23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse


Region Syddanmark

595845-2025 - Resultater
Danmark – Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger – Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
OJ S 175/2025 12/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail VNK@rsyd.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
Beskrivelse Dette udbud omfatter en kontrakt med Region Syddanmark om driften af Omsorgscenter Svalegangen, der er et behandlingssted målrettet hjemløse, herunder bl.a. funktionelt hjemløse, i Region Syddanmark. Formålet med behandlingsstedet er at etablere omsorgspladser til borgere i hjemløshed efter endt indlæggelse. Målgruppen er borgere i hjemløshed, som har brug for samtidig sundhedsfaglig- og socialfaglig støtte og pleje i en kortere periode umiddelbart efter indlæggelse på et af sygehusene (inklusiv Psykiatrisygehuset) i Region Syddanmark. På den måde bidrager omsorgscenteret til forebyggelse og sundhedsfremme i forhold til den enkelte patient. Hensigten med opholdet er, at den hjemløse oplever en forbedret fysisk sundhedstilstand i forhold til den konkrete sygdom og en umiddelbar forbedret mental sundhedstilstand, samt at vedkommende får bedre kontakt til eksisterende relevante tilbud. Tilbuddet for den hjemløse består af et ophold på op til 14 dage, hvor den hjemløse tilbydes pleje, rådgivning og psykosocialt efterværn. Der er flere tilfælde, hvor den hjemløse af forskellige årsager selv ønsker at lade sig udskrive, inden de 14 dage er gået. Da omsorgscenteret organiseres som et regionalt behandlingssted, har Region Syddanmark myndighedsansvaret for omsorgshjemmets drift. Den daglige drift af centeret varetages i dag af tre medarbejdere (heraf én daglig leder), der alle er ansat af leverandøren samt frivillige, som også er under leverandørens instruktionsbeføjelse. Både de ansatte medarbejdere og de frivillige medarbejdere rekrutteres af leverandøren. Hvor de ansatte yder sygepleje (udføres af autoriserede sygeplejesker) samt socialrådgiverbistand, tilbyder de frivillige blandt andet et psykosocialt efterværn, hvor de støtter den hjemløse i at skulle ud og klare sig selv efter opholdets afslutning. Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives. Omsorgscenteret bor i dag til leje i Region Syddanmarks lokaler på Sverigesvej 40 i Middelfart, og består af 7 individuelle lejligheder med eget bad og toilet samt et fællesareal med køkken, spiseplads samt TV-stue. Lejekontrakt er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Den kommende leverandør vil kunne overtage lejemålet (eksklusiv møbler), men dette er ikke et krav. Den af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 3 angive pris må ikke overstige 2,8 mio. kr. pr. år. Sker dette, vil tilbuddet blive betragtet som ukonditionsmæssigt og vil blive afvist. Såfremt at prisen reguleres i efterfølgende år i henhold til kontrakten, tillades det, at den herefter gældende pris måtte overstige dette beløb.
