1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vejle Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af hygiejnestole til plejecentre
Beskrivelse
:
Vejle Kommune ønsker at indkalde interesserede markedsaktører og potentielle tilbudsgivere til en indledende markedsdialog om udbud af hygiejnestole til plejecentre. Formålet med markedsdialogen er at afdække hvilke muligheder markedet kan tilbyde inden for hygiejnestole, der modsvarer kommunens forventninger hertil. Leverandøren bedes til markedsdialogen præsentere sit produkt og dets features. Vi forventer at stille følgende krav til stolen, og er interesserede i at: • Hygiejnestolene skal give mulighed for, at plejepersonalet kan hjælpe borgeren med bad, toiletbesøg, bleskift og af- og påklædning, mens borgeren sidder i stolen og uden at forflytte borgeren flere gange mellem plejeseng og hygiejnestol undervejs. • Hygiejnestolen skal tilgodese medarbejdernes arbejdsstillinger blandt andet ved, at hygiejnestolen kan hæves og sænkes i højden. • Hygiejnestolen skal kunne kippes og have fodstøtter og lægstøtte for at give borgerne en optimal siddestilling, så borgeren ikke glider ud. • Hygiejnestolens indstillinger/funktioner skal kunne betjenes fra en fjernbetjening på stolen. • Hygiejnestolen skal kunne køres fra et rum til et andet med borgeren siddende i hygiejnestolen. • Opladning af hygiejnestolen skal kunne foregå forskellige steder i borgerens bolig (ledning/oplader på stolen). Vi er herudover interesserede i at høre om stolens øvrige karakteristika, herunder: • Mulighed for selv at skifte smådele/reservedele • Borgerens maksimale vægt • Vask/rengøring af stolen Markedsdialogen afholdes på Teams enten den 20/6, 25/6 eller den 2/7 2025 – og forventes at have en varighed på 30 minutter. Tilmelding foregår pr. mail til enten stche@vejle.dk eller sarla@vejle.dk, senest den 16. juni. Der indkaldes maksimalt 5 leverandører til markedsdialogen. Såfremt der kommer mere end 5 tilmeldinger, vil der blive udvalgt 5 leverandører. I udvælgelsen vil Vejle Kommune lægge vægt på at dialogdeltagerne afspejler en bred repræsentativitet af mulige løsningstilgange.
Intern ID
:
88.00.00-G01-23-25
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33196100
Hjælpemidler til ældre
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33190000
Diverse medicinske apparater og produkter,
33196000
Medicinske hjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Skolegade 1
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udbud af hygiejnestole til plejecentre
Beskrivelse
:
Vejle Kommune ønsker at indkalde interesserede markedsaktører og potentielle tilbudsgivere til en indledende markedsdialog om udbud af hygiejnestole til plejecentre. Formålet med markedsdialogen er at afdække hvilke muligheder markedet kan tilbyde inden for hygiejnestole, der modsvarer kommunens forventninger hertil. Leverandøren bedes til markedsdialogen præsentere sit produkt og dets features. Vi forventer at stille følgende krav til stolen, og er interesserede i at: • Hygiejnestolene skal give mulighed for, at plejepersonalet kan hjælpe borgeren med bad, toiletbesøg, bleskift og af- og påklædning, mens borgeren sidder i stolen og uden at forflytte borgeren flere gange mellem plejeseng og hygiejnestol undervejs. • Hygiejnestolen skal tilgodese medarbejdernes arbejdsstillinger blandt andet ved, at hygiejnestolen kan hæves og sænkes i højden. • Hygiejnestolen skal kunne kippes og have fodstøtter og lægstøtte for at give borgerne en optimal siddestilling, så borgeren ikke glider ud. • Hygiejnestolens indstillinger/funktioner skal kunne betjenes fra en fjernbetjening på stolen. • Hygiejnestolen skal kunne køres fra et rum til et andet med borgeren siddende i hygiejnestolen. • Opladning af hygiejnestolen skal kunne foregå forskellige steder i borgerens bolig (ledning/oplader på stolen). Vi er herudover interesserede i at høre om stolens øvrige karakteristika, herunder: • Mulighed for selv at skifte smådele/reservedele • Borgerens maksimale vægt • Vask/rengøring af stolen Markedsdialogen afholdes på Teams enten den 20/6, 25/6 eller den 2/7 2025 – og forventes at have en varighed på 30 minutter. Tilmelding foregår pr. mail til enten stche@vejle.dk eller sarla@vejle.dk, senest den 16. juni. Der indkaldes maksimalt 5 leverandører til markedsdialogen. Såfremt der kommer mere end 5 tilmeldinger, vil der blive udvalgt 5 leverandører. I udvælgelsen vil Vejle Kommune lægge vægt på at dialogdeltagerne afspejler en bred repræsentativitet af mulige løsningstilgange.
Intern ID
:
88.00.00-G01-23-25
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33196100
Hjælpemidler til ældre
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33190000
Diverse medicinske apparater og produkter
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33196000
Medicinske hjælpemidler
3.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Skolegade 1
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
3.1.3.
Varighed
Varighed
:
48
Måneder
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 500 000,00
DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vejle Kommune
Registreringsnummer
:
29189900
Postadresse
:
Skolegade 1
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sara Larsen
Telefon
:
24226163
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
b6939284-c67e-451a-979e-797d26a6b236
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/06/2025
09:14:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
02/06/2025
09:15:32 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
357813-2025
EUT-S-nummer
:
105/2025
Offentliggørelsesdato
:
03/06/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
11/11/2025