1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Københavns Kommune 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Regional myndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Sundhed 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Miniudbud vedr. konsulentbistand til IT-projekter 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbuddet omfatter indkøb af konsulentbistand til IT-projekter på kategori 3 - Projektledelse i relation til anskaffelse og implementering af sundhedssystemer på København kommunes dynamiske indkøbssystem indenfor IT-konsulenter på sundhedsområdet. Udbud af dynamisk indkøbssystem indenfor IT-konsulenter på sundhedsområdet, opdelt i 9 kategorier: 1. IT-arkitektur i relation til sundhedsvæsenet og dertil hørende sikkerhedskomponenter; 2. BI, ledelsesinformation, dataanalyse på sundhedsdata; 3. Projektledelse i relation til anskaffelse og implementering af sundhedssystemer; 4. Rådgivning og assistance til proces og implementering ifm sundhedssystemer i tværsektorielt perspektiv; 5. Kompetencer indenfor it-infrastruktur, mobiltelefoni, MDM og relateret strategi i sundhedsperspektiv; 6. Test management; 7. Datawarehouse udvikling, udbygning og vedligehold; 8. Udvikling, udbygning og vedligehold af hjælpeprogrammer; 9. Rådgivning og assistance til drift, systemforvaltning og vedligehold af sundhedssystemer. Tryk her https://permalink.mercell.com/80008000.aspx. 
    
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   74361c35-d1b1-4733-994f-9c5a5069473e 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Begrænset 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    85312320
     
    Konsulenttjenesteydelser 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Titel
   : 
   Miniudbud vedr. konsulentbistand til IT-projekter 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Opgave 1: Center for Digitalisering i SUF (SUF Digital) har behov for konsulent- bistand, som kan varetage den overordnede projektlederrolle i forhold til samlet set at sikre fremdriften i projektet på tværs af alle projektspor og leverancer i perioden 2024-2026. Dette skal ske i samarbejde med den faglige projektleder, sporejere, tovholdere og projektets øvrige deltagere. Konsulentens opgave er konkret at sikre og understøtte: • Væsentlige faglige beslutninger i relation til forenkling af dokumentationskrav i samarbejde med de relevante fagcentre i SUF. • Den nødvendige systemudvikling i samarbejde med systemkonsulenter i Center for Digitalisering og it-leverandøren. • Det bedst mulige set-up for implementering og brugerstøtte på enhederne. • Strategi for og udmøntning af automatisk konvertering samt uddata. • Styregruppebetjening, kommunikation og proces med it-råd. Opgave 2: Konsulentens opgave består af programledelse og løbende afrapportering på de mange indsatser og leverancer, der gennemføres i regi af programmet. Dette indebærer tæt dialog med fagcentre ift. nye arbejdsgange, systemkonsulenter ift. systemændringer samt områdekontorer og driftsenheder i relation til implementering. Dette arbejde sker i regi med sporlederne fra fagcentre og Center for Digitalisering. Derudover følger en række opgaver i relation til betjening af Cura-Styregruppen samt diverse former for afrapportering. Opgaven forventes at blive afsluttet i 2025. Opgave 3: Ud over Opgave 1 og 2 skal konsulenten kunne håndtere løbende opgaver inden for digitalisering af sundhedsvæsenet både inden for det regionale, statslige, kommunale og private (almen praksis, speciallæger og privathospitaler) område. Opgaverne ligger inden for områderne rådgivning, analyse og projektledelse 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    85312320
     
    Konsulenttjenesteydelser 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Kvaliteten vurderes absolut og den kvalitative evaluering resulterer i en pointscore på en skala fra 1-5. Kvaliteten vurderes på baggrund af det indleverede CV og vurderes som en helhedsbetragtning. Ved evalueringen af det indleverede CV vægter følgende positivt med den angivne vægtning i parentes: 1. Det vægtes positivt, at den tilbudte konsulent har indgående kendskab til og erfaring med projektledelse af it-projekter på sundhedsområdet af en vis kompleksitet, og som minimum svarende til en seniorprojektleder. 2. Det vægtes positivt, hvis den tilbudte konsulent har den nødvendige og relevant teknisk forståelse fra lignende projekter. 3. Det vægter positivt, hvis den tilbudte konsulent har indgående forretningsmæssigt kendskab til det kommunale sundhedsområde fra lignende projekter. 4. Det vægtes positivt, hvis den tilbudte konsulent har indgående viden om sundhedsområdet generelt, herunder politisk og organisatorisk forståelse, samt erfaring med kommunal digitalisering på sundhedsområdet generelt. 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der anvendes en pointmodel, hvor den tilbudte timepris bliver omregnet til point på en skala fra 1 point til point, i henhold til nedenstående evalueringsmetode. Den tilbudte timepris må maksimalt være 1.300 kr. ekskl. moms. – hvis den er højere er tilbuddet ukonditionsmæssigt og vil ikke blive taget i betragtning. • Laveste timepris tildeles 5 point. • Timepriser højere end "laveste tilbudte timepris" plus 50 procent ("loftet"), eller derover, tildeles 1 point. • Øvrige timepriser tildeles point ved lineær interpolering mellem ovenstående to priser. Såfremt spredningen er højere end 50 % tillægges 5 procentpoint til spredningen indtil alle tilbudte priser kan rummes inden for spredningsfaktoren. 
    
 
     
    
    Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
    : 
    Kvalitet = 60%, pris = 40% 
   
 
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Københavns Kommune 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Publications Office of the European Union 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
   : 
   4 000 000,00
    
   DKK 
  
 
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
   
 
    
    Officielt navn
    : 
    Virgilerne ApS 
   
 
    
    Tilbud
    :  
   
 
    
    Tilbud – Identifikator
    : 
    Virgilerne ApS 
   
 
    
    ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
    : 
    LOT-0001 
   
 
    
    Værdien af tilbuddet
    : 
    4 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Tilbuddet blev rangordnet
    : 
    nej 
   
 
    
    Koncessionsværdi:  
     
     Underentreprise
     : 
     Nej 
    
 
     
    
    Kontraktoplysninger:  
     
     Identifikator for kontrakten
     : 
     Konsulentbistand til IT-projekter 
    
 
     
     Dato for indgåelse af kontrakten
     : 
     04/12/2024 
    
 
     
    
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Københavns Kommune 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   64942212 
  
 
   
   By
   : 
   København 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2400 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   33663366 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Virgilerne ApS 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   36964251 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Vesterbrogade 26
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   1620 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   31317913 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Tilbudsgiver 
   
 
    
    
    Vinder af disse delkontrakter
    : 
    LOT-0001 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0000 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Publications Office of the European Union 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   PUBL 
  
 
   
   By
   : 
   Luxembourg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2417 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Luxembourg
    
   (
   LU000
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Luxembourg 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +352 29291 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   3c95886b-72cc-4cd6-9251-d69a22c42365
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   29 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   06/01/2025
    
   11:56:43 (UTC) 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   6005-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   4/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   07/01/2025