1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Hillerød Kommune - Indkøb
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Allerød Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Egedal Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fredensborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Frederikssund Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Furesø Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Helsingør Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Herlev Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Halsnæs Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
EU-udbud af rammeaftaler vedrørende levering af dentalmaterialer og tilknyttede serviceydelser på vegne af Indkøbsfællesskab Nordsjælland (IN)
Beskrivelse
:
Følgende kommuner i Indkøbsfællesskab Nordsjælland (IN) er gået sammen om at udbyde rammeaftaler vedr. levering af dentalmaterialer og tilknyttede serviceydelser:Allerød KommuneBornholms RegionskommuneEgedal KommuneFredensborg KommuneFrederikssund KommuneFuresø KommuneHalsnæs KommuneHelsingør KommuneHerlev KommuneHillerød KommuneOvenstående kommuner optræder samlet som Ordregiver i dette udbud. Det er dermed udelukkende muligt for tilbudsgiver at afgive ét samlet tilbud på rammeaftalerne for samtlige deltagende kommuner.Ved udbuddets afslutning vil hver kommune indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver.Ordregiver har vurderet, at det ikke er den bedste løsning, at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler, med baggrund i økonomiske, markedsmæssige og administrative hensyn.Det er Hillerød Kommune, der agerer tovholder for udbuddet.
Identifikator for proceduren
:
c1823cfb-9210-4beb-90e5-b5300d4e2f62
Tidligere bekendtgørelse
:
e8c729a3-5327-48a3-a057-faf8fbe4cead-01
Intern ID
:
253763169
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
33141800
Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje,
33130000
Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder,
33137000
Tilbehør til dentalprofylakse,
33141810
Tandfyldningsmaterialer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
18 624 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
De maksimale rammeaftaleværdier pr. kommune, ekskl. moms. i rammeaftalernes løbetid: Allerød Kommune: 1.392.000 Bornholms Regionskommune: 2.328.000 Egedal Kommune: 1.824.000 Fredensborg Kommune: 1.584.000 Frederikssund Kommune: 1.344.000 Furesø Kommune: 1.920.000 Halsnæs Kommune: 1.152.000 Helsingør Kommune: 2.640.000 Herlev Kommune: 1.392.000 Hillerød Kommune: 3.048.000 Ordregiver har til brug for opgørelsen af de maksimale kontraktværdier pr. kommune tillagt det estimerede årlige forbrug pr. kommune 20%. Der indgås særskilte rammeaftaler mellem hver kommune og den vindende tilbudsgiver. Som følge af Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, Artikel 5k, skal tilbudsgiver pr. delaftale, vedlægge en underskrevet tro- og loveerklæring i Skema A. Erklæringen skal underskrives af en person, der er tegningsberettiget på tilbudsgivers vegne. Deltagere i et konsortium eller sammenslutning hæfter solidarisk, direkte og ubetinget for tilbuddet og eventuelle rammeaftaler. Ordregiver vil anmode de tilbudsgivere, som Ordregiver agter at tildele rammeaftalerne til, om at fremlægge en Serviceattest, eller anden tilsvarende dokumentation fra en relevant myndighed. Serviceattest, eller anden tilsvarende dokumentation fra en relevant myndighed, skal endvidere fremsendes af alle eventuelle støttende enheder og/eller konsortiedeltagere, der måtte være tilknyttet tilbudsgiver i forbindelse med udbuddet. Omkostningen hertil er Ordregiver uvedkommende. Serviceattesten, eller anden tilsvarende dokumentation fra en relevant myndighed, må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive tilbud er Ordregiver uvedkommende.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
EU-udbud af rammeaftaler vedrørende levering af dentalmaterialer og tilknyttede serviceydelser på vegne af Indkøbsfællesskab Nordsjælland (IN)
Beskrivelse
:
Følgende kommuner i Indkøbsfællesskab Nordsjælland (IN) er gået sammen om at udbyde rammeaftaler vedr. levering af dentalmaterialer og tilknyttede serviceydelser:Allerød KommuneBornholms RegionskommuneEgedal KommuneFredensborg KommuneFrederikssund KommuneFuresø KommuneHalsnæs KommuneHelsingør KommuneHerlev KommuneHillerød KommuneOvenstående kommuner optræder samlet som Ordregiver i dette udbud. Det er dermed udelukkende muligt for tilbudsgiver at afgive ét samlet tilbud på rammeaftalerne for samtlige deltagende kommuner.Ved udbuddets afslutning vil hver kommune indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver.Ordregiver har vurderet, at det ikke er den bedste løsning, at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler, med baggrund i økonomiske, markedsmæssige og administrative hensyn.Det er Hillerød Kommune, der agerer tovholder for udbuddet.
Intern ID
:
253763169
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
33141800
Forbrugsvarer til tandpleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje,
33130000
Instrumenter og udstyr til tandpleje og delspecialer herunder,
33137000
Tilbehør til dentalprofylakse,
33141810
Tandfyldningsmaterialer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
18 624 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Tildeling vil ske på baggrund af lavest opnåede evalueringstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Hillerød Kommune - Indkøb
Registreringsnummer
:
29189366
Afdeling
:
Indkøb
Postadresse
:
Trollesmindealle 27
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøbsafdelingen
Telefon
:
+45 72320000
Fax
:
+45 72323213
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Allerød Kommune
Registreringsnummer
:
60183112
By
:
Allerød
Postnummer
:
3450
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
23654888
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Registreringsnummer
:
26696348
By
:
Nexø
Postnummer
:
3730
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
56921041
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Egedal Kommune
Registreringsnummer
:
29188386
By
:
Ølstykke
Postnummer
:
3650
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72596170
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Fredensborg Kommune
Registreringsnummer
:
29188335
By
:
Kokkedal
Postnummer
:
3980
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51929348
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Frederikssund Kommune
Registreringsnummer
:
29189129
By
:
Frederikssund
Postnummer
:
3600
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
21185029
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn
:
Furesø Kommune
Registreringsnummer
:
29188327
By
:
Værløse
Postnummer
:
3500
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72162491
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn
:
Helsingør Kommune
Registreringsnummer
:
64502018
By
:
Helsingør
Postnummer
:
3000
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
25312247
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0011
Officielt navn
:
Herlev Kommune
Registreringsnummer
:
63640719
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
21486909
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0012
Officielt navn
:
Halsnæs Kommune
Registreringsnummer
:
29188416
By
:
Frederiksværk
Postnummer
:
3300
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
61245590
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0013
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
9330b587-56da-483c-8793-aed92abcb99c
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/05/2025
08:21:12 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
15/05/2025
08:22:32 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
317141-2025
EUT-S-nummer
:
94/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/05/2025