1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Offentlig orden og sikkerhed
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Offentlig orden og sikkerhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Interessetilkendegivelse ifm. udbud af behandling af vold i nære relationer
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen søger en leverandør, der kan forestå landsdækkende behandling af Kriminalforsorgens indsatte samt tilsynsklienter, der har begået vold i nære relationer. Ydelsen er nærmere beskrevet i "yderligere oplysninger". Den anslåede årlige kontraktværdi er ca. 2-3,4 mio. DKK afhængig af den endelige aftale, der indgås. Den anslåede værdi er baseret på historisk forbrug samt på forventet fremtidig forbrug. Ordregiver gør opmærksom på, at denne forhåndsmeddelelse om interessetilkendegivelse vil gælde for kontrakten, som indgås for en 4 årig periode med mulighed for forlænge kontrakten 2 x 1 år. Kontrakten vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, jf. udbudsloven § 187, stk. 3, medmindre der modtages interessetilkendegivelse fra mere end en leverandør. Interesserede leverandører skal underrette ordregiver om interesse i kontrakten i form af en skriftlig interessetilkendegivelse. Sidste frist for modtagelse heraf er den 15.08 2025, kl. 12.00 og skal sendes til ordregiver digitalt via systemet.
Intern ID
:
25-15-0263
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85121270
Psykiater- eller psykologtjenester,
85312300
Vejledning og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 400 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Beskrivelse af udbuddet: Kriminalforsorgen ønsker at tilbyde behandlingstilbud til indsatte og klienter i tilsyn, der har begået vold i nære relationer. Behandling skal tilbydes i hele landet. Det landsdækkende behandlingstilbud sigter på at stoppe og forebygge fremtidig vold mod partner og børn. Behandlingen tilbydes både indsatte under afsoning og klienter i tilsyn. Behandlingen kan endvidere være et vilkår for at opnå prøveløsladelse. Målgruppen er indsatte og klienter, der har begået vold i nære relationer. Behandlingen skal tilbydes på 6–10 etablerede behandlingskapaciteter geografisk fordelt i hele landet og foregå enten i Kriminalforsorgens lokaler, jf. nedenfor eller i leverandørens egne lokaler. Behandlingsforløb skal iværksættes i en KiF-afdeling i Esbjerg, Kolding, Næstved, Holstebro eller Aalborg, eller i leverandørens egne lokaler. For så vidt angår klienter/ indsatte på Bornholm kan behandlingsforløb opstartes og afsluttes fysisk i et af leverandørens egne lokaler, eller i en af de nævnte KiF-afdelinger, hvor klienten enten fragtes, eller behandleren rejser til Bornholm. Sessioner mellem opstartsmøde og afslutningsmøde kan afholdes online. Hvert forløb har en varighed af ca. ét år og består af op til 45 samtaler. Det forventes, at der igangsættes op til 50 behandlingsforløb årligt. Dokumentation i relation til de enkelte behandlingsforløb, herunder løbende afrapportering af fremmøde og progression, er en integreret del af leverancen. Der afholdes faste statusmøder mellem ordregiver og leverandør, hvor samarbejdet og fremdriften evalueres løbende. Der kan være behov for tolkebistand til nogle forløb. Udgifter hertil afholdes i givet fald af kriminalforsorgen. Det er endvidere forventningen, at leverandøren afvikler besøgsrunder på relevante matrikler i kriminalforsorgen for at orientere om og sætte fokus på behandlingstilbuddet. Således forventes leverandøren i samarbejde med kriminalforsorgsområderne at afvikle to besøg på hver ca. 25 matrikler i løbet af kontraktperioden. Kontrakt forventes at træde i kraft den 1. november 2025 og løbe i 4 år med mulighed for forlængelse i op til 2 x 12 måneder. Kontrakten udbydes som en light-ydelse i henhold til udbudslovens afsnit III, jf. § 187, stk. 3. Med denne forhåndsmeddelelse efterspørges alene interessetilkendegivelser – ikke egentlige tilbud. Den efterfølgende tildelingsprocedure afhænger af antallet af modtagne interessetilkendegivelser Yderligere oplysninger: Kriminalforsorgen ønsker med nærværende forhåndsmeddelelse at åbne op for, at potentielle leverandører kan tilkendegive deres interesse i kontrakten og deltage i en tilbuds-/ forhandlingsprocedure omkring tildelingen af kontrakten. Nedenstående økonomiske- og tekniske egnetheds- og udvælgelseskriterier vil indgå som en del af tilbuds- og forhandlingsproceduren. Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier: Leverandører, der har interesse i at deltage i en tilbuds- og forhandlingsprocedure omkring kontrakten, skal som en del af interessetilkendegivelsen fremsende dokumentation på punkt 1 og 2: 1) Leverandøren skal kunne dokumentere, at leverandøren ved senest afsluttede regnskab har en nettoomsætning på mindst 4 mio. DKK pr. år. Dette er et minimumskrav. Såfremt leverandøren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes leverandørens omsætning ved sammenlægning af tallene for leverandøren og de(n) støttende enhed(er). Såfremt leverandøren består af en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), beregnes leverandørens omsætning ved sammenlægning af tallene for alle konsortiedeltagere. 2) En referenceliste med angivelse af de betydeligste opgaver, hvor leverandøren har udført behandling af vold i nære relationer i løbet af de seneste tre år med angivelse af kundenavn, kontaktperson, kontraktværdi, kontraktperiode samt kontraktens omfang. Bemærk: Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte en eller flere af de oplyste kontaktpersoner. Krav til reference: Det bliver et minimumskrav, at leverandøren kan fremvise minimum en reference, som omhandler behandling med henblik på at stoppe og forebygge fremtidig vold mod partner og børn. 3) Leverandørens må ikke have forfalden gæld til offentlige myndigheder. Inden kontraktindgåelse vil den vindende leverandør derfor blive anmodet om at udfylde og underskrive en tro- og loveerklæring om, at leverandøren ikke har forfalden gæld til offentlige myndigheder. Tildelingsprocedurens hovedtræk: I tilfælde af, der kun kommer en interessetilkendegivelse forbeholder ordregiver sig retten til at overgå direkte til forhandling. Såfremt mere end en egnet leverandør tilkendegiver sin interesse i kontrakten, vil ordregiver stille et udbudsmateriale til rådighed, der gør det muligt for leverandørerne at afgive tilbud på et ensartet grundlag. I dette udbudsmateriale vil ovenstående økonomiske og tekniske egnethedskriterier indgå som minimumskrav.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Interessetilkendegivelse ifm. udbud af behandling af vold i nære relationer
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen søger en leverandør, der kan forestå landsdækkende behandling af Kriminalforsorgens indsatte samt tilsynsklienter, der har begået vold i nære relationer. Ydelsen er nærmere beskrevet i "yderligere oplysninger". Den anslåede årlige kontraktværdi er ca. 2-3,4 mio. DKK afhængig af den endelige aftale, der indgås. Den anslåede værdi er baseret på historisk forbrug samt på forventet fremtidig forbrug. Ordregiver gør opmærksom på, at denne forhåndsmeddelelse om interessetilkendegivelse vil gælde for kontrakten, som indgås for en 4 årig periode med mulighed for forlænge kontrakten 2 x 1 år. Kontrakten vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, jf. udbudsloven § 187, stk. 3, medmindre der modtages interessetilkendegivelse fra mere end en leverandør. Interesserede leverandører skal underrette ordregiver om interesse i kontrakten i form af en skriftlig interessetilkendegivelse. Sidste frist for modtagelse heraf er den 15.08 2025, kl. 12.00 og skal sendes til ordregiver digitalt via systemet.
