23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Middelfart Kommune

Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt


Middelfart Kommune

201217-2025 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje – Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Middelfart Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Billund Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Esbjerg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Fredericia Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Ikast-Brande Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Lemvig Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Nyborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Odense Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Randers Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Silkeborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Svendborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Sønderborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt")
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
Beskrivelse Udbuddet vedrører rammeaftaler om indkøb af produkter til tandbehandling til tandplejen i 13 kommuner samt Klinik for Tandregulering I/S (Tandregulering Lillebælt). Nærværende udbud gennemføres i fællesskab af 13 kommuner, der er medlemmer af KomUdbud samt Tandregulering Lillebælt. KomUdbud er et kommunalt udbudsfællesskab bestående af fynske og jyske kommuner. Se eventuelt mere på www.komudbud.dk. Tandreguleringsklinikken Lillebælt behandler borgere fra Middelfart Kommune og Fredericia Kommune. De 13 kommuner samt Tandregulering Lillebælt, som er omfattet af nærværende udbud, benævnes hver for sig "Ordregiver" og tilsammen "Ordregiverne". Tilbudsgivers tilbud skal omfatte alle 14 Ordregivere. Det er således ikke muligt at kun at afgive tilbud på dele af de udbudte rammeaftaler. De deltagende kommuner samt Tandregulering Lillebælt, vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet. Den vindende tilbudsgiver vil således blive tildelt 14 enslydende rammeaftaler. Den leverandør, der tildeles rammeaftalerne, skal således påregne at skulle håndtere og levere til et stort antal enheder, som er beliggende på mange forskellige adresser primært inden for kommunernes grænser. I forhold til aftalestart bemærkes, at der for de 14 rammeaftaler kan være forskellig aftalestart, hvilket for hver af de 14 Ordregivere vil blive angivet i de kommunespecifikke bilag i forbindelse med aftaleindgåelse. Der tages dog forbehold for, at de individuelle startdatoer potentielt kan forrykkes. Aftalestart for rammeaftalerne afhænger af, hvornår den enkelte Ordregivers eksisterende aftaler udløber. Rammeaftalerne er gældende i 4 år regnet fra den enkelte rammeaftales ikrafttrædelsesdato, medmindre den enkelte rammeaftales maksimale værdi nås før udløbet af den 4-årige aftaleperiode. Den anslåede værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede anslåede værdi for de 14 udbudte rammeaftaler. Den maksimale værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede maksimale værdi for de 14 udbudte rammeaftaler, dog er der herudover i rammeaftalerne angivet et vilkår om, at Ordregiver frem til seks måneder før indkøbsperiodens udløb kan forhøje den maksimale værdi med 10 % angivet dennes rammeaftale, dvs. en yderligere forhøjelse af den maksimale værdi angivet ovenfor. Den maksimale værdi for rammeaftalerne angivet i udbudsbekendtgørelsen tillægges således i den situation 10 %. Den anslåede værdi og maksimale værdi for hver af de 14 rammeaftaler fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 1.1.1.
Identifikator for proceduren 253e9a54-d4ea-449c-a333-f56bcf578222
Tidligere bekendtgørelse 87b7f82a-e87a-497e-845a-daa389aab0f3-01
Intern ID 203235
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33131000   Håndinstrumenter til tandlæger, 33131100   Instrumenter til tandkirurgi, 33131200   Suturnåle til tandlægebrug, 33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug, 33131400   Dental sonde, 33131500   Instrument til tandudtrækning, 33131510   Dentalbor, 33131600   Instrument til tandfyldning, 33132000   Tandimplantat, 33133000   Tilbehør til tandaftryk, 33134000   Tilbehør til endodonti, 33137000   Tilbehør til dentalprofylakse, 33138000   Produkter til tandproteser og tandregulering, 33140000   Medicinske forbrugsmaterialer, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33141420   Operationshandsker, 33141800   Forbrugsvarer til tandpleje, 33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne, 33763000   Papirhåndklæder, 33764000   Papirservietter
