1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Statens Serum Institut
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammekontrakter vedr. rabiesvacciner og TBE-vacciner
Beskrivelse
:
Der udbydes to separate rammeaftaler til indkøb af henholdsvis rabiesvacciner og tickborne encephalitis-vaccine (TBE-vaccine). Tilbudsgivere kan afgive tilbud på en eller begge delkontrakter, og tildeling af rammeaftale sker separat for hver delkontrakt.
Identifikator for proceduren
:
95a6676a-b28d-4eea-ac7c-46b9878c169f
Tidligere bekendtgørelse
:
92a7072c-a3e3-499f-97d6-f692c837f39a-01
Intern ID
:
4036753
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33651600
Vacciner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Artillerivej 5
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Direktiv 2014/24/EU
-
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
Beskrivelse
:
Delkontrakt 1 vedrører rammeaftale om indkøb af rabiesvaccine. Rabiesvaccinen skal kunne anvendes til børn og voksne og til både præ- og posteksponeringsprofylakse. Vaccinen skal leveres i enkeltdosis-pakninger. Vaccinen skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark. Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af rabiesvacciner er ca. 19.000-35.000 doser årligt, dvs. en samlet anslået mængde på ca. 76.000-140.000 doser i rammeaftalens løbetid. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalernes løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalerne afhænger af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 175.000 doser af rabiesvacciner (den maksimale mængde) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2.
Intern ID
:
Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33651600
Vacciner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Artillerivej 5
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Statens Serum Institut
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
Beskrivelse
:
Delkontrakt 2 vedrører rammeaftale om indkøb af TBE-vaccine. TBE-vaccinerne skal kunne anvendes til henholdsvis børn fra 1 år og voksne. Vaccinerne skal leveres i forfyldte ready-to-use sprøjter (dvs. i en præsentation klar til injektion, men det er ikke et krav, at der er påsat eller medfølger kanyle). Vaccinerne skal leveres i enkeltdosispakninger, men SSI ser gerne, at vaccinerne også kan leveres i multidosispakninger. Vaccinerne skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark. Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af TBE-vacciner er ca. 15.000-30.000 doser til børn og 45.000-80.000 doser til voksne årligt, dvs. en samlet anslået mængde på ca. 60.000-120.000 doser til børn og 180.000-320.000 doser til voksne i rammeaftalens. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalernes løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalerne afhænger af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 150.000 doser til børn og 400.000 til voksne af TBE-vacciner (de maksimale mængder) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2.
Intern ID
:
Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33651600
Vacciner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Artillerivej 5
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Statens Serum Institut
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
1,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
1,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
1,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Sanofi A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Sanofi A/S - tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
1,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
13/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
03/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Statens Serum Institut
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
1,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Bavarian Nordic A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Bavarian Nordic - tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
1,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2
Titel
:
Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
13/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Statens Serum Institut
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Statens Serum Institut
Registreringsnummer
:
46 83 74 28
Afdeling
:
Statens Serum Institut
Postadresse
:
Artillerivej 5
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Birgit Neale
Telefon
:
+4532683978
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Bavarian Nordic A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
16271187
Postadresse
:
Philip Heymanns Alle 3
By
:
Hellerup
Postnummer
:
2900
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Sanofi A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
19064301
Postadresse
:
Vibenshuset, Lyngbyvej 2
By
:
Østerbro
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
555dd78e-31cc-4f3b-baf6-176cae2bf98f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/09/2025
07:30:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/09/2025
07:30:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
613977-2025
EUT-S-nummer
:
180/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/09/2025