1.
Køber
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indgå en rammeaftale omfattende køb af forbrugsartikler jf. særligt bilag 1 og bilag 3. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kontraktens bilag. Sortimentet omfatter varelinjer, der er kategoriseret i følgende hovedproduktgrupper: • Affaldssortering (indendørs) • Aftørringspapir • Kemi • Personlig pleje og hygiejne • Poser og sække • Rengøringsrekvisitter • Rengøringsvogne Ifm. udbud 385001 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB var derfor nødt til at annullere det igangværende udbud og valgte at overgå fra offentligt udbud til udbud med forhandling iht. Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50 a). DSB gjorde brug af undtagelsen i art. 50 a), og offentliggjorde ikke en udbudsbekendtgørelse, idet at, DSB kun inviterede de tilbudsgivere, der under det igangværende offentlige udbud har afgivet tilbud.
Identifikator for proceduren
:
5ca27da2-e140-42be-8f8b-7c918b8aa694
Tidligere bekendtgørelse
:
76796-2025
Intern ID
:
Profylaksebekendtgørelse(385001)
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
39830000
Rengøringsmidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18424300
Engangshandsker,
24000000
Kemiske produkter,
33141000
Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer,
33662100
Øjenmidler,
33700000
Produkter til personlig pleje,
33740000
Midler til hånd- eller neglepleje,
33760000
Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter,
33770000
Sanitetsartikler af papir,
39220000
Køkkenudstyr, husholdningsartikler og cateringvarer,
39525800
Rengøringsklude,
39800000
Rengørings-, pudse- og poleringsmidler,
39810000
Duftpræparater og voks,
39820000
Organiske overfladeaktive stoffer,
39821000
Rengøringsmidler med ammoniak,
39822000
Rengøringsmidler med alkali,
39831200
Vaske- og rensemidler,
39831240
Rengøringspræparater,
39831300
Rengøringsmidler til gulve,
39831400
Rengøringsmidler til skærme,
39831600
Toiletrengøringsmidler
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Der kan ske levering til samtlige af DSB's lokationer, både nuværende og fremtidige der måtte opstå i Rammeaftalens løbetid.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indgå en rammeaftale omfattende køb af forbrugsartikler jf. særligt bilag 1 og bilag 3. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kontraktens bilag. Sortimentet omfatter varelinjer, der er kategoriseret i følgende hovedproduktgrupper: • Affaldssortering (indendørs) • Aftørringspapir • Kemi • Personlig pleje og hygiejne • Poser og sække • Rengøringsrekvisitter • Rengøringsvogne Ifm. udbud 385001 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB var derfor nødt til at annullere det igangværende udbud og valgte at overgå fra offentligt udbud til udbud med forhandling iht. Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50 a). DSB gjorde brug af undtagelsen i art. 50 a), og offentliggjorde ikke en udbudsbekendtgørelse, idet at, DSB kun inviterede de tilbudsgivere, der under det igangværende offentlige udbud har afgivet tilbud.
Intern ID
:
Profylaksebekendtgørelse(385001)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
39830000
Rengøringsmidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18424300
Engangshandsker,
24000000
Kemiske produkter,
33141000
Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer,
33662100
Øjenmidler,
33700000
Produkter til personlig pleje,
33740000
Midler til hånd- eller neglepleje,
33760000
Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter,
33770000
Sanitetsartikler af papir,
39220000
Køkkenudstyr, husholdningsartikler og cateringvarer,
39525800
Rengøringsklude,
39800000
Rengørings-, pudse- og poleringsmidler,
39810000
Duftpræparater og voks,
39820000
Organiske overfladeaktive stoffer,
39821000
Rengøringsmidler med ammoniak,
39822000
Rengøringsmidler med alkali,
39831200
Vaske- og rensemidler,
39831240
Rengøringspræparater,
39831300
Rengøringsmidler til gulve,
39831400
Rengøringsmidler til skærme,
39831600
Toiletrengøringsmidler
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Der kan ske levering til samtlige af DSB's lokationer, både nuværende og fremtidige der måtte opstå i Rammeaftalens løbetid.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen på uændrede vilkår i op til to gange af 12 måneder. Dette er beskrevet i rammeaftalens afsnit 23.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til Bilag A, afsnit 2.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
DSB
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
DSB
Organisation, der udfører betalingen
:
DSB
Organisation, der underskriver kontrakten
:
DSB
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
47 000 000,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse
:
I forbindelse med evalueringen af udbud, jf. udbudsbekendtgørelse nr. i EUT S: 76796 – 2025 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB annullerede det igangværende udbud og så det nødvendigt at overgå til udbud med forhandling i henhold til Forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 50 a). Denne beslutning er truffet på baggrund af en vurdering af, at yderligere forhandlinger var nødvendige for at sikre det bedst mulige resultat for DSB. I forbindelse med overgangen til udbud med forhandling har DSB gjort brug af undtagelsen i artikel 50 a) og har derfor ikke offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse. DSB valgte kun at invitere de tilbudsgivere, der under det oprindelige offentlige udbud har afgivet tilbud, til udbud med forhandling. Efter gennemgang af det indkomne tilbud, ifm. forhandlingsudbuddet, hvor MultiLine var den eneste tilbudsgiver, blev det konstateret at MultiLine har afleveret et konditionsmæssigt tilbud. Eftersom, der ikke var flere tilbudsgivere, og DSB havde fået et konditionsmæssig tilbud, med tilfredsstillende besvarelse, har DSB besluttet at tildele kontrakten til MultiLine. Denne beslutning er truffet med henblik på at sikre en effektiv og rettidig gennemførelse af processen, samtidig med at reglerne i Forsyningsvirksomhedsdirektivet overholdes.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
47 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
43 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
MultiLine A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
385001
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
12 625 299,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
385001
Titel
:
Udbud af rengørings- og forbrugsartikler til DSB
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
19/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
DSB
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
DSB
Registreringsnummer
:
25 05 00 53
Postadresse
:
Telegade 2
By
:
Taastrup
Postnummer
:
2630
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Merima Omerbegovic
Telefon
:
+45 24682350
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
MultiLine A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer
:
10665841
Postadresse
:
Alsvej 14
By
:
Randers
Postnummer
:
8940
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Kim Mærsk Poulsen
Telefon
:
+4526888822
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
7c66ffcf-787e-4ba2-b46c-862ae0c7f0c7
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
26
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
23/05/2025
07:34:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
23/05/2025
09:00:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
338853-2025
EUT-S-nummer
:
100/2025
Offentliggørelsesdato
:
26/05/2025