1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Social- og Boligstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af VISO-ydelser på området adoption uden samtykke
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører levering af specialrådgivning på delområdet "Adoption uden samtykke". Hertil kommer option på køb af vidensydelser ved behov.
Identifikator for proceduren
:
6743ec3c-da25-4bfa-96ef-572945885273
Intern ID
:
2025-7796
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, hvor alle potentielle tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312300
Vejledning og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
De tilbudte ydelser skal kunne leveres i hele Danmark.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 450 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Om udbudssystemet: Til brug for gennemførelse af udbuddet anvendes det elektroniske udbudssystem EU-Supply. For at få adgang til udbudsmaterialet samt mulighed for at stille spørgsmål og afgive tilbud, skal tilbudsgiver derfor oprettes som bruger hos EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet, og en registrering som bruger i systemet medfører ikke en pligt til at afgive tilbud. Om ESPD og udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund. For dette udbud gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 134a-136, og forbuddet mod tildeling af kontrakter til økonomiske aktører i eller med forbindelse til Rusland, jf. EU Forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Derudover gælder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, med undtagelse af stk. 1, nr. 6 (ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder). Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal inden tildeling af kontrakten fremlægge tro- og loverklæring om, at tilbudsgiver samt underleverandører og støttende enheder, der tegner sig for mere end 10 % af de enkelte kontrakters/leveranceaftalers værdi, ikke er en økonomisk aktør i eller med forbindelse til Rusland. Desuden kan tilbudsgiver blive bedt om at fremsende serviceattest eller lignende dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af de udelukkelsesgrunde, som er nævnt i udbudslovens §134a, 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af VISO-ydelser på området adoption uden samtykke
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører levering af specialrådgivning på delområdet "Adoption uden samtykke". Hertil kommer option på køb af vidensydelser ved behov.
Intern ID
:
2025-7796
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312300
Vejledning og rådgivning
Mængde
:
6 000
timer
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
De tilbudte ydelser skal kunne leveres i hele Danmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/02/2026
Varigheds slutdato
:
31/01/2031
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 450 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
Yderligere oplysninger
:
Om udbudssystemet: Til brug for gennemførelse af udbuddet anvendes det elektroniske udbudssystem EU-Supply. For at få adgang til udbudsmaterialet samt mulighed for at stille spørgsmål og afgive tilbud, skal tilbudsgiver derfor oprettes som bruger hos EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet, og en registrering som bruger i systemet medfører ikke en pligt til at afgive tilbud. Om ESPD og udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund. For dette udbud gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 134a-136, og forbuddet mod tildeling af kontrakter til økonomiske aktører i eller med forbindelse til Rusland, jf. EU Forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Derudover gælder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, med undtagelse af stk. 1, nr. 6 (ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder). Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal inden tildeling af kontrakten fremlægge tro- og loverklæring om, at tilbudsgiver samt underleverandører og støttende enheder, der tegner sig for mere end 10 % af de enkelte kontrakters/leveranceaftalers værdi, ikke er en økonomisk aktør i eller med forbindelse til Rusland. Desuden kan tilbudsgiver blive bedt om at fremsende serviceattest eller lignende dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af de udelukkelsesgrunde, som er nævnt i udbudslovens §134a, 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
1. I hvilken grad baserer I de tilbudte ydelser på en konkret socialfaglig praksis med relevans for den tilbudte målgruppe? 2. I hvilken grad arbejder I systematisk med at understøtte samarbejdet og den fælles forståelse i netværket omkring barnet i de enkelte sager? 3. I hvilken grad leverer I specialrådgivning uden for egen organisation? 4. I hvilken grad baserer I jeres tilbudte ydelser på viden fra vidensmiljøer, som er relevante for målgruppen? 5. I hvilken grad har i en strategi for kompetenceudvikling, som understøtter og udvikler relevante kompetencer i forhold til målgruppen?
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kompetencer og erfaringer
Beskrivelse
:
1. I hvilken grad anvender den tilbudte faggruppe deres viden, kompetencer og erfaring med den kommunale sektor i rådgivningsarbejdet? 2. I hvilken grad har den tilbudte faggruppe relevant praksiserfaring og efter-/videreuddannelse i forhold til målgruppen? 3. I hvilken grad har den tilbudte faggruppe viden om og erfaring med at anvende faglige tilgange og metoder med relevans for målgruppen? 4. I hvilket grad har den tilbudte faggruppe relevante, uddannelsesmæssige kompetencer og erfaring i forhold til konsultativt arbejde i rådgivningsopgaverne?
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurdering af pris lægges vægt på den tilbudte timepris. Vurdering af pris sker ud fra et prisinterval, som spænder fra den nuværende laveste timepris til den nuværende højeste timepris i de gældende VISO-delkontrakter.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
20/10/2025
21:55:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
27/10/2025
09:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver kan benytte udbudslovens § 159, stk. 5, til at bede tilbudsgiverne om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Kontraktsvilkår er vedlagt udbuddet.
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter indgåelse af rammeaftalen regnet fra dagen efter den dag, hvor der er sket underretning til berørte tilbudsgivere om tildelingsbeslutningen, jf. LBK nr. 448 af 8. maj 2025 (bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud) § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4, 1. pkt. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4, 2. pkt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Social- og Boligstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Social- og Boligstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Social- og Boligstyrelsen
Organisation, der behandler tilbud
:
Social- og Boligstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Social- og Boligstyrelsen
Registreringsnummer
:
26144698
Postadresse
:
Lerchesgade 35, 5
By
:
Odense C
Postnummer
:
5000
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Dorte Schou-Hansen
Telefon
:
+45 41730847
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
16da88b3-c034-445f-bf54-dff311c8028c
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/09/2025
07:50:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/09/2025
07:53:16 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
598990-2025
EUT-S-nummer
:
176/2025
Offentliggørelsesdato
:
15/09/2025