1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Forbrugsvarer til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler køb af forbrugsvarer på Positivlisten, til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark. Aftalen, der agtes indgået med en leverandør, er opdelt i 53 varegrupper, hvor der skal bydes ind på samtlige positioner på tilbudslisten. Der er ca. 400 leveringsadresser på aftalen, jf. Kontraktbilag 7 - Leveringsadresser. Aftalen løber i 48 måneder, med undtagelse af varegruppe 43, som ophører efter 24 måneder.
Identifikator for proceduren
:
4e65feeb-0460-409c-a4b6-086256ef3411
Tidligere bekendtgørelse
:
9d6f3760-b162-4026-9165-6361cbc1fdbe-01
Intern ID
:
25/22188
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet er et offentligt udbud af en Rammeaftale der løber 48 måneder, med undtagelse af varegruppe 43, der ophører efter 24 måneder.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33140000
Medicinske forbrugsmaterialer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet omhandler køb af forbrugsvarer på Positivlisten, til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark. Aftalen, der agtes indgået med en leverandør, er opdelt i 53 varegrupper, hvor der skal bydes ind på samtlige positioner på tilbudslisten. Der er ca. 400 leveringsadresser på aftalen, jf. Kontraktbilag 7 - Leveringsadresser. Aftalen løber i 48 måneder, med undtagelse af varegruppe 43, som ophører efter 24 måneder.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
38 800 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
54 320 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Der er modtaget et tilbud, som er uantageligt. Der overgås til udbud med forhandling.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Forbrugsvarer til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler køb af forbrugsvarer på Positivlisten, til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark. Aftalen, der agtes indgået med en leverandør, er opdelt i 53 varegrupper, hvor der skal bydes ind på samtlige positioner på tilbudslisten. Der er ca. 400 leveringsadresser på aftalen, jf. Kontraktbilag 7 - Leveringsadresser. Aftalen løber i 48 måneder, med undtagelse af varegruppe 43, som ophører efter 24 måneder.
Intern ID
:
25/22188
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33140000
Medicinske forbrugsmaterialer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet omhandler køb af forbrugsvarer på Positivlisten, til Praktiserende Læger og Speciallæger i Region Syddanmark. Aftalen, der agtes indgået med en leverandør, er opdelt i 53 varegrupper, hvor der skal bydes ind på samtlige positioner på tilbudslisten. Der er ca. 400 leveringsadresser på aftalen, jf. Kontraktbilag 7 - Leveringsadresser. Aftalen løber i 48 måneder, med undtagelse af varegruppe 43, som ophører efter 24 måneder.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/12/2025
Varigheds slutdato
:
30/11/2029
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
38 800 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
54 320 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser:
ID for den foregående bekendtgørelse
:
761192-2024
Yderligere oplysninger
:
Der er modtaget et tilbud, som er uantageligt. Der overgås til udbud med forhandling.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
Vægtning af økonomi.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vægtning af kvalitet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Vægtning af bæredygtighed.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Klagenævnet for Udbud
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Registreringsnummer
:
29190909
Afdeling
:
Strategisk Indkøb
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Henrik Nisgaard
Telefon
:
+45 21468726
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
aceca4be-cbdc-4c58-94cd-ffa62532af3c
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/06/2025
11:05:58 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
20/06/2025
13:00:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
406832-2025
EUT-S-nummer
:
119/2025
Offentliggørelsesdato
:
25/06/2025