23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk afdeling på Rigshospitalet


Region Hovedstaden

571718-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Diagnostisk udstyr – Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk afdeling på Rigshospitalet
OJ S 167/2025 02/09/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk afdeling på Rigshospitalet
Beskrivelse Afdelingen for Klinisk Biokemi på Rigshospitalet har regionsfunktion på analyse af immunsuppresiva, der blandt andet benyttes til behandling af transplantationspatienter og regionsfunktion for analyse af uracil, som indgår i kræftpakkerne. Kapaciteten på nuværende udstyr er fuldt udnyttet og derfor ønskes et supplerende indkøb til udvidelse af eksisterende instrument-kapacitet.
Identifikator for proceduren 8ced48d2-d8f6-41b4-892e-15ff5f13d566
Intern ID 25052889
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33124100   Diagnostisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Blegdamsvej 9    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af Massespektrometer - Klinisk Biokemisk afdeling på Rigshospitalet
Beskrivelse Afdelingen for Klinisk Biokemi på Rigshospitalet har regionsfunktion på analyse af immunsuppresiva, der blandt andet benyttes til behandling af transplantationspatienter og regionsfunktion for analyse af uracil, som indgår i kræftpakkerne. Kapaciteten på nuværende udstyr er fuldt udnyttet og derfor ønskes et supplerende indkøb til udvidelse af eksisterende instrument-kapacitet.
Intern ID 25052889
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33124100   Diagnostisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Blegdamsvej 9    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Delvis udskiftning eller udvidelse af eksisterende leveringer eller af bestående installationer, som er foretaget af den oprindelige leverandør på de udtrykkelige betingelser, der er anført i direktivet
Anden begrundelse Formålet med den supplerende levering er udvidelse af nuværende installationer, da nu-værende kapacitet på Rigshospitalet, Klinisk Biokemsk afdeling 3011 er fuldt udnyttet. Afdelingen indkøbte i 2022 to stk. TQS mikroanalysudstyr via udbud 2022/S 143-40867. Leverancen under denne kontrakt er gennemført. Efterfølgende har afdelingen været nødsaget til at overføre immunsuppressiva-analyserne til samme udstyr, hvilket har medført en markant stigning i belastningen af enhederne. Den øgede anvendelse har resulteret i kapacitetsudfordringer, som påvirker laboratoriets evne til at håndtere de nødvendige analyser og prøver. De nye udstyr skal således indkøbes for at afhjælpe den nuværende mangel på kapacitet på de to eksisterende TQS mikro instrumenter. Det betyder, at indkøbet skal kunne fungere som en udvidelse af den eksisterende instrument-kapacitet.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Water A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 25052889
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25052889
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Caroline Wilm
Telefon +45 20164264
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
By København
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Water A/S
Registreringsnummer 17554034
Postadresse Dybendalsvænget 2
By Valby
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 46598080
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 3c82ef04-37ff-4e9e-b423-35357117e77f   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 29/08/2025   13:44:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 29/08/2025   14:00:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 571718-2025
EUT-S-nummer 167/2025
Offentliggørelsesdato 02/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.079