23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Udbud af oftalmologiske mikroskoper (øjensygdomme)


Region Midtjylland

678462-2025 - Resultater
Danmark – Mikroskoper – Udbud af oftalmologiske mikroskoper (øjensygdomme)
OJ S 198/2025 15/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af oftalmologiske mikroskoper (øjensygdomme)
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af fire oftalmologiske mikroskoper til Øjenafdeling J, AUH. Heraf skal to mikroskoper anvendes til operationer på den forreste del af øjet, og to mikroskoper skal bruges til operationer i den bageste del af øjet. Udbuddet omfatter herudover en option på yderligere indkøb til Region Midtjylland ligesom Region Syddanmark deltager på en option.
Identifikator for proceduren 94859fa3-7b2d-4911-a0ab-0cebcfa4d507
Tidligere bekendtgørelse 9cf5d3e7-3815-48b7-a9c4-f2c0f7da4f5b-01
Intern ID 1-23-4-72-14-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  38510000   Mikroskoper
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 33162100   Udstyr til operationsstuer, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD. Ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk med 2 år fra kontraktstart for Tovholder for den tilbudsgiver, som får tildelt kontrakt. Den vindende tilbudsgiver skal således vedstå sit tilbud i hele den periode, hvor en eller flere regioner har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt. Ordregiver afholder besigtigelse på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne. Frist for tilmelding fremgår ligeledes af udbudsbetingelserne
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af oftalmologiske mikroskoper (øjensygdomme)
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af fire oftalmologiske mikroskoper til Øjenafdeling J, AUH. Heraf skal to mikroskoper anvendes til operationer på den forreste del af øjet, og to mikroskoper skal bruges til operationer i den bageste del af øjet. Udbuddet omfatter herudover en option på yderligere indkøb til Region Midtjylland ligesom Region Syddanmark deltager på en option.
Intern ID 1-23-4-72-14-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  38510000   Mikroskoper
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 33162100   Udstyr til operationsstuer, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for Ordregiver: • Udstyrsoptioner som anført i Kontraktbilag 2 (Kravspecifikationen) og Kontraktbilag 3 (Tilbudsliste), • Uddannelsesoptioner, • Optioner på serviceaftale, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 (Serviceaftale) og Udkast til kontrakt i øvrigt, Region Midtjylland har herudover option på følgende komplette leverancer: • 1 stk. lofthængt mikroskop • 1 stk. gulvmikroskop Regions Syddanmark har option på følgende komplette leverancer: • 3 stk. lofthængte mikroskoper Se pkt. 1.3.3 og 1.3.4 i udbudsbetingelserne
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD. Ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk med 2 år fra kontraktstart for Tovholder for den tilbudsgiver, som får tildelt kontrakt. Den vindende tilbudsgiver skal således vedstå sit tilbud i hele den periode, hvor en eller flere regioner har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt. Ordregiver afholder besigtigelse på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne. Frist for tilmelding fremgår ligeledes af udbudsbetingelserne
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse pkt. 13.2 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse pkt. 13.3 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af utilstrækkelige midler
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Afdeling Indkøb & Medicoteknik
Postadresse Olof Palmes Allé 15
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Mille Reggelsen
Telefon +45 40150462
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Tolboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/udbud
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 1462430
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Mille Reggelsen
Telefon +45 40150462
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6bda7524-85ae-42a4-ad0a-93cd28131f54   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/10/2025   08:41:03 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/10/2025   09:30:44 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 678462-2025
EUT-S-nummer 198/2025
Offentliggørelsesdato 15/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|