23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Levering af Jobrettede forløb til borgere omfattet af integrationsloven


Aarhus Kommune

263125-2025 - Resultater
Danmark – Uddannelse og undervisning – Levering af Jobrettede forløb til borgere omfattet af integrationsloven
OJ S 79/2025 23/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail kilam@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Levering af Jobrettede forløb til borgere omfattet af integrationsloven
Beskrivelse Udbuddet vedrører 8 ugers jobrettede vejledning- og opkvalificeringstilbud til borgere omfattet af integrationsloven tilknyttet Jobcenter Aarhus jf. Lov om integration af udlændinge i Danmark (integrationsloven)
Identifikator for proceduren c8a47d45-4924-49c6-94aa-f570027b3de5
Tidligere bekendtgørelse 155118-2025
Intern ID 442335
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Aftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der opfylder egnethedskravene og kravene, og som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet. underkriteriet pris vægtes med 40 % og underkriteret kvalitet vægtes med 60 % Gennemgang af de indledende tilbud er planlagt til uge 16/17. De indkomne tilbud vil blive behandlet efter følgende procedure: Evaluering af det indledende tilbud: I første omgang vurderes det, ud fra de indkomne tilbud, om der skal forhandles om de indledende tilbud eller om der skal ske tildeling på baggrund af de indledende tilbud. Vælger ordregiver at tildele på baggrund af de indledende tilbud vil de ind-komne tilbud blive behandlet efter følgende procedure: Konditionsmæssighed: Konditionsmæssigheden af de indledende – og en delige -tilbud vurderes. I tilfælde af, at ordregiver måtte konstatere at et tilbud er ukonditionsmæssigt herunder ikke opfylder krav til egnethed, er omfattet af en udelukkel-sesgrund og/eller ikke opfylder kravene ift. russisk etablering og ejerskab jf. bilag 4, vil tilbuddet ikke indgå i den videre behandling. Tildeling af Aftaler: Derefter vurderes de konditionsmæssige tilbud i for-hold til tildelingskriteriet, jf. afsnit 10. På denne baggrund træffes beslutning om tildeling af Aftale. Vælger ordregiver at forhandle om de indledende tilbud, vil de indkomne tilbud blive behandlet efter følgende procedure: Invitation til forhandling: Alle tilbudsgivere, der har afgivet et indledende tilbud og som opfylder krav til egnethed og ikke er omfattet af en udeluk-kelsesgrund, og opfylder kravene ift. russisk etablering og ejerskab jf. bilag 4, vil blive inviteret til en forhandling af de indkomne tilbud. Efter første forhandlingsrunde: Når første forhandlingsrunde er afholdt, vil Ordregiver træffe beslutning om, hvorvidt der vil blive afholdt flere for-handlingsrunder. Dette vil skriftligt blive meddelt alle tilbudsgivere, der har deltaget i forhandlingen. Desuden udsendes referat af mødet til den enkelte tilbudsgiver. Ordregiver vil ikke gøre brug af shortlisting. Revideret eller endeligt tilbud: Beslutter Ordregiver sig for at afholde yderligere forhandlingsrunder, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremsende et revideret tilbud. Det reviderede tilbud vil danne grundlag for den efterføl-gende forhandlingsrunde. Beslutter Ordregiver sig for, at der ikke ønskes yderligere forhandlingsrun-der, vil det blive meldt ud at sidste forhandlingsrunde er afholdt og alle til-budsgivere, der har afgivet et tilbud, vil blive bedt om at fremsende et en-deligt tilbud. Desuden udsendes referat af mødet til den enkelte tilbudsgiver. Tilbudsgiver vil herefter, inden for en nærmere fastsat frist, aflevere ende-ligt bud. Denne frist vil fremgå af opfordringsskrivelsen. Ordregiver gennemfører ikke forhandlinger om de endelige tilbud, men der vil dog inden for rammerne af de udbudsretlige regler kunne ske afklaring og præcisering af de endelige tilbud. Konditionsmæssighed: Efter det endelige tilbud er modtaget, vil tilbudde-nes konditionsmæssighed blive vurderet. I tilfælde af, at ordregiver måtte konstatere at det endelige tilbud er ukonditionsmæssigt, vil tilbuddet ikke indgå i den videre behandling. Tildeling af Aftalen: Til sidst vurderes de konditionsmæssige tilbud i forhold til tildelingskriteriet, jf. afsnit 10.1.3. På denne baggrund træffes beslutning om tildeling af Aftalen. Aftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der opfylder egnethedskravene og kravene, og som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet. .
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  80000000   Uddannelse og undervisning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85312300   Vejledning og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Værkmestergade 15B    
By Aarhus
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Tilbud, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Aarhus Kommune afvise som ukonditionsmæssige. Aarhus Kommune forbeholder sig dog muligheden for at bringe reparationsreglen i § 159, stk. 5, i anvendelse, såfremt visse oplysninger mangler eller ikke er fyldestgørende, forudsat at dette kan ske inden for rammerne af bestemmelsen
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 200 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 12 880 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Levering af Jobrettede forløb til borgere omfattet af integrationsloven
Beskrivelse Udbuddet vedrører 8 ugers jobrettede vejledning- og opkvalificeringstilbud til borgere omfattet af integrationsloven tilknyttet Jobcenter Aarhus jf. Lov om integration af udlændinge i Danmark (integrationsloven)
Intern ID 442335
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  80000000   Uddannelse og undervisning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  85312300   Vejledning og rådgivning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Aarhus Kommune kan forlænge rammeaftalerne i op til 24 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne, og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Værkmestergade 15B    
