23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

CT scannere til Viborg og Horsens


Region Midtjylland

589555-2025 - Resultater
Danmark – CT-scannere – CT scannere til Viborg og Horsens
OJ S 173/2025 10/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel CT scannere til Viborg og Horsens
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2 (Kravspecifikationen).
Identifikator for proceduren edee09bf-656f-4f41-b3c3-6194c7e9344d
Tidligere bekendtgørelse 29644468-b0e8-4ed7-8d44-8e820dddbe61-01
Intern ID 1-23-4-72-45-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
2.1.2.
Udførelsessted
By Viborg
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet annulleres grundet uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1: Hjerte
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2
Intern ID 1-0
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
Mængde 2
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Se pkt. 13.2 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse Se pkt. 13.3 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2: Intervention
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2
Intern ID 2-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
Mængde 2
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Se pkt. 13.2 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse Se pkt. 13.3 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Afdeling Indkøb & Medicoteknik
Postadresse Olof Palmes Allé 15
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Erik Lindstrøm Christensen
Telefon +45 24851255
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Tolboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/udbud
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0b9e1f4b-a3e8-43b4-9d00-7ff0e8047f3c   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/09/2025   08:18:50 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 09/09/2025   08:27:16 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 589555-2025
EUT-S-nummer 173/2025
Offentliggørelsesdato 10/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094