1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af hospitalssenge til Region Midtjylland
Beskrivelse
:
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af hospitalssenge til Region Midtjylland. Udbuddet er en samlet kontrakt, hvor der ønskes én leverandør på kontrakten. Kontrakten indgås som en rammeaftale.
Identifikator for proceduren
:
30616fd7-f74e-404b-b4f2-26fe2124a7df
Intern ID
:
1-23-4-72-26-25
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33192120
Hospitalssenge
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD. Den samlede anslåede og maksimale mængde for kontrakten er: - Hospitalsseng: Anslåede: 260 styk - Maksimale: 325 styk Optioner - Sengegavl: Anslåede: 100 styk - Maksimale: 125 styk - Sengehest: Anslåede: 60 styk - Maksimale: 75 styk - Sengegalge: Anslåede: 20 styk - Maksimale: 25 styk - Dropstativ: Anslåede: 200 styk - Maksimale: 250 styk - Sengehestforhøjer: Anslåede: 10 styk - Maksimale: 12 styk - Truckrør: Anslåede: 120 styk - Maksimale: 150 styk - Patientbetjeningsenhed: Anslåede: 1000 styk - Maksimale: 1250 stk - Personalebetjeningsenhed: Anslåede: 600 styk - Maksimale: 750 styk - Standardhjul: Anslåede: 2000 styk - Maksimale: 2500 styk For yderligere oplysninger om anslået og maksimal mængde, se udbudsbetingelserne.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Udbudsdokument
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af hospitalssenge til Region Midtjylland
Beskrivelse
:
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af hospitalssenge til Region Midtjylland. Udbuddet er en samlet kontrakt, hvor der ønskes én leverandør på kontrakten. Kontrakten indgås som en rammeaftale.
Intern ID
:
1-23-4-72-26-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33192120
Hospitalssenge
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Der er reservedelsoption, som Tilbudsgiver skal give tilbud på.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse
:
Forventes genudbudt hver 4. år
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD. Den samlede anslåede og maksimale mængde for kontrakten er: - Hospitalsseng: Anslåede: 260 styk - Maksimale: 325 styk Optioner - Sengegavl: Anslåede: 100 styk - Maksimale: 125 styk - Sengehest: Anslåede: 60 styk - Maksimale: 75 styk - Sengegalge: Anslåede: 20 styk - Maksimale: 25 styk - Dropstativ: Anslåede: 200 styk - Maksimale: 250 styk - Sengehestforhøjer: Anslåede: 10 styk - Maksimale: 12 styk - Truckrør: Anslåede: 120 styk - Maksimale: 150 styk - Patientbetjeningsenhed: Anslåede: 1000 styk - Maksimale: 1250 stk - Personalebetjeningsenhed: Anslåede: 600 styk - Maksimale: 750 styk - Standardhjul: Anslåede: 2000 styk - Maksimale: 2500 styk For yderligere oplysninger om anslået og maksimal mængde, se udbudsbetingelserne.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse
:
.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
25/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
25/11/2025
11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Der stilles i kontrakten eksempelvis forskellige krav til miljø og bæredygtighed. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt
:
.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
Afdeling
:
Indkøb & Medicoteknik
Postadresse
:
Olof Palmes Allé 15
By
:
Aarhus N
Postnummer
:
8200
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anders Wiborg
Telefon
:
+45 21385387
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Tolboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
aa059fae-82e2-438d-aa7d-3e47d601b86f
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/10/2025
11:00:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/10/2025
11:00:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
651656-2025
EUT-S-nummer
:
191/2025
Offentliggørelsesdato
:
06/10/2025