1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Syddansk Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Dynamic Purchasing System Regarding the Purchase of Research and Laboratory Equipment (2021)
Beskrivelse
:
The pre-qualification specifications include a summary of the creation of SDU's Dynamic Purchasing System regarding the purchase of research and laboratory equipment including the conditions for applying for admission to the system. The Dynamic Purchasing System is divided into 7 categories, for which the applicants who meet the qualification requirements are pre-qualified, and in which the specific procurements are carried out: • autoclaves; • cooling and freezing storage solutions; • electrical measuring and testing equipment; • environmental control equipment; • incubators; • microscopes; • physical and chemical analysis equipment.
Identifikator for proceduren
:
341b5e1a-f18b-4914-b59b-8921d450f433
Tidligere bekendtgørelse
:
159322-2021
Intern ID
:
298227
Udbudsprocedure
:
Begrænset
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38000000
Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33191110
Autoklaver,
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje,
33191100
Sterilisationsapparat,
33191000
Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0007
Titel
:
7. Physical and Chemical Analysis Equipment
Beskrivelse
:
For example but not limited to: - IC- Ion Chromatography - GC – Gas chromatography - CE – Capillary electrophoresis instruments - SFC – Supercritical Fluid Chromatography - LC – Liquid chromatography (HPLC, UHPLC, nano-LC and preparative HPLC - GPC – SEC - Other chromatography solutions - Accessories for chromatography - MALDI mass spectrometry (MS) instruments - Electrospray ionization (ESI) mass spectrometry instruments - ICP- MS systems - TOF-MS systems - Ion Trap MS instruments - Orbitrap and ion cyclotron resonance (FT-MS) instruments - CyTOF spectrometry and similar systems - Ion mobility spectrometry (IMS) systems - Tandem mass spectrometry systems (MS/MS) - Hybrid tandem mass spectrometry systems (e.g. Q-TOF, Q-Orbitrap, IMS-MS, etc.) - Mass spectrometry imaging (MSI) systems (MALDI, DESI, etc.) - Hyphenated liquid chromatography – mass spectrometry systems (LC-MS) - Hyphenated gas chromatography – mass spectrometry systems (GC-MS) - Hyphenated capillary electrophoresis-mass spectrometry (CE-MS) - Accessories for mass spectrometry, including software and hardware - IR-MS systems - LC-NMR-MS systems - Other types of ionization and mass spectrometry solutions/configurations - Nuclear magnetic resonance (NMR) spectrometers - Electron spin resonance (ESR)/ Electron paramagnetic resonance (EPR) spectrometers - NIR - FTIR - Atomic absorption spectroscopy (AAS) - Single crystal X-ray diffractometers - Powder X-ray diffractometers - ICP-OES - MP-AES – Microwave Plasma – Atomic Emission Spectrometry - Direct Mercury Analyzers (DMA) - Raman spectrometer - Dynamic Light scattering (Size measurement) - Advanced plate reader (multiple detection mode or monochromator) - UV-VIS spectrophotometer - Other types of spectroscopy instruments - Accessories for spectroscopy
Intern ID
:
299068
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38000000
Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
38430000
Apparater til fysisk eller kemisk analyse,
38432210
Gaskromatografer,
38432200
Kromatografer,
38433100
Massespektrometer,
38433000
Spektrometre
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Price
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Quality
Vægtning (procentdel, præcis)
:
80
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Syddansk Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 561 475,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0007
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
LIGHT CONVERSION, UAB
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
84558
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0007
Værdien af tilbuddet
:
2 561 475,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
84558
Titel
:
Ultrafast Spectroscopy System / LIGHT CONVERSION, UAB
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/01/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Syddansk Universitet
Registreringsnummer
:
29283958
Postadresse
:
Campusvej 55
By
:
Odense M
Postnummer
:
5230
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Cindie Arendal Petersen
Telefon
:
65509297
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
LIGHT CONVERSION, UAB
Registreringsnummer
:
LIGHT CONVERSION, UAB
Postadresse
:
Keramiku g. 2B
By
:
Vilnius
Postnummer
:
LT-10233
Landsdel (NUTS)
:
Vilniaus apskritis
(
LT011
)
Land
:
Litauen
Telefon
:
+37052472232
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0007
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c2f2259a-f537-4ec3-8e21-c93550303c8e
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
14/01/2025
10:42:50 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
27835-2025
EUT-S-nummer
:
10/2025
Offentliggørelsesdato
:
15/01/2025