23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

MR-skanner, Modularløsning, Udbud af lejekontrakt.


Region Syddanmark

617609-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik – MR-skanner, Modularløsning, Udbud af lejekontrakt.
OJ S 181/2025 22/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel MR-skanner, Modularløsning, Udbud af lejekontrakt.
Beskrivelse Til anvendelse i en midlertidig periode på forventeligt mellem 78 og 156 uger, begyndende forventeligt 02-01-2026, udbydes lejekontrakt på levering, opstilling, servicering og undervisning af personale af modular MR-skanner-løsning (til opstilling hos OUH, Odense Universitetshospital, Odense).
Identifikator for proceduren cbf54347-b0ac-48a8-92ce-465f5d22593f
Intern ID 17003
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85150000   Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33111610   MR-skanner, 44211100   Modulopbyggede og transportable bygninger, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr, 50421000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr, 51410000   Installation af medicinsk udstyr, 85111000   Hospitalsvirksomhed, 85112000   Hospitalsstøttetjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winslows Vej 4    
By Odense
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel MR-skanner, Modularløsning, Udbud af lejekontrakt.
Beskrivelse Til anvendelse i en midlertidig periode på forventeligt mellem 78 og 156 uger, begyndende forventeligt 02-01-2026, udbydes lejekontrakt på levering, opstilling, servicering og undervisning af personale af modular MR-skanner-løsning (til opstilling hos OUH, Odense Universitetshospital, Odense).
Intern ID 17003
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  85150000   Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33111610   MR-skanner, 44211100   Modulopbyggede og transportable bygninger, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr, 50421000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr, 51410000   Installation af medicinsk udstyr, 85111000   Hospitalsvirksomhed, 85112000   Hospitalsstøttetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner I det omfang en standardløsning ikke kan opfylde danske krav til isolation, skal tilbudsgiver afgive optionspris på løsning, der er efterisoleret, således at kravene kan opfyldes. Yderligere detaljer fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winslows Vej 4    
By Odense
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 78   Uger
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 78
Yderligere oplysninger om fornyelser Det maksimale antal uger på aftalen kan andrage 156 uger.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse Kvalitet og funktionalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeOmkostninger
Navn Økonomi
Beskrivelse Samlet økonomi beregnet som summen af 78 ugers leje "all inclusive".
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Frist for modtagelse af tilbud 28/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Søren Iversen
Telefon +45 99440374
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cf7d8b10-8437-4163-9213-da03035be257   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/09/2025   12:12:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/09/2025   12:30:57 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 617609-2025
EUT-S-nummer 181/2025
Offentliggørelsesdato 22/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078