1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fællesindkøb Midt
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Horsens Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udstyr til tandklinikker - Horsens Kommune
Beskrivelse
:
I forbindelse med, at målgruppen til den kommunale børne- og ungdomstandpleje udvides med de 18-21-årige, forventes en væsentlig patienttilgang i Horsens Kommune. Det samlede behov i Horsens Kommune, på baggrund af målgruppeudvidelsen, er en udvidelse med 7 klinikker, der både dækker almindelige klinikker og tandregulering. Nærværende udbud vedrører udstyr og inventar til tandlægeklinikker i forbindelse med ovennævnte udvidelse.
Intern ID
:
88.00.00-P00-26-25
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33111500
Dentalrøntgenudstyr,
33192410
Tandlægestole,
39000000
Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Borgmesterbakken 26
By
:
Horsens
Postnummer
:
8700
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Horsens Kommune sender hermed udkast til udbudsmateriale vedr. udbud på udstyr til tandklinikker i høring. Formålet med høringen er at give markedets interessenter mulighed for at indsende kommentarer og spørgsmål til udbudsmaterialet forud for offentliggørelse af det endelige materiale. Høringsmateriale kan findes i ETHICS under "Markedsundersøgelse". Der er høringsfrist torsdag den 26. maj 2025 kl. 12:00. Høringssvar kan uploades i Ethics eller sendes via mail til Lina Elkær, lielk@fikm.dk.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udstyr til tandklinikker - Horsens Kommune
Beskrivelse
:
I forbindelse med, at målgruppen til den kommunale børne- og ungdomstandpleje udvides med de 18-21-årige, forventes en væsentlig patienttilgang i Horsens Kommune. Det samlede behov i Horsens Kommune, på baggrund af målgruppeudvidelsen, er en udvidelse med 7 klinikker, der både dækker almindelige klinikker og tandregulering. Nærværende udbud vedrører udstyr og inventar til tandlægeklinikker i forbindelse med ovennævnte udvidelse.
Intern ID
:
88.00.00-P00-26-25
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33111500
Dentalrøntgenudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33192410
Tandlægestole
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
39000000
Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
3.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Borgmesterbakken 26
By
:
Horsens
Postnummer
:
8700
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
3.1.3.
Varighed
Startdato
:
01/10/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2026
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
Yderligere oplysninger
:
Horsens Kommune sender hermed udkast til udbudsmateriale vedr. udbud på udstyr til tandklinikker i høring. Formålet med høringen er at give markedets interessenter mulighed for at indsende kommentarer og spørgsmål til udbudsmaterialet forud for offentliggørelse af det endelige materiale. Høringsmateriale kan findes i ETHICS under "Markedsundersøgelse". Der er høringsfrist torsdag den 26. maj 2025 kl. 12:00. Høringssvar kan uploades i Ethics eller sendes via mail til Lina Elkær, lielk@fikm.dk.
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer
:
29189889-
Postadresse
:
Chr M Østergaards Vej 4
By
:
Horsens
Postnummer
:
8700
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lina Elkær
Telefon
:
76292018
Denne organisations roller
:
Køber
Gruppeleder
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Horsens Kommune
Registreringsnummer
:
29189889
Postadresse
:
Chr. M. Østergaards Vej 4
By
:
Horsens
Postnummer
:
8700
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
76812018
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
87e41a4d-21f8-4edc-a111-b49e4c3ffe0e
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
05/05/2025
14:02:36 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
05/05/2025
14:05:18 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
292886-2025
EUT-S-nummer
:
88/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/05/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
13/06/2025