23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

DSB

Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående


DSB

338853-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Rengøringsmidler – Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående
OJ S 100/2025 26/05/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn DSB
E-mail meom@dsb.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indgå en rammeaftale omfattende køb af forbrugsartikler jf. særligt bilag 1 og bilag 3. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kontraktens bilag. Sortimentet omfatter varelinjer, der er kategoriseret i følgende hovedproduktgrupper: • Affaldssortering (indendørs) • Aftørringspapir • Kemi • Personlig pleje og hygiejne • Poser og sække • Rengøringsrekvisitter • Rengøringsvogne Ifm. udbud 385001 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB var derfor nødt til at annullere det igangværende udbud og valgte at overgå fra offentligt udbud til udbud med forhandling iht. Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50 a). DSB gjorde brug af undtagelsen i art. 50 a), og offentliggjorde ikke en udbudsbekendtgørelse, idet at, DSB kun inviterede de tilbudsgivere, der under det igangværende offentlige udbud har afgivet tilbud.
Identifikator for proceduren 5ca27da2-e140-42be-8f8b-7c918b8aa694
Tidligere bekendtgørelse 76796-2025
Intern ID Profylaksebekendtgørelse(385001)
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  39830000   Rengøringsmidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18424300   Engangshandsker, 24000000   Kemiske produkter, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33662100   Øjenmidler, 33700000   Produkter til personlig pleje, 33740000   Midler til hånd- eller neglepleje, 33760000   Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter, 33770000   Sanitetsartikler af papir, 39220000   Køkkenudstyr, husholdningsartikler og cateringvarer, 39525800   Rengøringsklude, 39800000   Rengørings-, pudse- og poleringsmidler, 39810000   Duftpræparater og voks, 39820000   Organiske overfladeaktive stoffer, 39821000   Rengøringsmidler med ammoniak, 39822000   Rengøringsmidler med alkali, 39831200   Vaske- og rensemidler, 39831240   Rengøringspræparater, 39831300   Rengøringsmidler til gulve, 39831400   Rengøringsmidler til skærme, 39831600   Toiletrengøringsmidler
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der kan ske levering til samtlige af DSB's lokationer, både nuværende og fremtidige der måtte opstå i Rammeaftalens løbetid.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Profylaksebekendtgørelse overgang til udbud med forhandling u. forudgående
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indgå en rammeaftale omfattende køb af forbrugsartikler jf. særligt bilag 1 og bilag 3. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kontraktens bilag. Sortimentet omfatter varelinjer, der er kategoriseret i følgende hovedproduktgrupper: • Affaldssortering (indendørs) • Aftørringspapir • Kemi • Personlig pleje og hygiejne • Poser og sække • Rengøringsrekvisitter • Rengøringsvogne Ifm. udbud 385001 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB var derfor nødt til at annullere det igangværende udbud og valgte at overgå fra offentligt udbud til udbud med forhandling iht. Forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50 a). DSB gjorde brug af undtagelsen i art. 50 a), og offentliggjorde ikke en udbudsbekendtgørelse, idet at, DSB kun inviterede de tilbudsgivere, der under det igangværende offentlige udbud har afgivet tilbud.
Intern ID Profylaksebekendtgørelse(385001)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  39830000   Rengøringsmidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18424300   Engangshandsker, 24000000   Kemiske produkter, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33662100   Øjenmidler, 33700000   Produkter til personlig pleje, 33740000   Midler til hånd- eller neglepleje, 33760000   Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter, 33770000   Sanitetsartikler af papir, 39220000   Køkkenudstyr, husholdningsartikler og cateringvarer, 39525800   Rengøringsklude, 39800000   Rengørings-, pudse- og poleringsmidler, 39810000   Duftpræparater og voks, 39820000   Organiske overfladeaktive stoffer, 39821000   Rengøringsmidler med ammoniak, 39822000   Rengøringsmidler med alkali, 39831200   Vaske- og rensemidler, 39831240   Rengøringspræparater, 39831300   Rengøringsmidler til gulve, 39831400   Rengøringsmidler til skærme, 39831600   Toiletrengøringsmidler
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der kan ske levering til samtlige af DSB's lokationer, både nuværende og fremtidige der måtte opstå i Rammeaftalens løbetid.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen på uændrede vilkår i op til to gange af 12 måneder. Dette er beskrevet i rammeaftalens afsnit 23.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til Bilag A, afsnit 2.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren DSB
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten DSB
Organisation, der udfører betalingen DSB
Organisation, der underskriver kontrakten DSB
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 47 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 43 000 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse I forbindelse med evalueringen af udbud, jf. udbudsbekendtgørelse nr. i EUT S: 76796 – 2025 havde DSB konstateret at alle de modtagne tilbud var ikkeforskriftsmæssige tilbud, dvs. tilbuddene levede ikke op til kravene i udbudsmaterialet. DSB annullerede det igangværende udbud og så det nødvendigt at overgå til udbud med forhandling i henhold til Forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 50 a). Denne beslutning er truffet på baggrund af en vurdering af, at yderligere forhandlinger var nødvendige for at sikre det bedst mulige resultat for DSB. I forbindelse med overgangen til udbud med forhandling har DSB gjort brug af undtagelsen i artikel 50 a) og har derfor ikke offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse. DSB valgte kun at invitere de tilbudsgivere, der under det oprindelige offentlige udbud har afgivet tilbud, til udbud med forhandling. Efter gennemgang af det indkomne tilbud, ifm. forhandlingsudbuddet, hvor MultiLine var den eneste tilbudsgiver, blev det konstateret at MultiLine har afleveret et konditionsmæssigt tilbud. Eftersom, der ikke var flere tilbudsgivere, og DSB havde fået et konditionsmæssig tilbud, med tilfredsstillende besvarelse, har DSB besluttet at tildele kontrakten til MultiLine. Denne beslutning er truffet med henblik på at sikre en effektiv og rettidig gennemførelse af processen, samtidig med at reglerne i Forsyningsvirksomhedsdirektivet overholdes.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 47 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 43 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn MultiLine A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 385001
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 12 625 299,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 385001
Titel Udbud af rengørings- og forbrugsartikler til DSB
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 19/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten DSB
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn DSB
Registreringsnummer 25 05 00 53
Postadresse Telegade 2
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Merima Omerbegovic
E-mail meom@dsb.dk
Telefon +45 24682350
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn MultiLine A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 10665841
Postadresse Alsvej 14
By Randers
Postnummer 8940
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Kim Mærsk Poulsen
E-mail kip@multiline.dk
Telefon +4526888822
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7c66ffcf-787e-4ba2-b46c-862ae0c7f0c7   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 26
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/05/2025   07:34:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/05/2025   09:00:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 338853-2025
EUT-S-nummer 100/2025
Offentliggørelsesdato 26/05/2025

Send til en kollega

0.065