23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital


Region Hovedstaden

612414-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Diagnostisk udstyr – Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital
OJ S 179/2025 18/09/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital
Beskrivelse Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital ønsker at anskaffe apparatur, der opfylder IVDR-regulativet og samtidig sikrer driftsstabilitet ved at spejle de eksisterende analyser. Dette skal muliggøre både udvidelse og redundans i systemet. Det er desuden afgørende, at apparaturet har tilsvarende fysiske dimensioner som det nuværende udstyr (ca. 43 cm i bredde, 96 cm i dybde og en højde under 79 cm), da pladsen i lokalet er begrænset og specifikt tilpasset denne type apparatur. Dette inkluderer hensyn til brandsikkerhed (jf. regulativ fra 2024) samt køling. Derfor bør varmeproduktionen fra det nye apparatur være på niveau med det eksisterende. Et yderligere krav er, at apparaturet anvender nitrogen som gas, hvilket skyldes bygningsrelaterede forhold.
Identifikator for proceduren 6d7a8da9-0a0c-4c83-b22f-043459f91791
Intern ID 25050237
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33124100   Diagnostisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nielsine Nielsens Vej 4B, Indgang 80B    
By Købenahvn NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital
Beskrivelse Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital ønsker at anskaffe apparatur, der opfylder IVDR-regulativet og samtidig sikrer driftsstabilitet ved at spejle de eksisterende analyser. Dette skal muliggøre både udvidelse og redundans i systemet. Det er desuden afgørende, at apparaturet har tilsvarende fysiske dimensioner som det nuværende udstyr (ca. 43 cm i bredde, 96 cm i dybde og en højde under 79 cm), da pladsen i lokalet er begrænset og specifikt tilpasset denne type apparatur. Dette inkluderer hensyn til brandsikkerhed (jf. regulativ fra 2024) samt køling. Derfor bør varmeproduktionen fra det nye apparatur være på niveau med det eksisterende. Et yderligere krav er, at apparaturet anvender nitrogen som gas, hvilket skyldes bygningsrelaterede forhold.
Intern ID 25050237
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33124100   Diagnostisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nielsine Nielsens Vej 4B, Indgang 80B    
By Købenahvn NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Hovedstaden
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Hovedstaden
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Delvis udskiftning eller udvidelse af eksisterende leveringer eller af bestående installationer, som er foretaget af den oprindelige leverandør på de udtrykkelige betingelser, der er anført i direktivet
Anden begrundelse Den aftagende afdeling er Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg og Frederiksberg Hospital i Region Hovedstaden. Det eksisterende udstyr af samme slags og fra samme leverandør er allerede i drift på afdelingen. Klinisk Biokemisk Afdeling på Bispebjerg Hospital ønsker at anskaffe apparatur, der opfylder IVDR-regulativet og samtidig sikrer driftsstabilitet ved at spejle de eksisterende analyser. Dette skal muliggøre både udvidelse og redundans i systemet. Det er desuden afgørende, at apparaturet har tilsvarende fysiske dimensioner som det nuværende udstyr (ca. 43 cm i bredde, 96 cm i dybde og en højde under 79 cm), da pladsen i lokalet er begrænset og specifikt tilpasset denne type apparatur. Dette inkluderer hensyn til brandsikkerhed (jf. regulativ fra 2024) samt køling. Derfor bør varmeproduktionen fra det nye apparatur være på niveau med det eksisterende. Et yderligere krav er, at apparaturet anvender nitrogen som gas, hvilket skyldes bygningsrelaterede forhold.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Waters A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 25050237
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25050237
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Caroline Wilm
Telefon +45 20164264
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
By København
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Waters A/S
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID dc9b067a-d82c-49d6-895f-e3bd0273cedc   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/09/2025   19:00:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/09/2025   19:00:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 612414-2025
EUT-S-nummer 179/2025
Offentliggørelsesdato 18/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141