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Levering til østjylland, midtjylland, sydjylland og fyn.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 54 230 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 922 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Bekendtgørelse om indgået kontrakt: Dato for aftaleindgåelse er i bekendtgørelse om indgået kontrakt angivet til at være 20. marts 2025. Det bemærkes i den forbindelse, at der for de 14 individuelle rammeaftaler kan være forskellig dato for aftaleindgåelse. Beløb angivet i bekendtgørelsen for henholdsvis 'Anslået værdi af rammeaftalen' samt 'Rammeaftalens maksimale værdi' er udtryk for de samlede værdier for de 14 rammeaftaler. ESPD: Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde mindstekrav (støttende enheder), skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse støttende enheder. Tilbudsgivere, som anvender støttende enheder vil, som en del af dokumentationen, blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende støttende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager afgive et særskilt ESPD. Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiverne udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiverne vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. EU-Forordning 2022/576: I medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder der et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af værdien af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt rammeaftalerne, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. november 2024. Dokumentation for opfyldelse af egnethedskriterier: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiverne ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller tilbudsgivers egen hjemmeside). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under de udbudte rammeaftaler. Referencelisten i ESPD'et, anses af Ordregiverne for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiverne forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
Beskrivelse Udbuddet vedrører rammeaftaler om indkøb af produkter til tandbehandling til tandplejen i 13 kommuner samt Klinik for Tandregulering I/S (Tandregulering Lillebælt). Nærværende udbud gennemføres i fællesskab af 13 kommuner, der er medlemmer af KomUdbud samt Tandregulering Lillebælt. KomUdbud er et kommunalt udbudsfællesskab bestående af fynske og jyske kommuner. Se eventuelt mere på www.komudbud.dk. Tandreguleringsklinikken Lillebælt behandler borgere fra Middelfart Kommune og Fredericia Kommune. De 13 kommuner samt Tandregulering Lillebælt, som er omfattet af nærværende udbud, benævnes hver for sig "Ordregiver" og tilsammen "Ordregiverne". Tilbudsgivers tilbud skal omfatte alle 14 Ordregivere. Det er således ikke muligt at kun at afgive tilbud på dele af de udbudte rammeaftaler. De deltagende kommuner samt Tandregulering Lillebælt, vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet. Den vindende tilbudsgiver vil således blive tildelt 14 enslydende rammeaftaler. Den leverandør, der tildeles rammeaftalerne, skal således påregne at skulle håndtere og levere til et stort antal enheder, som er beliggende på mange forskellige adresser primært inden for kommunernes grænser. I forhold til aftalestart bemærkes, at der for de 14 rammeaftaler kan være forskellig aftalestart, hvilket for hver af de 14 Ordregivere vil blive angivet i de kommunespecifikke bilag i forbindelse med aftaleindgåelse. Der tages dog forbehold for, at de individuelle startdatoer potentielt kan forrykkes. Aftalestart for rammeaftalerne afhænger af, hvornår den enkelte Ordregivers eksisterende aftaler udløber. Rammeaftalerne er gældende i 4 år regnet fra den enkelte rammeaftales ikrafttrædelsesdato, medmindre den enkelte rammeaftales maksimale værdi nås før udløbet af den 4-årige aftaleperiode. Den anslåede værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede anslåede værdi for de 14 udbudte rammeaftaler. Den maksimale værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede maksimale værdi for de 14 udbudte rammeaftaler, dog er der herudover i rammeaftalerne angivet et vilkår om, at Ordregiver frem til seks måneder før indkøbsperiodens udløb kan forhøje den maksimale værdi med 10 % angivet dennes rammeaftale, dvs. en yderligere forhøjelse af den maksimale værdi angivet ovenfor. Den maksimale værdi for rammeaftalerne angivet i udbudsbekendtgørelsen tillægges således i den situation 10 %. Den anslåede værdi og maksimale værdi for hver af de 14 rammeaftaler fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 1.1.1.
