23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum


Medicoteknik, Region Syddanmark

573453-2025 - Resultater
Danmark – Røntgenapparatur – Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
OJ S 168/2025 03/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Medicoteknik, Region Syddanmark
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
Beskrivelse Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum, omfang og yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren ce4c5047-1522-4940-b508-a52130cef17b
Tidligere bekendtgørelse f2c8e17a-de98-4310-9709-ac450a8bf766-01
Intern ID 16827 RA
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33111000   Røntgenapparatur
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33111700   Angiografirum, 33111720   Apparatur til angiografi, 33111721   Udstyr til digital angiografi, 33123220   Udstyr til cardio-angiografi
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Alle hospitaler og institutioner i Region Syddanmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
Beskrivelse Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum, omfang og yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Intern ID 16827 RA
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33111000   Røntgenapparatur
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33111700   Angiografirum, 33111720   Apparatur til angiografi, 33111721   Udstyr til digital angiografi, 33123220   Udstyr til cardio-angiografi
Mængde 21
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Alle hospitaler og institutioner i Region Syddanmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Levering og installation
Beskrivelse Levering og installation
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Applikation og uddannelse
Beskrivelse Applikation og uddannelse
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Service
Beskrivelse Service
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende gælder, hvis udbuddet er et offentligt udbud: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail. Følgende gælder, hvis der er tale om et begrænset udbud, et udbud med forhandling, en konkurrencepræget dialog eller et innovationspartnerskab: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Medicoteknik, Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Medicoteknik, Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Medicoteknik, Region Syddanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 175 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 175 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 175 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 200 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 175 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Siemens Healthcare A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Siemens Healthcare A/S Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 175 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Siemens Healthcare A/S - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 03/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 764802-2024
Organisation, der underskriver kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
Vinder
Officielt navn GE Healthcare Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator GE Healthcare Danmark A/S - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 175 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten GE Healthcare Danmark A/S - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 03/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 764802-2024
Organisation, der underskriver kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
Vinder
Officielt navn Tromp Medical
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tromp Medical - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 175 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Tromp Medical - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 03/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 764802-2021
Organisation, der underskriver kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
Vinder
Officielt navn Philips Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Philips Danmark A/S - Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 175 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftaler med miniudbud, interventionsrum - Philips Danmark A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 03/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 764802-2024
Organisation, der underskriver kontrakten Medicoteknik, Region Syddanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Medicoteknik, Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Søren Iversen
Telefon +45 99440374
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Siemens Healthcare A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 88578228
Postadresse Borupvang 9
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 44774514
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn GE Healthcare Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer DK26527791
Postadresse Park Allé 295, 1
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 43295400
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Tromp Medical
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 25444531
Postadresse Søren Frichs Vej 38D
By Åbyhøj
Postnummer 8230
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 70212870
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Philips Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 43253018
Postadresse Olivia Hansens Gade 3, 3
By København V
Postnummer 1799
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 33293300
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 973010d1-2cfd-411b-8d41-571f4fd9757d   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/09/2025   12:09:35 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/09/2025   12:30:41 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 573453-2025
EUT-S-nummer 168/2025
Offentliggørelsesdato 03/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094