23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Akut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning til ansatte i Københavns Kommune


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

701153-2025 - Resultater
Danmark – Psykiater- eller psykologtjenester – Akut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning til ansatte i Københavns Kommune
OJ S 204/2025 23/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail cv6h@kk.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Akut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning til ansatte i Københavns Kommune
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en psykologisk krisehjælpsordning, så kommunen fortsat stiller et sådant tilbud til rådighed for de ansatte i Københavns Kommune. Alle ansatte skal indenfor kort tid kunne få akut krisehjælp, hvis de bliver udsat for en voldsom hændelse i forbindelse med jobbet, og de skal kunne modtage psykologisk bistand/rådgivning, hvis de oplever mistrivsel eller psykiske problematikker i forbindelse med arbejdet. Den udbudte ydelse består således helt overordnet afAkut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning - der er to grundlæggende psykologfaglige ydelser, som stilles til rådighed for alle ansatte i Københavns Kommune, der af arbejdsmæssige grunde måtte have brug for det.Defusing og debriefing på krisestedet - der er en psykologfaglig ydelse, der anvendes i forbindelse med større, særligt alvorlige krisesituationer, der omfatter flere medarbejdere.Psykologisk konsulentbistand til personalegrupper - der er en ydelse, der i enkelte tilfælde kan rekvireres af HR-afdelingerne ifm. større organisationstilpasninger, der formodes at ville kunne påvirke medarbejderne psykisk.For at kunne levere ydelsen skal Leverandøren have en døgnåben, telefonisk indgang til psykologisk rådgivning med tilknyttet psykologdøgnvagt, der er tilgængelig alle årets dage, samt et passende antal psykologer, der kan gennemføre konsultationer enten fysisk hos en psykolog eller pr. telefon eller online (f.eks. vha. MS Teams). Psykologerne kan enten være ansatte hos Leverandøren, der gennemfører konsultationerne i Leverandørens samtalerum, eller de kan være såkaldte netværkspsykologer, som Leverandøren har indgået aftale med og, som enten gennemfører samtalerne i egen klinik eller hos Leverandøren.Ordregivers krav til aftalevilkår fremgår af rammeaftaleudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag B2).
Identifikator for proceduren 9b42fe8c-c6c7-4bdd-98bd-9f83b387c64d
Tidligere bekendtgørelse 7bfc8f85-d8ee-4ea1-8cea-74bb2f6e9356-01
Intern ID 2025-0212503
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med Udbudslovens afsnit III (Indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien (Udbudslovens § 186-§ 189).Ordregiver er herudover ansvarlig for, at de generelle principper om ligebehandling, gennemsigtighed og proportionalitet samt forbuddet mod forskelsbehandling på baggrund af nationalitet respekteres i alle faser af udbuddet frem til tidspunktet for opfyldelsen af den udbudte rammeaftale.Tilbudsgivere bærer risikoen for, at tilbud afgives i overensstemmelse med udbudsmaterialet. Tilbudsgivere må påregne, at Ordregiver kan være nødsaget til at se bort fra et i øvrigt attraktiv tilbud, hvis tilbuddet ikke lever op til de fastsatte krav.Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.Ordregiver gør opmærksom på, at der under offentligt udbud ikke gennemføres forhandlinger inden tildeling af en kontrakt, ligesom der heller ikke finder en kontraktforhandling sted efter tildeling af kontrakten.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Akut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning til ansatte i Københavns Kommune
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en psykologisk krisehjælpsordning, så kommunen fortsat stiller et sådant tilbud til rådighed for de ansatte i Københavns Kommune. Alle ansatte skal indenfor kort tid kunne få akut krisehjælp, hvis de bliver udsat for en voldsom hændelse i forbindelse med jobbet, og de skal kunne modtage psykologisk bistand/rådgivning, hvis de oplever mistrivsel eller psykiske problematikker i forbindelse med arbejdet. Den udbudte ydelse består således helt overordnet afAkut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning - der er to grundlæggende psykologfaglige ydelser, som stilles til rådighed for alle ansatte i Københavns Kommune, der af arbejdsmæssige grunde måtte have brug for det.Defusing og debriefing på krisestedet - der er en psykologfaglig ydelse, der anvendes i forbindelse med større, særligt alvorlige krisesituationer, der omfatter flere medarbejdere.Psykologisk konsulentbistand til personalegrupper - der er en ydelse, der i enkelte tilfælde kan rekvireres af HR-afdelingerne ifm. større organisationstilpasninger, der formodes at ville kunne påvirke medarbejderne psykisk.For at kunne levere ydelsen skal Leverandøren have en døgnåben, telefonisk indgang til psykologisk rådgivning med tilknyttet psykologdøgnvagt, der er tilgængelig alle årets dage, samt et passende antal psykologer, der kan gennemføre konsultationer enten fysisk hos en psykolog eller pr. telefon eller online (f.eks. vha. MS Teams). Psykologerne kan enten være ansatte hos Leverandøren, der gennemfører konsultationerne i Leverandørens samtalerum, eller de kan være såkaldte netværkspsykologer, som Leverandøren har indgået aftale med og, som enten gennemfører samtalerne i egen klinik eller hos Leverandøren.Ordregivers krav til aftalevilkår fremgår af rammeaftaleudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag B2).