Intern ID
:
25-15-0263
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85121270
Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85312300
Vejledning og rådgivning
3.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 400 000,00
DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Beskrivelse af udbuddet: Kriminalforsorgen ønsker at tilbyde behandlingstilbud til indsatte og klienter i tilsyn, der har begået vold i nære relationer. Behandling skal tilbydes i hele landet. Det landsdækkende behandlingstilbud sigter på at stoppe og forebygge fremtidig vold mod partner og børn. Behandlingen tilbydes både indsatte under afsoning og klienter i tilsyn. Behandlingen kan endvidere være et vilkår for at opnå prøveløsladelse. Målgruppen er indsatte og klienter, der har begået vold i nære relationer. Behandlingen skal tilbydes på 6–10 etablerede behandlingskapaciteter geografisk fordelt i hele landet og foregå enten i Kriminalforsorgens lokaler, jf. nedenfor eller i leverandørens egne lokaler. Behandlingsforløb skal iværksættes i en KiF-afdeling i Esbjerg, Kolding, Næstved, Holstebro eller Aalborg, eller i leverandørens egne lokaler. For så vidt angår klienter/ indsatte på Bornholm kan behandlingsforløb opstartes og afsluttes fysisk i et af leverandørens egne lokaler, eller i en af de nævnte KiF-afdelinger, hvor klienten enten fragtes, eller behandleren rejser til Bornholm. Sessioner mellem opstartsmøde og afslutningsmøde kan afholdes online. Hvert forløb har en varighed af ca. ét år og består af op til 45 samtaler. Det forventes, at der igangsættes op til 50 behandlingsforløb årligt. Dokumentation i relation til de enkelte behandlingsforløb, herunder løbende afrapportering af fremmøde og progression, er en integreret del af leverancen. Der afholdes faste statusmøder mellem ordregiver og leverandør, hvor samarbejdet og fremdriften evalueres løbende. Der kan være behov for tolkebistand til nogle forløb. Udgifter hertil afholdes i givet fald af kriminalforsorgen. Det er endvidere forventningen, at leverandøren afvikler besøgsrunder på relevante matrikler i kriminalforsorgen for at orientere om og sætte fokus på behandlingstilbuddet. Således forventes leverandøren i samarbejde med kriminalforsorgsområderne at afvikle to besøg på hver ca. 25 matrikler i løbet af kontraktperioden. Kontrakt forventes at træde i kraft den 1. november 2025 og løbe i 4 år med mulighed for forlængelse i op til 2 x 12 måneder. Kontrakten udbydes som en light-ydelse i henhold til udbudslovens afsnit III, jf. § 187, stk. 3. Med denne forhåndsmeddelelse efterspørges alene interessetilkendegivelser – ikke egentlige tilbud. Den efterfølgende tildelingsprocedure afhænger af antallet af modtagne interessetilkendegivelser Yderligere oplysninger: Kriminalforsorgen ønsker med nærværende forhåndsmeddelelse at åbne op for, at potentielle leverandører kan tilkendegive deres interesse i kontrakten og deltage i en tilbuds-/ forhandlingsprocedure omkring tildelingen af kontrakten. Nedenstående økonomiske- og tekniske egnetheds- og udvælgelseskriterier vil indgå som en del af tilbuds- og forhandlingsproceduren. Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier: Leverandører, der har interesse i at deltage i en tilbuds- og forhandlingsprocedure omkring kontrakten, skal som en del af interessetilkendegivelsen fremsende dokumentation på punkt 1 og 2: 1) Leverandøren skal kunne dokumentere, at leverandøren ved senest afsluttede regnskab har en nettoomsætning på mindst 4 mio. DKK pr. år. Dette er et minimumskrav. Såfremt leverandøren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes leverandørens omsætning ved sammenlægning af tallene for leverandøren og de(n) støttende enhed(er). Såfremt leverandøren består af en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), beregnes leverandørens omsætning ved sammenlægning af tallene for alle konsortiedeltagere. 2) En referenceliste med angivelse af de betydeligste opgaver, hvor leverandøren har udført behandling af vold i nære relationer i løbet af de seneste tre år med angivelse af kundenavn, kontaktperson, kontraktværdi, kontraktperiode samt kontraktens omfang. Bemærk: Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte en eller flere af de oplyste kontaktpersoner. Krav til reference: Det bliver et minimumskrav, at leverandøren kan fremvise minimum en reference, som omhandler behandling med henblik på at stoppe og forebygge fremtidig vold mod partner og børn. 3) Leverandørens må ikke have forfalden gæld til offentlige myndigheder. Inden kontraktindgåelse vil den vindende leverandør derfor blive anmodet om at udfylde og underskrive en tro- og loveerklæring om, at leverandøren ikke har forfalden gæld til offentlige myndigheder. Tildelingsprocedurens hovedtræk: I tilfælde af, der kun kommer en interessetilkendegivelse forbeholder ordregiver sig retten til at overgå direkte til forhandling. Såfremt mere end en egnet leverandør tilkendegiver sin interesse i kontrakten, vil ordregiver stille et udbudsmateriale til rådighed, der gør det muligt for leverandørerne at afgive tilbud på et ensartet grundlag. I dette udbudsmateriale vil ovenstående økonomiske og tekniske egnethedskriterier indgå som minimumskrav.
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
53383211
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mette Baagøe Rasmussen
Telefon
:
+45 72554399
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Afdeling
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
2bf9149c-3dc5-4230-8929-0a8981cf7873
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
08/07/2025
07:08:26 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
08/07/2025
10:00:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
446273-2025
EUT-S-nummer
:
129/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/07/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
01/10/2025