23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

BORNHOLMS VAND A/S

Rammeaftale vedr. indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør


BORNHOLMS VAND A/S

589406-2025 - Resultater
Danmark – Rørledning, rørsystemer, rør, foringsrør, rørledningssystemer og hermed beslægtede emner – Rammeaftale vedr. indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør
OJ S 173/2025 10/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn BORNHOLMS VAND A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn ENERGI VIBORG VAND A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn TREFOR VAND A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn FREDERIKSBERG VAND A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn FREDERIKSBERG BYGAS A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn FREDERIKSBERG FJERNKØLING A/S
E-mail mana@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale vedr. indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør
Beskrivelse Bornholms Vand A/S, Energi Viborg Vand A/S, Frederiksberg Vand A/S, Frederiksberg Fjernkøling A/S, Frederiksberg Bygas A/S og TREFOR Vand A/S (Ordregiver) udbyder en rammeaftale om indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør såsom, ventiler, mekaniske koblinger, svejse fittings, PVC – fittings, diffusionstætte rør, PE-rør, bandager, koblinger, anboringsbøjler samt andet. Rammeaftalen tildeles til én tilbudsgiver. Rammeaftalen for TREFOR VAND A/S, Energi Viborg Vand A/S og Bornholms Vand A/S forventes at have kontraktstart 1. september 2025 og er gældende til og med 30. august 2029 med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen for Frederiksberg Vand A/S, Frederiksberg Fjernkøling A/S og Frederiksberg Bygas A/S forventes at have kontraktstart 1. december 2025 og er gældende til og med 30. august 2029 med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder på uændrede vilkår. Der henvises til det fulde udbudsmateriale for en mere detaljerede beskrivelse af rammeaftalen.
Identifikator for proceduren 71af5db4-cc97-494f-9484-3f891ac00359
Tidligere bekendtgørelse 225128-2025
Intern ID 417562
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  44160000   Rørledning, rørsystemer, rør, foringsrør, rørledningssystemer og hermed beslægtede emner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33141113   Bandager, 44523300   Fittings, 42141500   Koblinger
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse kokbjerg 30    
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Industrivej 15    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3   ( DKZZZ )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Stæhr Johansens Vej 38    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skansevej 2,    
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 45 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 68 250 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver forventer at gennemføre en (1) forhandlingsrunde, men forbeholder sig retten til at afholde flere forhandlingsrunder. Ordregiver forbeholder sig endvidere ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende forhandlingstilbud. Dette vil til enhver tid ske ved forudgående underretning til samtlige tilbudsgivere.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rammeaftale vedr. indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør
Beskrivelse Bornholms Vand A/S, Energi Viborg Vand A/S, Frederiksberg Vand A/S, Frederiksberg Fjernkøling A/S, Frederiksberg Bygas A/S og TREFOR Vand A/S (Ordregiver) udbyder en rammeaftale om indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør såsom, ventiler, mekaniske koblinger, svejse fittings, PVC – fittings, diffusionstætte rør, PE-rør, bandager, koblinger, anboringsbøjler samt andet. Rammeaftalen tildeles til én tilbudsgiver. Rammeaftalen for TREFOR VAND A/S, Energi Viborg Vand A/S og Bornholms Vand A/S forventes at have kontraktstart 1. september 2025 og er gældende til og med 30. august 2029 med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen for Frederiksberg Vand A/S, Frederiksberg Fjernkøling A/S og Frederiksberg Bygas A/S forventes at have kontraktstart 1. december 2025 og er gældende til og med 30. august 2029 med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder på uændrede vilkår. Der henvises til det fulde udbudsmateriale for en mere detaljerede beskrivelse af rammeaftalen.
Intern ID 417562
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  44160000   Rørledning, rørsystemer, rør, foringsrør, rørledningssystemer og hermed beslægtede emner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33141113   Bandager, 44523300   Fittings, 42141500   Koblinger
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan forlænge rammeaftale med 3 x 12 måneder
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3  ( DKZZZ )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Bornholm, Midtjylland, Frederiksberg (Hovedstaden), Jylland.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/09/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 45 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Vedståelsesfrist (se udbudsbetingelserne)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Leveringssikkerhed
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Bæredygtighed
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 42 047 827,55   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SAINT-GOBAIN DISTRIBUTION DENMARK A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 94048
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 42 047 827,55   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 94048
Titel Rammeaftale vedr. indkøb og levering af vandforsyningskomponenter og trykrør / SAINT-GOBAIN DISTRIBUTION DENMARK A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 05/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 225128-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SERVIA A.M.B.A.
Registreringsnummer 40532285
Postadresse Kokbjerg 30
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3  ( DKZZZ )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.servia.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn BORNHOLMS VAND A/S
Registreringsnummer 31582083
Postadresse Skansevej 2
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.beof.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn ENERGI VIBORG VAND A/S
Registreringsnummer 25817117
Postadresse Industrivej 15
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.energiviborg.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn TREFOR VAND A/S
Registreringsnummer 20806400
Postadresse Kokbjerg 30
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.trefor.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn FREDERIKSBERG BYGAS A/S
Registreringsnummer 33045719
Postadresse Stæhr Johansens Vej 38
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.frb-forsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn FREDERIKSBERG FJERNKØLING A/S
Registreringsnummer 34606110
Postadresse Stæhr Johansens Vej 38
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.frb-forsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn FREDERIKSBERG VAND A/S
Registreringsnummer 29922071
Postadresse Stæhr Johansens Vej 38
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mariam El Naji
E-mail mana@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.frb-forsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn SAINT-GOBAIN DISTRIBUTION DENMARK A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 81822514
Postadresse Park Allé 370
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon 30108990
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 30df8c84-448e-4d3b-9e29-b991de7cc698   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/09/2025   08:07:40 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 589406-2025
EUT-S-nummer 173/2025
Offentliggørelsesdato 10/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093