23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Statens Serum Institut

Udbud af rammekontrakter vedr. rabiesvacciner og TBE-vacciner


Statens Serum Institut

613977-2025 - Resultater
Danmark – Vacciner – Udbud af rammekontrakter vedr. rabiesvacciner og TBE-vacciner
OJ S 180/2025 19/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Statens Serum Institut
E-mail nea@ssi.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammekontrakter vedr. rabiesvacciner og TBE-vacciner
Beskrivelse Der udbydes to separate rammeaftaler til indkøb af henholdsvis rabiesvacciner og tickborne encephalitis-vaccine (TBE-vaccine). Tilbudsgivere kan afgive tilbud på en eller begge delkontrakter, og tildeling af rammeaftale sker separat for hver delkontrakt.
Identifikator for proceduren 95a6676a-b28d-4eea-ac7c-46b9878c169f
Tidligere bekendtgørelse 92a7072c-a3e3-499f-97d6-f692c837f39a-01
Intern ID 4036753
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33651600   Vacciner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Artillerivej 5    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Direktiv 2014/24/EU   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
Beskrivelse Delkontrakt 1 vedrører rammeaftale om indkøb af rabiesvaccine. Rabiesvaccinen skal kunne anvendes til børn og voksne og til både præ- og posteksponeringsprofylakse. Vaccinen skal leveres i enkeltdosis-pakninger. Vaccinen skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark. Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af rabiesvacciner er ca. 19.000-35.000 doser årligt, dvs. en samlet anslået mængde på ca. 76.000-140.000 doser i rammeaftalens løbetid. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalernes løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalerne afhænger af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 175.000 doser af rabiesvacciner (den maksimale mængde) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2.
Intern ID Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33651600   Vacciner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Artillerivej 5    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Statens Serum Institut
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
Beskrivelse Delkontrakt 2 vedrører rammeaftale om indkøb af TBE-vaccine. TBE-vaccinerne skal kunne anvendes til henholdsvis børn fra 1 år og voksne. Vaccinerne skal leveres i forfyldte ready-to-use sprøjter (dvs. i en præsentation klar til injektion, men det er ikke et krav, at der er påsat eller medfølger kanyle). Vaccinerne skal leveres i enkeltdosispakninger, men SSI ser gerne, at vaccinerne også kan leveres i multidosispakninger. Vaccinerne skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark. Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af TBE-vacciner er ca. 15.000-30.000 doser til børn og 45.000-80.000 doser til voksne årligt, dvs. en samlet anslået mængde på ca. 60.000-120.000 doser til børn og 180.000-320.000 doser til voksne i rammeaftalens. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalernes løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalerne afhænger af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 150.000 doser til børn og 400.000 til voksne af TBE-vacciner (de maksimale mængder) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2.
Intern ID Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33651600   Vacciner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Artillerivej 5    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Priserne er fortrolige, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Statens Serum Institut
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 1,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 1,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 1,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Sanofi A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Sanofi A/S - tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Rammekontrakt vedr. rabiesvacciner
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Statens Serum Institut
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 1,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bavarian Nordic A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Bavarian Nordic - tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 1,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2
Titel Rammekontrakt vedr. TBE-vacciner
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Statens Serum Institut
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Statens Serum Institut
Registreringsnummer 46 83 74 28
Afdeling Statens Serum Institut
Postadresse Artillerivej 5
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Birgit Neale
E-mail nea@ssi.dk
Telefon +4532683978
Internetadresse https://www.ssi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Bavarian Nordic A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 16271187
Postadresse Philip Heymanns Alle 3
By Hellerup
Postnummer 2900
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Sanofi A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 19064301
Postadresse Vibenshuset, Lyngbyvej 2
By Østerbro
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 555dd78e-31cc-4f3b-baf6-176cae2bf98f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 18/09/2025   07:30:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 18/09/2025   07:30:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 613977-2025
EUT-S-nummer 180/2025
Offentliggørelsesdato 19/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094