23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Fyn

Genudbud vedrørende levering af voksenbleer til Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Nordfyns kommune


Fællesindkøb Fyn

416544-2025 - Resultater
Danmark – Engangsbleer – Genudbud vedrørende levering af voksenbleer til Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Nordfyns kommune
OJ S 121/2025 27/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Fyn
E-mail libna@fmk.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Faaborg-Midtfyn kommune
E-mail fmk@fmk.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Kerteminde kommune
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Nordfyns kommune
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud vedrørende levering af voksenbleer til Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Nordfyns kommune
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af voksenbleer, fikseringsmateriale samt underlag til følgende tre kommuner i Fællesindkøb Fyn: Kerteminde, Faaborg-Midtfyn og Nordfyns kommune
Identifikator for proceduren 27fb86a0-2f0c-4426-8cd8-8d438e3136c6
Tidligere bekendtgørelse 82bb56eb-cc33-40e0-b179-e228f768197b-01
Intern ID 245615902
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet omhandler levering af voksenbleer, fikseringsmateriale samt underlag efter Servicelovens bestemmelser. For alle tre kommuner er der tale om ca. 2540 bevillinger, hvor antallet enten kan falde eller stige i løbet af aftalens løbetid. Udbuddet gennemføres som et offentligt EU-udbud jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (Udbudsloven) hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundende og som opfylder mindstekravene kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33751000   Engangsbleer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 22 880 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud vedrørende levering af voksenbleer til Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Nordfyns kommune
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af voksenbleer, fikseringsmateriale samt underlag til følgende tre kommuner i Fællesindkøb Fyn: Kerteminde, Faaborg-Midtfyn og Nordfyns kommune
Intern ID 245615902
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33751000   Engangsbleer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2029
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 22 880 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris (60 %)
Beskrivelse Prisen indgår i den samlede evaluering i henhold til den angivne vægtning på 60%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet (40 %)
Beskrivelse Kvalitet indgår i den samlede evaluering i henhold til den angivne vægtning på 40%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Faaborg-Midtfyn kommune, Kerteminde kommune, Nordfyns kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Fyn
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 18 925 125,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 22 880 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 17 600 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 22 880 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 17 600 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Abena A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Abenas tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 18 925 125,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Abena kontrakt
Titel Levering af voksenbleer til Kerteminde, Nordfyns og Faaborg-Midtfyn kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 08/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 784696-2024
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Fyn
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Fyn
Registreringsnummer 29 18 86 45
Postadresse Østerågade 40
By Broby
Postnummer 5872
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Line Bergstrøm Norman Andersen
E-mail libna@fmk.dk
Telefon +45 7253111131
Internetadresse http://www.indkobfyn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Faaborg-Midtfyn kommune
Registreringsnummer 29188645
By Ringe
Postnummer 5750
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail fmk@fmk.dk
Telefon 72530530
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Kerteminde kommune
Registreringsnummer 29189706
By Kerteminde
Postnummer 5300
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 65151515
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Nordfyns kommune
Registreringsnummer 29188947
By Bogense
Postnummer 5400
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 64828282
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Abena A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 25682742
Postadresse Egelund 35
By Aabenraa
Postnummer 6200
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Abena A/S
E-mail abena@abena.dk
Telefon 74311818
Fax 74629737
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e8a9bb4c-1897-4b49-b577-7d62a78c5bec   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/06/2025   10:33:32 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 26/06/2025   10:47:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 416544-2025
EUT-S-nummer 121/2025
Offentliggørelsesdato 27/06/2025

Send til en kollega

0.047