/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til ansøgningen om deltagelse
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved vurderingen af underkriteriet ”Pris” anvender ordregiver en lineær pointmodel, hvor spændet er laveste pris plus 40 pct. Pointmodellen omregner priserne fra tilbuddene til point, som kan sammenstilles med point for kvalitet, når det skal vurderes, hvilket tilbud der har det bedste forhold imellem pris og kvalitet. Underkriteriet ”pris” Lineær model Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede evalueringstekniske sum. Hvert tilbud tildeles ud fra denne sum point på en skala fra 0-10 efter en lineær model. Tilbuddet med den laveste pris tildeles 10 point. Hvor den lineære models nulpunkt placeres, afhænger af spredning i tilbuddene: Hvis den højeste pris ligger 40 % eller mere over den laveste pris, gives 0 point til en pris, der er 40 % højere end den laveste. Alle tilbud, der er mere end 40 % dyrere end det laveste anses som ukonditionsmæssige og vil ikke blive taget i betragtning ved evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Faglighed Leveringssikkerhed Begge kriterier vægter lige 50/50 Ved vurderingen af underkriteriet ”Kvalitet” tager ordregiver udgangspunkt i en absolut pointskala med 10 point for den bedste mulige opfyldelse af kvalitetskriteriet og 0 point for den dårligst mulige, men konditionsmæssige. Ved kvalitet forstås, hvordan leverandøren prioriterer faglighed ved ansættelse af vikarer. Derudover lægger ordregiver vægt på, hvordan leverandøren sikrer en høj leveringssikkerhed overfor ordregiver. Det vurderes positivt, hvis leverandøren aktivt arbejder med faglighed og samtidig opretholder en stabil og pålidelig leveringssikkerhed. Kriteriet vurderes på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af bilag 9 – Løsningsbeskrivelse. Pointtildelingen er baseret på Ordregivers skøn af hvor godt løsningsbeskrivelsen skønnes at imødekomme Ordregivers kvalitetskriterier og de positive vægtende forhold, der er uddybet nærmere i bilag 9 Løsningsbeskrivelse. Ordregiver kan i evalueringen vælge at nævne forhold, der trækker ned. For hvert delkriterie vil der blive tildelt point, som dernæst vil blive ganget med vægtningen for delkriteriet. Efterfølgende vil de vægtede point blive lagt sammen for sidst blive ganget med den overordnet vægtning for kvalitet. Matematisk kan det forstås således: point for delkriterie 1 ×delkriterie 1s vægtning=vægtet point for delkriterie 1 vægtet point for alle delkriterier lægges sammen=summen af vægtet point summen af vægtet point ×vægtning for kvalitet=point for kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 08/12/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Indeholder tilbuddet ikke beskrevet oplysninger, er ordregiver berettiget til at afvise tilbuddet. Ordregiver er derudover forpligtet til at afvise tilbuddet, hvis det vil være i strid med gældende lovgivning at indhente de manglende oplysninger efterfølgende, eller hvis tilbuddet ikke lovligt kan evalueres uden de manglende oplysninger.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : EU-udbud: •En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. •Andre klager skal være modtaget i klagenævnet: ◦Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, ◦Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller ◦Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. •Har ordregiveren fulgt proceduren i håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Tilbudsloven: •En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. •Andre klager skal være modtaget i klagenævnet: ◦Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, eller ◦Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Næstved Kommune
Organisation, der behandler tilbud Næstved Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Næstved Kommune
Registreringsnummer 29189625
Afdeling Indkøb
Postadresse Rådmandshaven 20
By Næstved
Postnummer 4700
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Anja Nagel
E-mail anchr@naestved.dk
Telefon +45 55885492
Internetadresse http://www.naestved.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Afdeling 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID bced8a06-c08d-4f73-aa72-f7515c56f02d   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 06/11/2025   07:00:45 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 06/11/2025   07:00:45 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 739870-2025
EUT-S-nummer 215/2025
Offentliggørelsesdato 07/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|