Intern ID 2025-0212503
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 56 000 000,00   DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Beskrivelse af tildelingskriterier (dansk): Tilbudsgiver skal fremsende den udfyldte prisliste - vedlagt som bilag B1 - i henhold til retningslinjerne i bilaget (bemærk, at bilaget (Excelfilen) består af to faneblade: 1) Forklaring og 2) Prisliste - tilbud. Alle priser skal angives i danske kroner ekskl. moms (men inkl. evt. øvrige udgifter). Som det fremgår af forklaringen i bilag B1, vil Ordregiver anvende en samlet teknisk evalueringspris til vurderingen af underkriteriet ”Pris”. Evalueringspriserne er tekniske priser, der fremkommer ved, at tilbudsgiverne udfylder Ordregivers prisliste (bilag B1) med de tilbudte priser. I prislisten vægtes priserne for de enkelte ydelser ud fra Ordregivers bedste skøn over forventet forbrug, hvorefter disse adderes til en samlet teknisk evalueringspris. Der gøres opmærksom på, at de opgivne antal pr. delydelse er uforpligtende ift. fremadrettet indkøb under rammeaftalen, og at de er opstillet for at sikre en transparent beregningsmodel, der er lige for alle tilbudsgivere. Der henvises til fanebladet ”Forklaring” for yderligere beskrivelse af beregningsmodellen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Beskrivelse af tildelingskriterier (dansk): Ordregiver vil anvende tilbudsgivernes beskrivelser i henhold til de i alt fem (5) evalueringskrav - der fremgår af de tekniske specifikationer (bilag B2) - til at vurdere underkriteriet ”Kvalitet”. De 5 evalueringskrav vægter forskelligt afhængigt af deres betydning for de grundlæggende forhold i kerneydelsen. Vægtningen fremgår af tabellen i afsnit 7.1 i Udbudsbetingelserne. Til hvert af de 5 evalueringskrav er der underliggende emner, der evalueres på. Hvert emne under et evalueringskrav vægter lige meget, og der udregnes et simpelt gennemsnit for hvert af de 5 evalueringskrav. Det fremgår af hvert enkelt evalueringskrav i de tekniske specifikationer (bilag B2), hvad Ordregiver tillægger vægt i forhold til emnerne under det enkelte evalueringskrav.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 56 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 42 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 5 600 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 42 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dansk Erhvervspsykologi A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Dansk Erhvervspsykologi A/S med evalueringsteknisk pris
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 3 825 044,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Tildeling af rammeaftale udbudt ved udbudsbekendtgørelse 524025-2025.
Titel Rammeaftale om akut krisehjælp og anden psykologisk bistand/rådgivning til ansatte i Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten 21/10/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Falck Healthcare A/S
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Prescriba A/S
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Wattar Gruppen Kognitivt Psykologcenter A/S
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn PrimaCare A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mathias Dyrby
E-mail cv6h@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Dansk Erhvervspsykologi A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 31747678
Postadresse Ole Rømers Gade 42 st
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Dansk Erhvervspsykologi A/S
Telefon 70227612
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Falck Healthcare A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 16165948
By København SV
Postnummer 2450
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Prescriba A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 24243133
By København K
Postnummer 1207
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Wattar Gruppen Kognitivt Psykologcenter A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 29832609
By København K
Postnummer 1057
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0008
Officielt navn PrimaCare A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 36980397
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c68a71df-d812-4fa5-9a21-7020705e6acd   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/10/2025   07:08:49 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/10/2025   09:03:59 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 701153-2025
EUT-S-nummer 204/2025
Offentliggørelsesdato 23/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04