23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Syddansk Universitet

Forbrugsartikler - genudbud


Syddansk Universitet

362086-2025 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje – Forbrugsartikler - genudbud
OJ S 107/2025 05/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Syddansk Universitet
E-mail sush@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Forbrugsartikler - genudbud
Beskrivelse Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af forbrugsartikler. Forbrugsartikler er i dette udbud defineret som håndklædeark, toiletpapir i ark, skumhåndsæbe, håndsæbe og dispensere til disse. Undtaget fra udbuddet er øvrige varer, som kan defineres for at tilhøre kategorien forbrugsartikler, da disse er omfattet af andre aftaler. Derudover har Ordregiver valgt ikke at udskifte de allerede eksisterende dispensere til henholdsvis håndklædeark, toiletpapirark, skumhåndsæbe og almindelig håndsæbe af hensyn til bæredygtighed. Ordregiver har totalt set pt. omkring 3.000 dispensere fordelt på Ordregivers campusser, og af hensyn til bæredygtighed og Ordregivers bæredygtighedsprofil, har Ordregiver valgt ikke at udskifte disse dispensere. De dispensere, der er nævnt i diverse bilag, er ny køb i forbindelse med udskiftning af eksisterende og ny køb i forbindelse med ombygning og nybyggeri. Disse dispensere skal så vidt muligt ligne de eksisterende dispensere og som minimum overholde de mål nævnt i diverse bilag.
Identifikator for proceduren cd8c25db-fa3b-487e-af02-58a876565a73
Tidligere bekendtgørelse 204156-2025
Intern ID 457354
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33741100   Håndrensemiddel, 33763000   Papirhåndklæder, 33711900   Sæbe, 33761000   Toiletpapir
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Forbrugsartikler - genudbud
Beskrivelse Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af forbrugsartikler. Forbrugsartikler er i dette udbud defineret som håndklædeark, toiletpapir i ark, skumhåndsæbe, håndsæbe og dispensere til disse. Undtaget fra udbuddet er øvrige varer, som kan defineres for at tilhøre kategorien forbrugsartikler, da disse er omfattet af andre aftaler. Derudover har Ordregiver valgt ikke at udskifte de allerede eksisterende dispensere til henholdsvis håndklædeark, toiletpapirark, skumhåndsæbe og almindelig håndsæbe af hensyn til bæredygtighed. Ordregiver har totalt set pt. omkring 3.000 dispensere fordelt på Ordregivers campusser, og af hensyn til bæredygtighed og Ordregivers bæredygtighedsprofil, har Ordregiver valgt ikke at udskifte disse dispensere. De dispensere, der er nævnt i diverse bilag, er ny køb i forbindelse med udskiftning af eksisterende og ny køb i forbindelse med ombygning og nybyggeri. Disse dispensere skal så vidt muligt ligne de eksisterende dispensere og som minimum overholde de mål nævnt i diverse bilag.
Intern ID 457354
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33741100   Håndrensemiddel, 33763000   Papirhåndklæder, 33711900   Sæbe, 33761000   Toiletpapir
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Tilbudsgiver skal afgive priser som efterspurgt i Bilag 2 - Tilbudsliste. Det er prisen under ”Total”, jf. Bilag 2 - Tilbudsliste, der indgår i evalueringen. Tilbuddet skal afgives i danske kroner, eksklusive moms, men inklusive kørsel, administration, brændstof, gebyrer, forsikringsudgifter, transportomkostninger, byrdetillæg, alle øvrige afgifter, tillæg og lignende.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvaliteten vægtes ud fra vareprøver efter følgende: Det vægter positivt, hvis håndklædearkene føles bløde og behagelige mod huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægtes positivt, hvis håndklædearkene har høj træk- og rivstyrke, så håndklædearkene ikke går i stykker, når de trækkes ud af dispenseren. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis toiletpapir i ark føles bløde og behagelige mod huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægtes positivt, hvis toiletpapir i ark har høj træk-/rivstyrke, så håndklædearkene ikke går i stykker, når de trækkes ud af dispenseren. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis skumsæben producerer et rigt og fyldigt skum, der er let at fordele og skylle af. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste. Det vægter positivt, hvis skumsæben effektivt fjerner snavs uden at udtørre huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis håndsæben effektivt fjerner snavs uden at udtørre huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Bæredygtighed vægtes ud fra følgende: Det vægter positivt, hvis Tilbudsgiver kan aflevere LCA beregninger på de produkter, der er angivet i tilbudslisten. Eksempler på disse skal fremsendes, hvis Tilbudsgiver kan aflevere beregningerne. Ordregiver ønsker en så grøn transport som mulig fra Tilbudsgiver til SDU’s anviste lokation. Tilbudsgiver skal derfor nedenfor afkrydse og beskrive for hvert angivet punkt, hvorvidt levering af produkterne/ydelserne omfattet af aftalen, sker med bæredygtig transport. Tilbudsgiver skal sætte kryds i det punkt, hvor min. 50 % af den samlede anvendte transportform til levering af de tilbudte produkter/ydelser i Rammeaftalen opfylder kriteriet. ☐ 1. Transporten af produkterne/ydelserne sker med el-, eller brint-drevet drivmiddel. ☐ 2. Transporten af produkterne/ydelserne sker med biogas-drevet drivmiddel. ☐ 3. Transporten af produkterne/ydelserne sker med benzin-drevet drivmiddel. Motorkøretøjerne er med euronorm 6 og energimærke A++. ☐ 4. Transporten af produkterne/ydelserne sker med diesel-drevet drivmiddel. Motorkøretøjerne er med euronorm 6 og energimærke A++. E Der vil gives point efter følgende: Punkt 1 er opfyldt = 10 point Punkt 2 er opfyldt = 7 point Punkt 3 er opfyldt = 5 point Punkt 4 er opfyldt = 2 point Ingen af ovenstående punkter opfyldt = 0 point Hvis transport udføres af en underleverandør, er det denne som skal have ovennævnte standard. Opfyldelse af ønsket skal ske via relevant dokumentation, såsom registreringsattester for bilparken, hvor der tydeligt er henvist til, hvor det i dokumentationen er angivet, at ønsket er opfyldt. Dokumentationen skal foreligge sammen med tilbuddet. Det vægter positivt, hvis emballagen er produceret bæredygtigt og er fremstillet af materialer, der egner sig til genbrug eller er fremstillet af genbrugte materialer, eksempelvis genbrugsplast (recirkuleret plast).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Syddansk Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 500 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn MULTILINE A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 90091
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 200 342,86   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 90091
Titel Forbrugsartikler - genudbud / MULTILINE A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 01/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 204156-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Syddansk Universitet
Registreringsnummer 29283958
Postadresse Campusvej 55
By Odense M
Postnummer 5230
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Susanne Hansen
E-mail sush@sdu.dk
Telefon 65509157
Internetadresse https://www.sdu.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn MULTILINE A/S
Registreringsnummer 10665841
Postadresse Kirkebjergvej 17
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
E-mail esf@multiline.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 71ddf4ef-7710-402c-91a5-160cb78cc483   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/06/2025   13:53:48 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 362086-2025
EUT-S-nummer 107/2025
Offentliggørelsesdato 05/06/2025

Send til en kollega

0.047