Identifikator for proceduren 6e03c302-2a46-4efa-aa69-4dd823d19802
Tidligere bekendtgørelse f200025d-816b-4a72-8680-fd62ea0d7d66-01
Intern ID 25/5098
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98130000   Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger, 85141200   Tjenester ydet af sygeplejersker, 85311000   Sociale foranstaltninger med institutionsophold, 98133000   Tjenester, som ydes af sociale organisationer og foreninger
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Region Syddanmark er under udbudsprocessen blevet opmærksom på, at udbudsmaterialet ikke har været hensigtsmæssigt udformet, hvorfor der er behov for at justere materialet forud for et kommende genudbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
Beskrivelse Dette udbud omfatter en kontrakt med Region Syddanmark om driften af Omsorgscenter Svalegangen, der er et behandlingssted målrettet hjemløse, herunder bl.a. funktionelt hjemløse, i Region Syddanmark. Formålet med behandlingsstedet er at etablere omsorgspladser til borgere i hjemløshed efter endt indlæggelse. Målgruppen er borgere i hjemløshed, som har brug for samtidig sundhedsfaglig- og socialfaglig støtte og pleje i en kortere periode umiddelbart efter indlæggelse på et af sygehusene (inklusiv Psykiatrisygehuset) i Region Syddanmark. På den måde bidrager omsorgscenteret til forebyggelse og sundhedsfremme i forhold til den enkelte patient. Hensigten med opholdet er, at den hjemløse oplever en forbedret fysisk sundhedstilstand i forhold til den konkrete sygdom og en umiddelbar forbedret mental sundhedstilstand, samt at vedkommende får bedre kontakt til eksisterende relevante tilbud. Tilbuddet for den hjemløse består af et ophold på op til 14 dage, hvor den hjemløse tilbydes pleje, rådgivning og psykosocialt efterværn. Der er flere tilfælde, hvor den hjemløse af forskellige årsager selv ønsker at lade sig udskrive, inden de 14 dage er gået. Da omsorgscenteret organiseres som et regionalt behandlingssted, har Region Syddanmark myndighedsansvaret for omsorgshjemmets drift. Den daglige drift af centeret varetages i dag af tre medarbejdere (heraf én daglig leder), der alle er ansat af leverandøren samt frivillige, som også er under leverandørens instruktionsbeføjelse. Både de ansatte medarbejdere og de frivillige medarbejdere rekrutteres af leverandøren. Hvor de ansatte yder sygepleje (udføres af autoriserede sygeplejesker) samt socialrådgiverbistand, tilbyder de frivillige blandt andet et psykosocialt efterværn, hvor de støtter den hjemløse i at skulle ud og klare sig selv efter opholdets afslutning. Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives. Omsorgscenteret bor i dag til leje i Region Syddanmarks lokaler på Sverigesvej 40 i Middelfart, og består af 7 individuelle lejligheder med eget bad og toilet samt et fællesareal med køkken, spiseplads samt TV-stue. Lejekontrakt er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Den kommende leverandør vil kunne overtage lejemålet (eksklusiv møbler), men dette er ikke et krav. Den af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 3 angive pris må ikke overstige 2,8 mio. kr. pr. år. Sker dette, vil tilbuddet blive betragtet som ukonditionsmæssigt og vil blive afvist. Såfremt at prisen reguleres i efterfølgende år i henhold til kontrakten, tillades det, at den herefter gældende pris måtte overstige dette beløb.
Intern ID 25/5098
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98130000   Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger, 85141200   Tjenester ydet af sygeplejersker, 85311000   Sociale foranstaltninger med institutionsophold, 98133000   Tjenester, som ydes af sociale organisationer og foreninger
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten kan opsiges i henhold til Udkast til kontrakt pkt. 4. Bl.a. gælder følgende: Kunden kan med et varsel på 6 måneder til den 1. i en måned skriftligt opsige Kontrakten. Opsigelse af Kontrakten kan dog i et sådant tilfælde først ske med virkning fra og med 36 måneder efter kontraktperiodens start (opsigelse efter 36 måneder forudsætter således, at varsel herom er fremsendt senest 30 måneder efter kontraktperiodens start). Leverandøren kan med et varsel på 6 måneder til den 1. i en måned skriftligt opsige Kontrakten. Opsigelse af Kontrakten kan dog i et sådant tilfælde først ske med virkning fra og med 48 måneder efter kontraktperiodens start (opsigelse efter 48 måneder forudsætter således, at varsel herom er fremsendt senest 42 måneder efter kontraktperiodens start).
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger Region Syddanmark er under udbudsprocessen blevet opmærksom på, at udbudsmaterialet ikke har været hensigtsmæssigt udformet, hvorfor der er behov for at justere materialet forud for et kommende genudbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”, idet Ordregiver agter at indgå kontrakt med den Tilbudsgiver, der afgiver tilbud med den laveste pris, jf. Kontraktbilag 3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Afdeling Tværsektorielt samarbejde
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Vidja Navaneesan Kangatharan
E-mail VNK@rsyd.dk
Telefon +45 21490067
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 74d072db-9a67-45be-b79c-be485ad74bdc   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 11/09/2025   07:05:01 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 11/09/2025   07:06:09 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 595845-2025
EUT-S-nummer 175/2025
Offentliggørelsesdato 12/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078