23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien


Region Hovedstaden

525544-2025 - Resultater
Danmark – CT-scannere – 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien
OJ S 152/2025 11/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien
Beskrivelse Detailprojektering, levering, installation, tilslutning, opmåling, indtransport, installationstest og idriftsættelse af 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede state of the art CT-skannere til stråleterapien.
Identifikator for proceduren 1e91290e-cf17-43c5-9308-655d9c2004ff
Tidligere bekendtgørelse e1c8b1d4-63c8-485c-922d-9104de34299a-01
Intern ID 24068739
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33150000   Apparater til strålebehandling, mekanoterapi, elektroterapi og fysioterapi
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Blegdamsvej 9    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien
Beskrivelse Detailprojektering, levering, installation, tilslutning, opmåling, indtransport, installationstest og idriftsættelse af 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede state of the art CT-skannere til stråleterapien.
Intern ID 24068739
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33115100   CT-scannere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33150000   Apparater til strålebehandling, mekanoterapi, elektroterapi og fysioterapi
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Blegdamsvej 9    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ubegrænset
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Ordregiver agter at indgå kontrakt med den leverandør, der afgiver det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelingskriteriet: Bedste forhold mellem pris og kvalitet efter nedenstående underkriterier. Den samlede økonomiske konsekvens 40% Kvalitet og funktionalitet 60%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Ordregiver agter at indgå kontrakt med den leverandør, der afgiver det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelingskriteriet: Bedste forhold mellem pris og kvalitet efter nedenstående underkriterier. Den samlede økonomiske konsekvens 40% Kvalitet og funktionalitet 60%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Hovedstaden
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Hovedstaden
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 12 685 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Siemens Healthcare A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 390686 - 24068739
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 12 685 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24068739_E01
Dato for indgåelse af kontrakten 07/08/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Mads Andersen
Telefon +45 21372411
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Registreringsnummer xxx
By xxx
Postnummer 0000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail xx@xx.xx
Telefon 12345678
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Siemens Healthcare A/S
Registreringsnummer 88578228
Postadresse Borupvang 9
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 44774514
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0759c410-9558-499b-a4f3-bbf50331e615   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/08/2025   11:12:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/08/2025   14:00:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 525544-2025
EUT-S-nummer 152/2025
Offentliggørelsesdato 11/08/2025

Send til en kollega

0.078