1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
AMGROS I/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftaler vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet
Beskrivelse
:
Udbuddet angår tre rammeaftaler/delaftaler vedrørende konsulentydelser til ATMP Danmark-programmet (Advanced Therapy Medicinal Product). Denne bekendtgørelse angår kun delaftale 1 - Rammeaftale vedrørende konsulentbistand til gennemførelse af nationale og internationale kortlægninger og analyser af regulatoriske, organisatoriske og strukturelle forhold indenfor udvikling og ibrugtagning af ATMP. Formålet med rammeaftalerne er at få tilvejebragt og formidlet viden, der kan bidrage til at styrke udvikling, afprøvning og ibrugtagning af kommercielle og akademiske avancerede terapier i Danmark. Konsulenterne vil indgå i en arbejdsgruppe sammen med Amgros og løse opgaverne samt koordinere i et tæt samarbejde med Amgros, der varetager den samlede projektledelse. Konsulenterne skal bidrage med deres viden og fungere som udførende, hvor der er behov for vidensindsamling og udvikling af leverancer. Hver rammeaftale/delaftale vil blive tildelt en (1) leverandør.
Identifikator for proceduren
:
c826d0f1-efac-4056-80f8-d996c839f5f5
Tidligere bekendtgørelse
:
454479-2025
Intern ID
:
4040613
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
73200000
Konsulentvirksomhed inden for forskning og udvikling,
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ydelserne skal leveres på Amgros’ adresse i København, medmindre der konkret aftales andet.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).
-
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Delaftale 1
Beskrivelse
:
Delaftalen vedrører support til gennemførelse af kvalitativ dataindsamling og analyser samt dertil hørende evaluering inden for regulatoriske, strukturelle og organisatoriske forhold omkring innovative lægemidler, herunder ATMP, i dansk og international kontekst. Delaftalen omfatter blandt andet opgaveudførelse vedrørende identificering og beskrivelse af centrale regulatoriske udfordringer samt identificering og beskrivelse af mulige løsningsmodeller på disse udfordringer, herunder eksempelvis forenkling af strukturer og processer, vejledning og guides samt andre kommunikative værktøjer og samarbejdsmodeller. Til brug for analysernes tilvejebringelse skal leverandøren tillige udføre de bagvedliggende opgaver relateret til dataindsamling, herunder litteratursøgning og gennemførelse af kvalitativ dataindsamling, såsom interviews med eksperter, facilitering af fokusgruppeinterviews og workshops. Delaftalen omfatter desuden opgaveudførelse inden for en kortlægning, herunder af den tilgængelige ATMP-ekspertise og specifikke kompetencer på området samt de tilgængelige erfaringer, der er med udvikling af akademiske ATMP’er.
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
73200000
Konsulentvirksomhed inden for forskning og udvikling,
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ydelserne skal leveres på Amgros’ adresse i København, medmindre der konkret aftales andet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Den anslåede varighed af den udbudte aftale er inklusive option på forlængelse. 2 år udgør aftalens ordinære løbetid, mens de resterende 2 år udgør aftalens forlængelsesperiode. Aftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 700 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 700 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Amgros har på baggrund af udbuddet og de modtagne tilbud konstateret, at der blandt de konditionsmæssige tilbud ikke kan indgås en rammeaftale, der opfylder Amgros’ reelle behov. Amgros har derfor besluttet at annullere udbuddet. Amgros tilpasser materialet og genudbyder snarest med ændrede krav. Tilbudsevalueringen af delaftale 2 og delaftale 3 er fortsat i gang.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelserne, afsnit 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelserne, afsnit 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
AMGROS I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
AMGROS I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
AMGROS I/S
Registreringsnummer
:
1447 9880
Postadresse
:
Dampfærgevej 22
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Kristine Høgh Hansen
Telefon
:
+45 31179656
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
8c5600c2-f083-40f7-b276-4ca3e848aea8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
25/09/2025
07:07:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
25/09/2025
07:31:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
630687-2025
EUT-S-nummer
:
185/2025
Offentliggørelsesdato
:
26/09/2025