23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse


Region Syddanmark

430559-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger – Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
OJ S 125/2025 03/07/2025
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail VNK@rsyd.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
Beskrivelse Dette udbud omfatter en kontrakt med Region Syddanmark om driften af Omsorgscenter Svalegangen, der er et behandlingssted målrettet hjemløse, herunder bl.a. funktionelt hjemløse, i Region Syddanmark. Formålet med behandlingsstedet er at etablere omsorgspladser til borgere i hjemløshed efter endt indlæggelse. Målgruppen er borgere i hjemløshed, som har brug for samtidig sundhedsfaglig- og socialfaglig støtte og pleje i en kortere periode umiddelbart efter indlæggelse på et af sygehusene (inklusiv Psykiatrisygehuset) i Region Syddanmark. På den måde bidrager omsorgscenteret til forebyggelse og sundhedsfremme i forhold til den enkelte patient. Hensigten med opholdet er, at den hjemløse oplever en forbedret fysisk sundhedstilstand i forhold til den konkrete sygdom og en umiddelbar forbedret mental sundhedstilstand, samt at vedkommende får bedre kontakt til eksisterende relevante tilbud. Tilbuddet for den hjemløse består af et ophold på op til 14 dage, hvor den hjemløse tilbydes pleje, rådgivning og psykosocialt efterværn. Der er flere tilfælde, hvor den hjemløse af forskellige årsager selv ønsker at lade sig udskrive, inden de 14 dage er gået. Da omsorgscenteret organiseres som et regionalt behandlingssted, har Region Syddanmark myndighedsansvaret for omsorgshjemmets drift. Den daglige drift af centeret varetages i dag af tre medarbejdere (heraf én daglig leder), der alle er ansat af leverandøren samt frivillige, som også er under leverandørens instruktionsbeføjelse. Både de ansatte medarbejdere og de frivillige medarbejdere rekrutteres af leverandøren. Hvor de ansatte yder sygepleje (udføres af autoriserede sygeplejesker) samt socialrådgiverbistand, tilbyder de frivillige blandt andet et psykosocialt efterværn, hvor de støtter den hjemløse i at skulle ud og klare sig selv efter opholdets afslutning. Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives. Omsorgscenteret bor i dag til leje i Region Syddanmarks lokaler på Sverigesvej 40 i Middelfart, og består af 7 individuelle lejligheder med eget bad og toilet samt et fællesareal med køkken, spiseplads samt TV-stue. Lejekontrakt er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Den kommende leverandør vil kunne overtage lejemålet (eksklusiv møbler), men dette er ikke et krav. Den af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 3 angive pris må ikke overstige 2,8 mio. kr. pr. år. Sker dette, vil tilbuddet blive betragtet som ukonditionsmæssigt og vil blive afvist. Såfremt at prisen reguleres i efterfølgende år i henhold til kontrakten, tillades det, at den herefter gældende pris måtte overstige dette beløb.
Identifikator for proceduren 6e03c302-2a46-4efa-aa69-4dd823d19802
Intern ID 25/5098
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98130000   Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger, 85141200   Tjenester ydet af sygeplejersker, 85311000   Sociale foranstaltninger med institutionsophold, 98133000   Tjenester, som ydes af sociale organisationer og foreninger
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.)
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.)
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Drift af Omsorgscenter Svalegangen, herunder sygepleje og socialrådgivning til hjemløse
Beskrivelse Dette udbud omfatter en kontrakt med Region Syddanmark om driften af Omsorgscenter Svalegangen, der er et behandlingssted målrettet hjemløse, herunder bl.a. funktionelt hjemløse, i Region Syddanmark. Formålet med behandlingsstedet er at etablere omsorgspladser til borgere i hjemløshed efter endt indlæggelse. Målgruppen er borgere i hjemløshed, som har brug for samtidig sundhedsfaglig- og socialfaglig støtte og pleje i en kortere periode umiddelbart efter indlæggelse på et af sygehusene (inklusiv Psykiatrisygehuset) i Region Syddanmark. På den måde bidrager omsorgscenteret til forebyggelse og sundhedsfremme i forhold til den enkelte patient. Hensigten med opholdet er, at den hjemløse oplever en forbedret fysisk sundhedstilstand i forhold til den konkrete sygdom og en umiddelbar forbedret mental sundhedstilstand, samt at vedkommende får bedre kontakt til eksisterende relevante tilbud. Tilbuddet for den hjemløse består af et ophold på op til 14 dage, hvor den hjemløse tilbydes pleje, rådgivning og psykosocialt efterværn. Der er flere tilfælde, hvor den hjemløse af forskellige årsager selv ønsker at lade sig udskrive, inden de 14 dage er gået. Da omsorgscenteret organiseres som et regionalt behandlingssted, har Region Syddanmark myndighedsansvaret for omsorgshjemmets drift. Den daglige drift af centeret varetages i dag af tre medarbejdere (heraf én daglig leder), der alle er ansat af leverandøren samt frivillige, som også er under leverandørens instruktionsbeføjelse. Både de ansatte medarbejdere og de frivillige medarbejdere rekrutteres af leverandøren. Hvor de ansatte yder sygepleje (udføres af autoriserede sygeplejesker) samt socialrådgiverbistand, tilbyder de frivillige blandt andet et psykosocialt efterværn, hvor de støtter den hjemløse i at skulle ud og klare sig selv efter opholdets afslutning. Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives. Omsorgscenteret bor i dag til leje i Region Syddanmarks lokaler på Sverigesvej 40 i Middelfart, og består af 7 individuelle lejligheder med eget bad og toilet samt et fællesareal med køkken, spiseplads samt TV-stue. Lejekontrakt er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Den kommende leverandør vil kunne overtage lejemålet (eksklusiv møbler), men dette er ikke et krav. Den af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 3 angive pris må ikke overstige 2,8 mio. kr. pr. år. Sker dette, vil tilbuddet blive betragtet som ukonditionsmæssigt og vil blive afvist. Såfremt at prisen reguleres i efterfølgende år i henhold til kontrakten, tillades det, at den herefter gældende pris måtte overstige dette beløb.
