23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

"Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem" til Region Syddanmark


Region Syddanmark

710580-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Iltudstyr – "Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem" til Region Syddanmark
OJ S 207/2025 28/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel "Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem" til Region Syddanmark
Beskrivelse Dette udbud omfatter ifølge navnet levering af ”Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem”. Der skal ved kontraktindgåelse ske: 1. Primær levering af komplet ydelse af Ilt samt udstyr og tilbehør til Ordregivers patienter i eget hjem i henhold til ordinationen for Iltbehandling. 2. Sekundær levering af Iltflasker (2L) til lagre/depoter eller varemodtagelser på Ordregivers sygehuse og institutioner.
Identifikator for proceduren 777c52f7-03a5-4981-898e-8c12d8bbedd4
Intern ID 25/14870
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33157200   Iltudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  24111500   Medicinske gasser, 33157110   Iltmaske, 33157810   Iltterapiudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se Kontraktbilag 2B
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 221 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En Ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Vedr. IPI-forordningen: Dette udbud er omfattet af IPI-foranstaltningen overfor Kina. I henhold til artikel 1 i Kommissionens gennemførelsesforordning (EU) 2025/1197, jf. artikel 6, stk. 3, litra b, i IPI-forordningen (EU) 2022/1031 er Ordregiver dermed forpligtet til at udelukke Tilbudsgivere med oprindelse i Kina. Derudover gælder særlige regler for levering af produkter fra Kina. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2 (bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Svig Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3 (svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5 (hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1 (handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA as 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4 (terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6 (overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU Tidende 2011, nr. L 101, side 1)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 (ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. udbudslovens § 136, nr. 4 (ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.”
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. Udbudslovens § 136, nr. 3 (ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremskaffe supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145) SAMT udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5 (ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. udbudslovens § 136, nr. 1 (en interessekonflikt, jf. § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 2 (en konkurrencefordrejning som omhandlet i § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.)). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.”
Insolvens Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende). Evt. krav til dokumentation fremgår af Udbudsbetingelsernes punkt 6.6.1.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel "Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem" til Region Syddanmark
Beskrivelse Dette udbud omfatter ifølge navnet levering af ”Ilt samt udstyr og tilbehør til patienter i eget hjem”. Der skal ved kontraktindgåelse ske: 1. Primær levering af komplet ydelse af Ilt samt udstyr og tilbehør til Ordregivers patienter i eget hjem i henhold til ordinationen for Iltbehandling. 2. Sekundær levering af Iltflasker (2L) til lagre/depoter eller varemodtagelser på Ordregivers sygehuse og institutioner.
Intern ID 25/14870
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33157200   Iltudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  24111500   Medicinske gasser, 33157110   Iltmaske, 33157810   Iltterapiudstyr
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Se udbudsbetingelserne pkt. 11.5.2 vedr. Beredsskabsløsning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se Kontraktbilag 2B
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 221 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse År 2032
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En Ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Vedr. IPI-forordningen: Dette udbud er omfattet af IPI-foranstaltningen overfor Kina. I henhold til artikel 1 i Kommissionens gennemførelsesforordning (EU) 2025/1197, jf. artikel 6, stk. 3, litra b, i IPI-forordningen (EU) 2022/1031 er Ordregiver dermed forpligtet til at udelukke Tilbudsgivere med oprindelse i Kina. Derudover gælder særlige regler for levering af produkter fra Kina. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Forstået som den samlede tilbudspris, jf. Kontraktbilag 3. Den samlede tilbudspris beregnes på baggrund af det af Ordregiver i Kontraktbilag 3 angivne forventede forbrug samt Tilbudsgivers besvarelser i Kontraktbilag 3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse ”Kvalitet” vurderes ud fra de Konkurrencekrav, der i henhold til angivelserne i Kontraktbilag 2B, specifikt angår ”Kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse ”Bæredygtighed” vurderes ud fra de Konkurrencekrav, der i henhold til angivelserne i Kontraktbilag 2, specifikt angår ”Bæredygtighed”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 31/10/2025   22:55:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 12/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Det er som udgangspunkt ikke lovligt for Ordregiver at tillade Tilbudsgiver at korrigere et fejlbehæftet tilbud efter tilbudsfristen, idet dette kun lader sig gøre inden for de rammer, der følger af Udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 12/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Der vil ikke være mulighed for at overvære åbningen af tilbud
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I Kontrakten gælder særlige vilkår vedr. Samfundsansvar, Arbejdsmiljø, Databehandling, Arbejde med børn, Udfasningsperiode, Arbejdsklausuler samt straffeattester.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : ”I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.”
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Syddanmark
Organisation, der behandler tilbud Region Syddanmark
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Torben Severinsen
Telefon +45 30448905
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 63d4219e-4a6e-4f23-950c-397a64e8363d-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Der er uploadet en revideret tilbudsliste da forbruget på position 1 og position 2 justeres til henholdsvis: Pos. 1: 1502 patienter og Pos. 2: 31 patienter. Justeret tidsplan og ny Tilbudsfrist. Det betyder derudover at revideres tidsplan for Tilbudsafgivelsen følger som nedenstående: Den 27.10 – 30.10.2025: ”Beskedmodulet” i EU- Supply genåbnes for spørgsmål til udbudsmaterialet Den 05.11.2025 (inden døgnets udløb): Indtil dette tidspunkt kan der ske offentliggørelse af eventuelle supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar mm., i CTM. Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger efter dette tidspunkt, vil tilbudsfristen blive forlænget. Den 12.11.2025 kl. 12.00 (Onsdag) TILBUDSFRIST. Frist for aflevering af tilbud, og vareprøver. VÆR OPMÆRKSOM på tidspunkt er kl. 12.00.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Der er uploadet en revideret tilbudsliste da forbruget på position 1 og position 2 justeres til henholdsvis: Pos. 1: 1502 patienter og Pos. 2: 31 patienter. Justeret tidsplan og ny Tilbudsfrist. Det betyder derudover at revideres tidsplan for Tilbudsafgivelsen følger som nedenstående: Den 27.10 – 30.10.2025: ”Beskedmodulet” i EU- Supply genåbnes for spørgsmål til udbudsmaterialet Den 05.11.2025 (inden døgnets udløb): Indtil dette tidspunkt kan der ske offentliggørelse af eventuelle supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar mm., i CTM. Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger efter dette tidspunkt, vil tilbudsfristen blive forlænget. Den 12.11.2025 kl. 12.00 (Onsdag) TILBUDSFRIST. Frist for aflevering af tilbud, og vareprøver. VÆR OPMÆRKSOM på tidspunkt er kl. 12.00.
Udbudsdokumenterne blev ændret den 27/10/2025
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 5bc34916-5268-463a-817a-029016d84f6c   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/10/2025   09:59:14 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/10/2025   10:00:57 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 710580-2025
EUT-S-nummer 207/2025
Offentliggørelsesdato 28/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|