1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien
Beskrivelse
:
Detailprojektering, levering, installation, tilslutning, opmåling, indtransport, installationstest og idriftsættelse af 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede state of the art CT-skannere til stråleterapien.
Identifikator for proceduren
:
1e91290e-cf17-43c5-9308-655d9c2004ff
Tidligere bekendtgørelse
:
e1c8b1d4-63c8-485c-922d-9104de34299a-01
Intern ID
:
24068739
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33115100
CT-scannere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug,
33150000
Apparater til strålebehandling, mekanoterapi, elektroterapi og fysioterapi
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Blegdamsvej 9
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede CT-skannere til stråleterapien
Beskrivelse
:
Detailprojektering, levering, installation, tilslutning, opmåling, indtransport, installationstest og idriftsættelse af 2 stk. komplette og fuldt funktionsdygtige dedikerede state of the art CT-skannere til stråleterapien.
Intern ID
:
24068739
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33115100
CT-scannere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33110000
Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug,
33150000
Apparater til strålebehandling, mekanoterapi, elektroterapi og fysioterapi
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Blegdamsvej 9
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed
:
Ubegrænset
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver agter at indgå kontrakt med den leverandør, der afgiver det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelingskriteriet: Bedste forhold mellem pris og kvalitet efter nedenstående underkriterier. Den samlede økonomiske konsekvens 40% Kvalitet og funktionalitet 60%
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ordregiver agter at indgå kontrakt med den leverandør, der afgiver det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelingskriteriet: Bedste forhold mellem pris og kvalitet efter nedenstående underkriterier. Den samlede økonomiske konsekvens 40% Kvalitet og funktionalitet 60%
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Vejledning: Slet alternativerne, der ikke er relevante for jeres udbud Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Offentlig udbud (offentlig kontrakt): 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (rammeaftale): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Begrænset udbud / Udbud med forhandling / Konkurrencepræget dialog / Innovationspartnerskab (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Frivillig forudgående bekendtgørelse (udbudslovens § 80, offentlig kontrakt): Klage under stand still: Kontrakten kan ikke indgås før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelsen er offentliggjort. Klage efter indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Dynamisk indkøbssystem: 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på dynamisk indkøbssystem er indgået.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Hovedstaden
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Hovedstaden
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
12 685 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Siemens Healthcare A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
390686 - 24068739
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
12 685 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
24068739_E01
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/08/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Hovedstaden
Registreringsnummer
:
29190623
Postadresse
:
Kongens Vænge 2
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mads Andersen
Telefon
:
+45 21372411
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Registreringsnummer
:
xxx
By
:
xxx
Postnummer
:
0000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
12345678
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Siemens Healthcare A/S
Registreringsnummer
:
88578228
Postadresse
:
Borupvang 9
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 44774514
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
0759c410-9558-499b-a4f3-bbf50331e615
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/08/2025
11:12:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/08/2025
14:00:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
525544-2025
EUT-S-nummer
:
152/2025
Offentliggørelsesdato
:
11/08/2025