Intern ID 25/5098
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98130000   Tjenester, som ydes af diverse organisationer og foreninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85000000   Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger, 85141200   Tjenester ydet af sygeplejersker, 85311000   Sociale foranstaltninger med institutionsophold, 98133000   Tjenester, som ydes af sociale organisationer og foreninger
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten kan opsiges i henhold til Udkast til kontrakt pkt. 4. Bl.a. gælder følgende: Kunden kan med et varsel på 6 måneder til den 1. i en måned skriftligt opsige Kontrakten. Opsigelse af Kontrakten kan dog i et sådant tilfælde først ske med virkning fra og med 36 måneder efter kontraktperiodens start (opsigelse efter 36 måneder forudsætter således, at varsel herom er fremsendt senest 30 måneder efter kontraktperiodens start). Leverandøren kan med et varsel på 6 måneder til den 1. i en måned skriftligt opsige Kontrakten. Opsigelse af Kontrakten kan dog i et sådant tilfælde først ske med virkning fra og med 48 måneder efter kontraktperiodens start (opsigelse efter 48 måneder forudsætter således, at varsel herom er fremsendt senest 42 måneder efter kontraktperiodens start).
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren er ansvarlig for at finde egnede lokaler inden for Vejle, Kolding, Fredericia eller Middelfart kommuner, hvor omsorgscentret skal drives.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen. Således skal Tilbudsgiver dokumentere, at Tilbudsgiver har opnået erfaring, der opfylder nedenstående minimumskrav: 1 Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have opnået erfaring med at arbejde med socialt udsatte og borgere i hjemløshed. 2 Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have opnået erfaring med drive et omsorgscenter, der rummer beboere med somatiske, sociale og psykiske udfordringer. 3 Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have opnået erfaring med at koordinere og støtte beboerne i at få hjælp under og efter ophold på et omsorgscenter fra kommunale- eller NGO-tilbud som eksempelvis hjemmesygepleje, rusmiddelbehandling eller herberger. 4 Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have opnået erfaring med at arbejde med personer, der har et misbrug af alkohol, stoffer eller lignende, og have erfaring med at arbejde med socialt udsattes skadesreduktion. 5 Leverandøren skal inden for de seneste 3 år have opnået erfaring med at arbejde med frivillige – herunder rekruttering af frivillige. Tilbudsgiver skal i ESPD eller i separat dokument, der vedlægges tilbuddet, beskrive den relevante erfaring i henhold til ovenstående. Der skal som en del af beskrivelsen angives en kontaktperson/kontaktpersoner (med angivelse af titel, telefonnummer og e-mailadresse), herunder hos fx Tilbudsgivers kunder, ligesom at Ordregiver efterfølgende kan udbede sig yderligere dokumentation for den oplyste erfaring. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte vedkommende kontaktperson. Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.4, eller baserer sig på andres tekniske/faglige formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, er det tilstrækkeligt, at én af de medvirkende virksomheder overholder kravet vedr. erfaring. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske/faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som udbuddet omfatter, skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som Tilbudsgiver baserer sig på.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”, idet Ordregiver agter at indgå kontrakt med den Tilbudsgiver, der afgiver tilbud med den laveste pris, jf. Kontraktbilag 3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 15/09/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 7   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Det er som udgangspunkt ikke lovligt for Ordregiver at tillade Tilbudsgiver at korrigere et fejlbehæftet tilbud efter tilbudsfristen, idet dette kun lader sig gøre inden for de rammer, der følger af udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Der er ikke offentlig åbning.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 7. Leverandøren skal sikre, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde Kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår i henhold til udkast til kontrakt pkt. 9.3 og kontraktbilag 11. Leverandøren skal derfor sikre, at de medarbejdere, der anvendes ved udførelsen af kontrakten, ikke har forhold på deres straffeattester, der kan skabe tvivl herom, herunder forhold vedr. vold, trusler om vold, tyveri og lignende. Der henvises til udkast til kontrakt pkt. 9.7.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Fakturering foretages hver måned bagudrettet fra og med driftsperiodens start. I Kontraktbilag 3 skal tilbudsgiver angive den årlige pris, som således fordeles på 12 lige store årlige rater.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Syddanmark
Organisation, der behandler tilbud Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Afdeling Tværsektorielt samarbejde
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Vidja Navaneesan Kangatharan
E-mail VNK@rsyd.dk
Telefon +45 21490067
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f200025d-816b-4a72-8680-fd62ea0d7d66   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/07/2025   10:53:52 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/07/2025   11:30:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 430559-2025
EUT-S-nummer 125/2025
Offentliggørelsesdato 03/07/2025

Send til en kollega

0.05