23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

CT scannere til Viborg og Horsens


Region Midtjylland

580348-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – CT-scannere – CT scannere til Viborg og Horsens
OJ S 170/2025 05/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel CT scannere til Viborg og Horsens
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2 (Kravspecifikationen).
Identifikator for proceduren edee09bf-656f-4f41-b3c3-6194c7e9344d
Intern ID 1-23-4-72-45-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
2.1.2.
Udførelsessted
By Viborg
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1: Hjerte
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2
Intern ID 1-0
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
Mængde 2
5.1.2.
Udførelsessted
By Horsens
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Se pkt. 13.2 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse Se pkt. 13.3 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Tilladt
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 07/10/2025   10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Dette udbud er omfattet af reglerne om udelukkelse af tilbudsgivere med oprindelse i Kina, jf. Kommissionens Gennemførelsesforordning (EU) 2025/1197 og Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2022/1031 (IPI-forordningen). Den vindende tilbudsgiver skal inden underskrift af kontrakten udfylde og indsende en tro- og love-erklæring (udbudsbilag 4), hvori tilbudsgiver indestår for, at denne ikke har oprindelse i Kina.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2: Intervention
Beskrivelse Udbuddet vedrører leverancer (indkøb) af CT scannere til Hospitalsenhed Midt i Viborg og Regionshospitalet Horsens som anført i Kontraktbilag 4 (Leveranceplan og tegningsmateriale). Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader for det enkelte installationssted/system fremgår af Kontraktbilag 2
Intern ID 2-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33115000   Udstyr til tomografi
Mængde 2
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Se pkt. 13.2 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktionalitet
Beskrivelse Se pkt. 13.3 i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Tilladt
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 07/10/2025   10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Dette udbud er omfattet af reglerne om udelukkelse af tilbudsgivere med oprindelse i Kina, jf. Kommissionens Gennemførelsesforordning (EU) 2025/1197 og Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2022/1031 (IPI-forordningen). Den vindende tilbudsgiver skal inden underskrift af kontrakten udfylde og indsende en tro- og love-erklæring (udbudsbilag 4), hvori tilbudsgiver indestår for, at denne ikke har oprindelse i Kina.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Afdeling Indkøb & Medicoteknik
Postadresse Olof Palmes Allé 15
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Erik Lindstrøm Christensen
Telefon +45 24851255
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Tolboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/udbud
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 29644468-b0e8-4ed7-8d44-8e820dddbe61   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/09/2025   09:28:13 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/09/2025   10:00:59 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 580348-2025
EUT-S-nummer 170/2025
Offentliggørelsesdato 05/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078