Intern ID 203235
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33131000   Håndinstrumenter til tandlæger, 33131100   Instrumenter til tandkirurgi, 33131200   Suturnåle til tandlægebrug, 33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug, 33131400   Dental sonde, 33131500   Instrument til tandudtrækning, 33131510   Dentalbor, 33131600   Instrument til tandfyldning, 33132000   Tandimplantat, 33133000   Tilbehør til tandaftryk, 33134000   Tilbehør til endodonti, 33137000   Tilbehør til dentalprofylakse, 33138000   Produkter til tandproteser og tandregulering, 33140000   Medicinske forbrugsmaterialer, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33141420   Operationshandsker, 33141800   Forbrugsvarer til tandpleje, 33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne, 33763000   Papirhåndklæder, 33764000   Papirservietter
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Levering til østjylland, midtjylland, sydjylland og fyn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 54 230 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 922 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Bekendtgørelse om indgået kontrakt: Dato for aftaleindgåelse er i bekendtgørelse om indgået kontrakt angivet til at være 20. marts 2025. Det bemærkes i den forbindelse, at der for de 14 individuelle rammeaftaler kan være forskellig dato for aftaleindgåelse. Beløb angivet i bekendtgørelsen for henholdsvis 'Anslået værdi af rammeaftalen' samt 'Rammeaftalens maksimale værdi' er udtryk for de samlede værdier for de 14 rammeaftaler. ESPD: Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde mindstekrav (støttende enheder), skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse støttende enheder. Tilbudsgivere, som anvender støttende enheder vil, som en del af dokumentationen, blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende støttende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager afgive et særskilt ESPD. Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiverne udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiverne vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. EU-Forordning 2022/576: I medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder der et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af værdien af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt rammeaftalerne, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. november 2024. Dokumentation for opfyldelse af egnethedskriterier: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiverne ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller tilbudsgivers egen hjemmeside). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under de udbudte rammeaftaler. Referencelisten i ESPD'et, anses af Ordregiverne for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiverne forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingskriteriet er "Pris", jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Middelfart Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Middelfart Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fredericia Kommune, Ikast-Brande Kommune, Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt"), Lemvig Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Svendborg Kommune, Vejle Kommune, Sønderborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fredericia Kommune, Ikast-Brande Kommune, Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt"), Lemvig Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Svendborg Kommune, Sønderborg Kommune, Vejle Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fredericia Kommune, Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt"), Lemvig Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Svendborg Kommune, Sønderborg Kommune, Vejle Kommune, Ikast-Brande Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 54 230 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 75 922 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 54 230 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 75 922 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 54 230 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dansk Nordenta A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2024/60
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 54 230 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 203235
Titel Rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 20/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 20/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 728764-2024
Organisation, der underskriver kontrakten Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fredericia Kommune, Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt"), Lemvig Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Svendborg Kommune, Sønderborg Kommune, Vejle Kommune, Ikast-Brande Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Middelfart Kommune
Registreringsnummer 29189684
Postadresse Nytorv 9
By Middelfart
Postnummer 5500
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Marianne Dauding
E-mail mad@horten.dk
Telefon +4533344398
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Billund Kommune
Registreringsnummer 29189765
Postadresse Jorden Rundt 1
By Grindsted
Postnummer 7200
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Esbjerg Kommune
Registreringsnummer 29189803
Postadresse Torvegade 74
By Esbjerg
Postnummer 6700
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Fredericia Kommune
Registreringsnummer 69116418
Postadresse Gothersgade 20
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Ikast-Brande Kommune
Registreringsnummer 29189617
Postadresse Rådhusstrædet 6
By Ikast
Postnummer 7430
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Lemvig Kommune
Registreringsnummer 29189935
Postadresse Rådhusgade 2
By Lemvig
Postnummer 7620
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Nyborg Kommune
Registreringsnummer 29189722
Postadresse Torvet 1
By Nyborg
Postnummer 5800
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0010
Officielt navn Odense Kommune
Registreringsnummer 35209115
Postadresse Flakhaven 2
By Odense
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0011
Officielt navn Randers Kommune
Registreringsnummer 29189668
Postadresse Laksetorvet 1
By Randers
Postnummer 8900
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0012
Officielt navn Silkeborg Kommune
Registreringsnummer 29189641
Postadresse Søvej 1
By Silkeborg
Postnummer 8600
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0013
Officielt navn Svendborg Kommune
Registreringsnummer 29189730
Postadresse Ramsherred 5
By Svendborg
Postnummer 5700
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0014
Officielt navn Sønderborg Kommune
Registreringsnummer 29189773
Postadresse Rådhustorvet 10
By Sønderborg
Postnummer 6400
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0015
Officielt navn Vejle Kommune
Registreringsnummer 29189900
Postadresse Skolegade 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0016
Officielt navn Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt")
Registreringsnummer 33126344
Postadresse Dronningensgade 97c, 3. sal
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail mad@horten.dk
Telefon 52344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0017
Officielt navn Dansk Nordenta A/S
Registreringsnummer 10416698
Postadresse Nydamsvej 8
By Hørning
Postnummer 8362
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +4587681611
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0018
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 1e26fe95-b3c8-4e26-9830-ae9226aa468b   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   09:45:24 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/03/2025   09:53:03 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 201217-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.063