23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

GRIBSKOV SPILDEVAND A/S

Fælles udbud af laboratorieydelser vedr. affald, spildevand, slam samt grund- og drikkevand


GRIBSKOV SPILDEVAND A/S

296227-2025 - Resultater
Danmark – Laboratorieundersøgelser – Fælles udbud af laboratorieydelser vedr. affald, spildevand, slam samt grund- og drikkevand
OJ S 89/2025 08/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn GRIBSKOV SPILDEVAND A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn HALSNÆS AFFALD A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn HALSNÆS SPILDEVAND A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn HALSNÆS VAND A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Fælles udbud af laboratorieydelser vedr. affald, spildevand, slam samt grund- og drikkevand
Beskrivelse Servia A.m.b.a udbyder på vejne af Gribskov Spildevand A/S, Halsnæs Spildevand A/S, Halsnæs Vand A/S samt Halsnæs Affald A/S en kontrakt om laboratorieydelser vedr. affald, spildevand, slam samt grund- og drikkevand. Kontrakterne er ydelsesmæssigt og geografisk opdelt på følgende vis: Delaftale 1: Halsnæs Forsyning - Halsnæs Affald A/S - Halsnæs Spildevand A/S - Halnæs Vand A/S Delaftale 2: Gribskov Forsyning -Gribskov Spildevand A/S De to delaftaler udbydes som én samlet pakke, dvs. at der kun kan bydes på delaftalerne samlet. Tilbudsgiver vil derfor skulle levere laboratorieydelser til både Halsnæs og Gribskov Forsyninger.
Identifikator for proceduren c4ce576d-67eb-4bfa-b06d-0cb5d0861c39
Tidligere bekendtgørelse 67316-2025
Intern ID 416726
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71900000   Laboratorieundersøgelser
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85111820   Bakteriologiske analysetjenester, 71900000   Laboratorieundersøgelser, 71610000   Undersøgelser og analyser til bestemmelse af sammensætning og renhed
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 433 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger De to delaftaler udbydes som én samlet pakke, dvs. at der kun kan bydes på delaftalerne samlet. Tilbudsgiver vil derfor skulle levere laboratorieydelser til både Halsnæs og Gribskov Forsyninger. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at der for Delaftale 1 vedr. Halsnæs Vand A/S er indsat 2 mindstekrav i kravspecifikationen (Nr. 7.4.2 og Nr. 9.1), der skal opfyldes af tilbudsgiver ift. akutbestillinger i normal arbejdstid og akutbestillinger udenfor normal arbejdstid samt på søn-og helligdage. For begge situationer gælder det, at fra at Halsnæs Vand A/S kontakter Leverandøren ved konstatering af kritiske overskridelser og til, at Leverandøren fysisk er til stede på den omhandlende lokation, må der maksimalt gå 3 timer. Eurofins Miljø A/S som vandt udbuddet falder i kategorien: mikrovirksomhed, lille eller en mellemstor virksomhed.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 - Halsnæs
Beskrivelse Delaftale 1 udgøres af 3 ordregivende enheder, som er følgende: - Halsnæs Affald A/S (CVR Nr. 3303 4180) - Halsnæs Spildevand A/S (CVR Nr. 3303 3990) - Halsnæs Vand A/S (CVR Nr. 3303 3710) En kommende Leverandør skal levere de ydelser, der fremgår af kravspecifikationerne for de 3 ordregivende enheder samt levere den kvalitet, Leverandøren har budt ind med og som denne har beskrevet i bilag 3. .
Intern ID 417558
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71900000   Laboratorieundersøgelser
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85111820   Bakteriologiske analysetjenester, 71900000   Laboratorieundersøgelser, 71610000   Undersøgelser og analyser til bestemmelse af sammensætning og renhed
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Mulighed for forlængelse af kontrakten i op til yderligere 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 185 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitetssikring
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Nødberedskab
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten HALSNÆS AFFALD A/S, HALSNÆS SPILDEVAND A/S, HALSNÆS VAND A/S
TED eSender Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 - Gribskov
Beskrivelse Delaftale 2 udgøres af 1 ordregivende enhed, som er følgende: - Gribskov Spildevand A/S (CVR Nr. 32749054) En kommende Leverandør skal levere de ydelser, der fremgår af kravspecifikationen for den ene ordregivende enhed samt levere den kvalitet, Leverandøren har budt ind med og som denne har beskrevet i bilag 3.
Intern ID 417559
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71900000   Laboratorieundersøgelser
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85111820   Bakteriologiske analysetjenester, 71900000   Laboratorieundersøgelser, 71610000   Undersøgelser og analyser til bestemmelse af sammensætning og renhed
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Mulighed for forlængelse af kontrakten i op til yderligere 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 248 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitetssikring
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Nødberedskab
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten GRIBSKOV SPILDEVAND A/S
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 359 914,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn EUROFINS MILJØ A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 87555
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 5 359 914,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 87555
Titel Delaftale 1 - Halsnæs / EUROFINS MILJØ A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 26/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 05/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten HALSNÆS AFFALD A/S, HALSNÆS SPILDEVAND A/S, HALSNÆS VAND A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn EUROFINS MILJØ A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 87556
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 5 359 914,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 87556
Titel Delaftale 2 - Gribskov / EUROFINS MILJØ A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 26/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten GRIBSKOV SPILDEVAND A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SERVIA A.M.B.A.
Registreringsnummer 40532285
Postadresse Energivej 25
By Helsingør
Postnummer 3000
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.servia.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn GRIBSKOV SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32749054
Postadresse Holtvej 18 C
By Græsted
Postnummer 3230
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.gribskovforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0003
Officielt navn HALSNÆS AFFALD A/S
Registreringsnummer 33034180
Postadresse Havnevej 8
By Frederiksværk
Postnummer 3300
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://hnf.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0004
Officielt navn HALSNÆS SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 33033990
Postadresse Havnevej 8
By Frederiksværk
Postnummer 3300
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://hnf.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0005
Officielt navn HALSNÆS VAND A/S
Registreringsnummer 33033710
Postadresse Havnevej 8
By Frederiksværk
Postnummer 3300
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://hnf.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn EUROFINS MILJØ A/S
Registreringsnummer 28848196
Postadresse Smedeskovvej 38
By Galten
Postnummer 8464
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail wqm@eurofins.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6ee6069b-64e1-4821-a151-f91f9fe8c209   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/05/2025   13:10:14 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 296227-2025
EUT-S-nummer 89/2025
Offentliggørelsesdato 08/05/2025

Send til en kollega

0.047