23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Universitet

Supply of Consumables for Illumina Sequencing Machines


Københavns Universitet

596889-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratoriereagenser – Supply of Consumables for Illumina Sequencing Machines
OJ S 175/2025 12/09/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Supply of Consumables for Illumina Sequencing Machines
Beskrivelse The purchase consists of consumables for UCPH’s Illumina equipment. These consumables consist of reagents (preparation of the sample part) and other reagents (analysis part).
Identifikator for proceduren 98db9ac3-218e-4146-963a-211c419b35d1
Intern ID 043-1666/25-7000
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33696500   Laboratoriereagenser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kits bliver benyttet på flere af UCPH's lokationer i København
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Supply of Consumables for Illumina Sequencing Machines
Beskrivelse The purchase consists of consumables for UCPH’s Illumina equipment. These consumables consist of reagents (preparation of the sample part) and other reagents (analysis part).
Intern ID 043-1666/25-7000
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33696500   Laboratoriereagenser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kits bliver benyttet på flere af UCPH's lokationer i København
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud26 gælder følgende frist for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud in den: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Københavns Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 157 000 000,00   USD
Rammeaftalernes anslåede værdi 15 700 000,00   USD
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse UCPH råder over sekventeringsudstyr produceret af Illumina fx NextSeq 550, NextSeq 2000 System, MiSeq System, som det kræver Illuminas egne kits for at være kompatible med udstyret. Herunder skal der yderligere sammenlignes prøver med tidligere analyser, hvorfor det er vigtigt at anvende samme kits for at få et sammenligneligt og ens grundlag for resultaterne. Indkøbet består blandet andet af kits som: NSQ 500/550 Mid Output kt, NV SEQ 6000 SP/S1/S4 Rgt Kit, NOVASEQ Reagenser X Series. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven § 80, stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af en periode pa 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Til forskning og undervisning er der anvendt kits fra Illumina til anvendelse og sekventering i deres udstyr. Det er kits som kun kan leveres af Illumina Denmark ApS, fordi det er den eneste kendte kommercielle leverandør af disse reagenser og kits, som er kompatibelt med Illumina systemet med disse tekniske specifikationer. Der er en objektiv og forholdsmæssig begrundelse for fastlæggelsen af specifikationer, der fører til kun en leverandør. Muligheden for, at der er andre potentielle leverandører, der kan levere det samme er objektivt blevet udelukket ved markedsundersøgelser.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 1 570 000,00   USD
Revurderet værdi af rammeaftalen 15 700 000,00   USD
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Illumina Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Illumina Quote
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 043-1667/25-7000
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Universitet
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Universitet
Registreringsnummer 29979812
Postadresse Nørregade 10
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Bettina Petersen
Telefon +45 35327223
Internetadresse http://www.ku.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Illumina Denmark ApS
Registreringsnummer 34087423
Postadresse Ørestads Boulevard 73
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jakob Nielsen
Telefon +4530218330
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 2600aaaa-9d88-4d41-b9b0-4063085ec1c6   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 11/09/2025   10:54:07 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 11/09/2025   12:00:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 596889-2025
EUT-S-nummer 175/2025
Offentliggørelsesdato 12/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093