1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af forbrugsartikler til Illumina udstyr
Beskrivelse
:
Forbrugsartikler til Illumina udstyr Indkøbet består af forbrugsvare til de allerede eksisterende instrumenter/systemer. Disse forbrugsvare består af reagenser (forberedelse af prøver delen) og andre reagenser (analyse delen). DTU forventer at købe for ca. 5 mio. DKK. Værdien er baseret på et skøn over det forventede forbrug i løbet af 4 år.
Identifikator for proceduren
:
8c568da2-1ccc-47bd-bcf9-4814e1d35ec5
Tidligere bekendtgørelse
:
8930e8c4-1d80-4ac8-8f0d-641f58c5717f-01
Intern ID
:
9896
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33696500
Laboratoriereagenser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Skal som udgangspunkt leveres til DTU Lyngby.
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven
-
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af forbrugsartikler til Illumina udstyr
Beskrivelse
:
Forbrugsartikler til Illumina udstyr Indkøbet består af forbrugsvare til de allerede eksisterende instrumenter/systemer. Disse forbrugsvare består af reagenser (forberedelse af prøver delen) og andre reagenser (analyse delen). DTU forventer at købe for ca. 5 mio. DKK. Værdien er baseret på et skøn over det forventede forbrug i løbet af 4 år.
Intern ID
:
9896
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33696500
Laboratoriereagenser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Skal som udgangspunkt leveres til DTU Lyngby.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Offentligt udbudsprojekt, der finansieres helt eller delvist med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Aftalen er tildelt direkte tll den valgte leverandør, i henhold til begrundelsen i denne bekendtgørelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
DTU vil tidligst indgå kontrakten efter udløbet af 10 kalenderdage fra dagen efter den dage hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 4. Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der udfører betalingen
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
5 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
5 000 000,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
DTU råder over sekventeringsudstyr produceret af Illumina fx NextSeq 500,MiniSeq, MiSeq, hvor det kræver Illuminas egne kits for at være kompatible med udstyret. Herunder skal der yderligere sammenlignes prøver med tidligere analyser, hvorfor det er vigtigt at anvende samme kits for at få et sammenligneligt og ens grundlag for resultaterne. Indkøbet består blandet andet af kits som: MiSeq® Reagent Kit Next Seq 500/550 Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven § 80, stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af en periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Til forskning og undervisning er der anvendt kits fra Illumina til anvendelse og sekventering i deres udstyr. Det er kits som kun kan leveres af Illumina Denmark ApS, fordi det er den eneste kendte kommercielle leverandør af disse reagenser og kits, som er kompatibelt med Illumina systemet med disse tekniske specifikationer. Der er en objektiv og forholdsmæssig begrundelse for fastlæggelsen af specifikationer, der fører til kun én leverandør. Muligheden for, at der er andre potentielle leverandører, der kan levere det samme er objektivt blevet udelukket ved markedsundersøgelser.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
5 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
5 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
illumina Denmark Aps
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Illumina Denmark Aps
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
5 000 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Illumina Denmark Aps
Titel
:
Forbrugsartikler til Illumina udstyr Indkøbet består af forbrugsvare til de allerede eksisterende instrumenter/systemer. Disse forbrugsvare består af reagenser (forberedelse af prøver delen) og andre reagenser (analyse delen). DTU forventer at købe for ca. 5 mio. DKK. Værdien er baseret på et skøn over det forventede forbrug i løbet af 4 år.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
25/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
08/08/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
5 000 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
5 000 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer
:
30060946
Postadresse
:
Anker Engelunds Vej 1
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Helle Jørgensen
Telefon
:
+45 93511798
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
illumina Denmark Aps
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
34087423
Postadresse
:
Ørestads Boulevard 73
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
31388051
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
eafd168c-3a07-478a-b7a2-748c7cddf8cf
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/08/2025
10:36:41 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
11/08/2025
10:37:30 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
528441-2025
EUT-S-nummer
:
153/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/08/2025