23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg kommune

EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg og Læsø Kommuner


Aalborg kommune

223764-2025 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje – EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg og Læsø Kommuner
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg kommune
E-mail lva@aalborg.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn LÆSØ KOMMUNE
E-mail lva@aalborg.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg og Læsø Kommuner
Beskrivelse EU-udbud vedrørende levering af kompressionsærmer og -handsker ekskl. Måltagning til Aalborg og Læsø Kommuner. De ordregivende kommuner tager selv mål til kompressionsprodukterne. Formålet er at danne et visitationsgrundlag for kommunernes bevillinger af kompressionsærmer og -handsker efter Servicelovens § 112, stk. 3. Dette betyder bl.a. at borgeren kan benytte sig af ”frit leverandørvalg”, og dermed benytte en anden leverandør end den Ordregiver har indgået udbudte rammeaftale med. De udbudte kontrakter er rammeaftaler, som er indgået med én leverandør, jf. udbudslovens § 97. De ordregivende kommuner har hver især indgået selvstændige rammeaftaler med vindende Tilbudsgiver på baggrund af udbuddet. De udbudte rammeaftaler træder i kraft d. 10.04.2025 og løber tom d. 31.12.2026. Kontraktperioden kan af Ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 2x12 måneder.
Identifikator for proceduren fe107483-de93-4bbb-87b7-918b63505675
Tidligere bekendtgørelse 6888-2025
Intern ID 403065
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33180000   Funktionsstøtte, 33141700   Ortopædiske artikler, 33183000   Ortopædiske hjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 656 050,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 152 865,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Foruden de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 stk. 1 nr. 1-4 anvendelse. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg og Læsø Kommuner
Beskrivelse EU-udbud vedrørende levering af kompressionsærmer og -handsker ekskl. Måltagning til Aalborg og Læsø Kommuner. De ordregivende kommuner tager selv mål til kompressionsprodukterne. Formålet er at danne et visitationsgrundlag for kommunernes bevillinger af kompressionsærmer og -handsker efter Servicelovens § 112, stk. 3. Dette betyder bl.a. at borgeren kan benytte sig af ”frit leverandørvalg”, og dermed benytte en anden leverandør end den Ordregiver indgår udbudte rammeaftale med. De udbudte kontrakter er rammeaftaler, som er indgået med én leverandør, jf. udbudslovens § 97. De ordregivende kommuner har hver især indgået selvstændige rammeaftaler med vindende Tilbudsgiver på baggrund af udbuddet.
Intern ID 403065
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33180000   Funktionsstøtte, 33141700   Ortopædiske artikler, 33183000   Ortopædiske hjælpemidler
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Rammeaftalerne kan forlænges med op til 2*12 måneder
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 10/04/2025
Varigheds slutdato 31/12/2026
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 656 050,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 152 865,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordre-giver har, med baggrund i at der er tale om udbud af et afgrænset forbrugsområde, der serviceres af få leverandører, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en sådan opdeling. Det vurderes ej heller hensigtsmæssigt af hensyn til administrative ressourcer og økonomiske hensyn. En eventuel opdeling skønnes ikke at give værdi for yderligere virksomheder eller SMV’er. Endvidere er området et frit leverandørvalgsområde, hvorfor der ikke er garanteret en afsætningsmulighed. Rammeaftalernes estimerede værdi er fordelt ud fra følgende forventninger til de enkelte kommuner: Aalborg Kommune 430.000 kr. årligt, Læsø Kommune 15.000 kr. årligt Rammeaftalernes maksimale værdi er fordelt ud fra følgende: Aalborg Kommune 2.080.296, 80 kr., Læsø Kommune 72.568,49 kr.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 45,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Strømpekvalitet
Beskrivelse Strømpekvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Service
Beskrivelse Service
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aalborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg kommune, LÆSØ KOMMUNE
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 910 387,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 2 152 865,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 152 865,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SAHVA A/S
Officielt navn SAHVA A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 85572
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 910 387,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Aalborg_Kommune
Titel EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg Kommune / SAHVA A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 31/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 6888-2025
Identifikator for kontrakten Læsø_Kommune
Titel EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsærmer og -handsker til Læsø Kommune / SAHVA A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 04/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 6888-2025
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg kommune, LÆSØ KOMMUNE
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg kommune
Registreringsnummer 29189420
Postadresse Boulevarden 13
By Aalborg
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Louise Vive Andersen
E-mail lva@aalborg.dk
Telefon +45 99313131
Internetadresse https://www.aalborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn LÆSØ KOMMUNE
Registreringsnummer 45973328
Postadresse Doktorvejen 2
By Læsø
Postnummer 9940
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Louise Vive Andersen
E-mail lva@aalborg.dk
Telefon +45 99313131
Internetadresse https://www.laesoe.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn SAHVA A/S
Registreringsnummer 15111283
Postadresse Nykær 68
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail udbud@sahva.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9f44db3f-a4cd-4e65-a564-19ab7caa3954   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   13:58:45 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 223764-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.072