1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Markedsundersøgelse vedr. rammeaftale om ingeni-ørmæssige og tekniske ingeniørydelser
Beskrivelse
:
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI’s) nuværende rammeaftale om levering af ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser udløber til juli 2025. FMI er derfor i gang med at forberede indgåelsen af en ny rammeaftale vedrørende ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser. FMI forventer, at den nye rammeaftale indgås omkring eller i umiddelbar forlængelse af august 2025.
Intern ID
:
4037513
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
60 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI’s) nuværende rammeaftale om levering af ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser udløber til juli 2025. FMI er derfor i gang med at forberede indgåelsen af en ny rammeaftale vedrørende ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser. FMI forventer, at den nye rammeaftale indgås omkring eller i umiddelbar forlængelse af august 2025. I forbindelse med dette ønsker FMI at indgå i dialog med markedet for at opnå information om mulighederne samt eventuelle begrænsninger, der er i markedet, samt input til FMI’s fastlæggelse af den relevante procedure for tildeling og indgåelse af rammeaftalen. FMI har derfor udarbejdet et RFI-dokument samt et tilhørede spørgeskema (Bilag 1), som er tilgængelig på digitale udbud. FMI opfordrer markedet til at besvare dette spørgeskema samt vedlægge al relevant information, produkt præsentationer og/eller kataloger, som leverandøren måtte finde relevante ifm. denne markedsdialog. Efter at have modtaget besvarelserne, vil FMI muligvis følge op på disse ved at kontakte leverandørerne eller ved at afholde møder, såfremt FMI vurderer, der er et behov for dette. De efterspurgte oplysninger bedes angives i Bilag 1 (afsnit 2) og indsendes via Digitale Udbud senest 19. februar 2025, kl. 13:00 (lokal dansk tid). Skulle der opstå spørgsmål til denne markedsdialog eller dette dokument, kan FMI kontaktes via besked-modulet i Digitale Udbud.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Markedsundersøgelse vedr. rammeaftale om ingeni-ørmæssige og tekniske ingeniørydelser
Beskrivelse
:
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI’s) nuværende rammeaftale om levering af ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser udløber til juli 2025. FMI er derfor i gang med at forberede indgåelsen af en ny rammeaftale vedrørende ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser. FMI forventer, at den nye rammeaftale indgås omkring eller i umiddelbar forlængelse af august 2025.
Intern ID
:
4037513
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
3.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
3.1.3.
Varighed
Varighed
:
4
År
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
60 000 000,00
DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI’s) nuværende rammeaftale om levering af ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser udløber til juli 2025. FMI er derfor i gang med at forberede indgåelsen af en ny rammeaftale vedrørende ingeniørmæssige og tekniske konsulentydelser. FMI forventer, at den nye rammeaftale indgås omkring eller i umiddelbar forlængelse af august 2025. I forbindelse med dette ønsker FMI at indgå i dialog med markedet for at opnå information om mulighederne samt eventuelle begrænsninger, der er i markedet, samt input til FMI’s fastlæggelse af den relevante procedure for tildeling og indgåelse af rammeaftalen. FMI har derfor udarbejdet et RFI-dokument samt et tilhørede spørgeskema (Bilag 1), som er tilgængelig på digitale udbud. FMI opfordrer markedet til at besvare dette spørgeskema samt vedlægge al relevant information, produkt præsentationer og/eller kataloger, som leverandøren måtte finde relevante ifm. denne markedsdialog. Efter at have modtaget besvarelserne, vil FMI muligvis følge op på disse ved at kontakte leverandørerne eller ved at afholde møder, såfremt FMI vurderer, der er et behov for dette. De efterspurgte oplysninger bedes angives i Bilag 1 (afsnit 2) og indsendes via Digitale Udbud senest 19. februar 2025, kl. 13:00 (lokal dansk tid). Skulle der opstå spørgsmål til denne markedsdialog eller dette dokument, kan FMI kontaktes via besked-modulet i Digitale Udbud.
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
19/02/2025
12:00:00 (UTC)
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer
:
16287180
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Rasmus Mølgaard Nielsen
Telefon
:
+45 20151087
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
9c2cbb0d-d56e-4f33-8fb6-0f74f37b945e
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
30/01/2025
09:14:09 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
30/01/2025
13:00:59 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
68499-2025
EUT-S-nummer
:
22/2025
Offentliggørelsesdato
:
31/01/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
19/02/2025