By Aarhus
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2025
Varigheds slutdato 31/07/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 880 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 12 880 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Tilbud skal afgives ved udfyldelse af Bilag 2. Tilbuddet skal afgives i danske kr. ekskl. moms, men inkl. alle øvrige udgifter og gebyrer. Tilbuddet skal dække alle krav i udbudsmaterialet. Der skal tilbydes én ugepris pr. deltager. Tilbudsgiver skal oplyse, om denne modtager støtte til forløb til de borge-re, som visiteres iht. dette udbud. Med støtte menes der enhver form for hjælp af offentlige midler, der er ydet til fordel for bestemte former for er-hvervsvirksomhed. Støtten skal udgøre en økonomisk eller finansiel fordel for leverandøren, som denne ikke ville have opnået under normale mar-kedsvilkår. Støtten skal oplyses i enheden: én ugepris pr. deltager. Såfremt tilbudsgiver modtager støtte til kurser til borgere, som visi-teres iht. dette udbud, skal tilbudsgiver lægge støtten angivet i enhe-den én ugepris pr. deltager til tilbudsprisen, som ligeledes er angivet som én ugepris pr. deltager. Dette skal ske mhp. at udligne skævvriden-de, konkurrencemæssige fordele jf. Udbudslovens § 2. • Det vurderes positivt jo lavere pris, der tilbydes. Priser vil blive omregnet til point i en lineær interpolationsmodel, hvor lave-ste pris får 10 point, og hvor laveste pris plus 25 procent får 0 point. Øvrige tilbud får karakterer ved retlinjet interpolation herimellem. Der afgives ikke negative karakterer. Point = maksimumpoint – (maksimumpoint – minimumpoint) /25 pct.) * (pris – laveste pris) / laveste pris. Såfremt der er en større spredning i de modtagne tilbud, end spændet i den primære model ovenfor tillader, dvs. hvis spændet mellem højeste pris er mere end 25 pct. højere end tilbuddet på den laveste pris, anvendes i ste-det en ikke-lineær model. Priser vil i den sekundære model blive omregnet til point i en ikke-lineær model, hvor laveste pris får max. Point, og de øvrige tilbudspriser omreg-nes til point, hvor point beregnes som den laveste pris divideret med aktuel-le pris ganget med max. point. Point pris = maksimumpoint * (laveste pris/pris).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Tilbud skal afgives ved udfyldelse af Tilbudslisten Bilag 2. Kvalitet vurderes på en skala fra 0-10 point. Der gives et samlet point for hvert af delkriterierne. Pointene for delkriteri-erne ganges med deres respektive vægtninger og lægges efterfølgende sammen. Dette udgør ”Endelig point for underkriteriet ”Kvalitet”, som ind-sættes i formlen i Afsnit 10.1.3 Samlet Vurdering. Til vurderingen af underkriteriet ”Kvalitet” anvendes en absolut pointskala, hvor der gives 10 evalueringspoint for tilbud, som bedst muligt opfylder underkriteriet med ingen eller få uvæsentlige mangler og 0 point for tilbud, hvor opfyldelsen af underkriteriet er meget dårlig, jf. nedenstående point-skala. Den nedenfor angivne rækkefølge af de tre underdelkriterier, er ikke udtryk for en prioritering. De vægtes således lige i forbindelse med evalueringen. Der vil blive lagt positiv vægt på følgende (bemærk opdeling i forskellige delkriterier): 1) Fremgangsmåde i tilbuddet Tilbudsgiver skal beskrive hvilket aktivitetsindhold, der er i forløbet samt hvilken metodisk tilgang der anvendes til målgruppen. Tilbuds-giver skal som bilag vedlægge et eksempel på et skema over de første 4 uger. Følgende tillægges positiv betydning: • At tilbudsgiver i forløbet anvender en fremgangsmåde som sikrer et tydeligt fokus på realistiske fremtidsmuligheder(jobmål), motivation for forskellige jobtyper og deltagelse i virksomhedspraktik • At tilbudsgiver beskriver, hvordan det i høj grad sikres, at forløbet giver målgruppen konkrete værktøjer til selvstændig jobsøgning (personligt/digitalt) og deltagelse i jobsamtaler trods begrænset sprog • At tilbudsgiver beskriver, hvordan de i høj grad sikrer, at målgrup-pen får konkrete værktøjer til at begå sig på en dansk arbejdsplads og giver dem viden om arbejdspladskultur i Danmark 2) Effekter Tilbudsgiver skal oplyse hvilke effekter, der kan forventes af den beskrevne fremgangsmåde. • Det tillægges positiv betydning, at tilbudsgiveren angiver relevante og konkrete positive effekter af forløbet passende til målgruppen på følgende: o Andel i % som placeres i en virksomhedspraktik efter endt forløb o Andel i % som får lønnede timer efter endt forløb o Andel i % som bliver selvforsørgende 3 mdr. efter endt for-løb • Det tillægges positiv betydning, hvis tilbudsgiver kan sandsynliggøre de angivne positive effekter af forløbet 3) Kvalifikationer hos personale Tilbudsgiver bedes beskrive kvalifikationerne hos det personale, der skal udføre opgaven. Det tillægges positiv betydning: • At personalet har relevant erfaring med at varetage lignende opga-ver med målgruppen • At personalet har et stort virksomhedsnetværk og kendskab til det lokale arbejdsmarked og beskæftigelsesmulighederne for målgrup-pen • At virksomheden har medarbejdere der har sproglige kompetencer der matcher med aktuelle flygtningemålgrupper
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Laura Kirstine Maegaard-Jacobsen
E-mail kilam@aarhus.dk
Telefon +45 89402000
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 929e31ff-b853-43b3-9d14-ef2145c369fb   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/04/2025   10:54:03 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 263125-2025
EUT-S-nummer 79/2025
Offentliggørelsesdato 23/04/2025

Send til en kollega

0.14