23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Udbud på Sanitetsmateriel til hjertekompression


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

582382-2025 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr – Udbud på Sanitetsmateriel til hjertekompression
OJ S 171/2025 08/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00503750@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på Sanitetsmateriel til hjertekompression
Beskrivelse Der udbydes en kontrakt på køb af minimum 17 hjertekompressionsapparater med dertilhørende tilbehør samt tilknyttede service- og vedligeholdelsesydelser i en 10 årig periode.
Identifikator for proceduren a86f3ecf-4e88-4a3f-88e0-3b3a17691cd4
Tidligere bekendtgørelse 70452767-a891-48d1-a328-5b9a6c416ccc-01
Intern ID 922f0372-c7ee-4102-b0e1-e758f2a134f8
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Bemærk, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om deltagelse. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Service og vedligehold foretages hos leverandørens medicotekniske værksted.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) har besluttet at annullere udbuddet vedrørende sanitetsmateriel til hjertekompression uden kontrakttildeling. Begrundelsen for annullationen er, at udbudsmaterialet er blevet tilrettelagt på en uhensigtsmæssig måde. Ordregiver er blevet opmærksom på, at der er behov for at ændre i udbudsmaterialet i et større omfang, end der er mulighed for at håndtere under en aktiv udbudsproces. FMI påtænker at gennemføre et nyt udbud af sanitetsmateriel til hjertekompression, og FMI håber, at De vil benytte sig af lejligheden til at deltage i et eventuelt nyt udbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud på Sanitetsmateriel til hjertekompression
Beskrivelse Der udbydes en kontrakt på køb af minimum 17 hjertekompressionsapparater med dertilhørende tilbehør samt tilknyttede service- og vedligeholdelsesydelser i en 10 årig periode.
Intern ID f28418d2-d78e-4aee-b1ec-5b0f9374d16c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Aftalen indeholder option på indkøb af yderligere op til 3 hjertekompressionsapparater inkl. tilbehør.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Service og vedligehold foretages hos leverandørens medicotekniske værksted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) har besluttet at annullere udbuddet vedrørende sanitetsmateriel til hjertekompression uden kontrakttildeling. Begrundelsen for annullationen er, at udbudsmaterialet er blevet tilrettelagt på en uhensigtsmæssig måde. Ordregiver er blevet opmærksom på, at der er behov for at ændre i udbudsmaterialet i et større omfang, end der er mulighed for at håndtere under en aktiv udbudsproces. FMI påtænker at gennemføre et nyt udbud af sanitetsmateriel til hjertekompression, og FMI håber, at De vil benytte sig af lejligheden til at deltage i et eventuelt nyt udbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Operativ anvendelighed
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer 16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Rikke Hoberg Sørensen
E-mail 00503750@mil.dk
Telefon 51737685
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 076d965f-daa4-44eb-902f-265103394d20   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/09/2025   20:59:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/09/2025   20:59:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 582382-2025
EUT-S-nummer 171/2025
Offentliggørelsesdato 08/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062