1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danske Lotteri Spil A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Fritid, kultur og religion
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt om merchandising i retail
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af merchandising i retail, som omfatter konsulentbistand inden for merchandising, optimering af salgsarealer, opsætning af POS-materialer i danske detailbutikker og lager - og driftshåndtering samt mindre vedligeholdelsesopgaver. Lagerstyring i forbindelse med håndtering af pallepladser på lokationer i henholdsvis Sjælland og Jylland er omfattet af kontrakten.
Identifikator for proceduren
:
e47819bb-2d70-43c0-b8eb-3065779a5312
Tidligere bekendtgørelse
:
722389b0-1d45-46c7-bcea-508988cf82ea-01
Intern ID
:
Udbud af merchandising i retail
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79342200
Servicevirksomhed i forbindelse med salgsfremme
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
79341100
Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame,
85312320
Konsulenttjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Levering af merchandising i retail vil pågå hos Danske Spils forhandlere og samarbejdspartnere i hele Danmark.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Denne aftale opdeles ikke i delkontrakter, da ordregiver vurderer, at der både kan opnås stordriftsfordele og administrative fordele ved en samlet aftale. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Ordregiver gør opmærksom på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kontrakt om merchandising i retail
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af merchandising i retail, som omfatter konsulentbistand inden for merchandising, optimering af salgsarealer, opsætning af POS-materialer i danske detailbutikker og lager - og driftshåndtering samt mindre vedligeholdelsesopgaver. Lagerstyring i forbindelse med håndtering af pallepladser på lokationer i henholdsvis Sjælland og Jylland er omfattet af kontrakten.
Intern ID
:
Udbud af merchandising i retail
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79342200
Servicevirksomhed i forbindelse med salgsfremme
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
79341100
Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame,
85312320
Konsulenttjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Levering af merchandising i retail vil pågå hos Danske Spils forhandlere og samarbejdspartnere i hele Danmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
5
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Varigheden af den udbudte aftale er inklusive option på forlængelse. 36 måneder udgør aftalens ordinære løbetid, mens de resterende 24 måneder udgør aftalens forlængelsesperiode. Aftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Denne aftale opdeles ikke i delkontrakter, da ordregiver vurderer, at der både kan opnås stordriftsfordele og administrative fordele ved en samlet aftale. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Ordregiver gør opmærksom på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes Bilag A.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet udgøres af følgende delkriterier med den angivne vægtning: Leveringssikkerhed: 40 % Proces for rapportering 40 % Kvalitetssikring af konsulenter 10 % Opskalering af konsulenter 10 % Der henvises i øvrig til udbudsbetingelsernes Bilag A.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
15 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
National Service Agency
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
783058-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse
:
En økonomisk aktørs forretningsmæssige interesser
Dato for senere offentliggørelse
:
01/05/2035
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakten vedrører levering af merchandising i retail
Dato for indgåelse af kontrakten
:
28/01/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danske Lotteri Spil A/S
Registreringsnummer
:
33034482
Postadresse
:
Korsdalsvej 135
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Irvin Tekesinovic
Telefon
:
+45 30944627
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
National Service Agency
Registreringsnummer
:
31756146
Afdeling
:
Candy Cloud Store
Postadresse
:
Ærtemarken 120
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 23708963
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
0e66955f-29e4-499f-82fd-36d6abc29125
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
27/05/2025
11:05:50 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
27/05/2025
14:04:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
348192-2025
EUT-S-nummer
:
103/2025
Offentliggørelsesdato
:
30/05/2025