1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indgået kontrakt om levering af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Indkøb af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Københavns Kommune. Den estimerede værdi af rammeaftalen er 3.200.000 DKK (ekskl. moms) i en rammeaftaleperiode på 4 år (inkl. forlængelsesoptioner).De mobile medicinkasser til hjemmeplejen: leveres i 2 størrelser. Har indbygget dispenseringsunderlag. De mobile medicinkasser skal understøtte, at det er tydeligt for borgeren, hvor medicinen opbevares og skal være med til at skabe et roligt og struktureret ”arbejdsrum” for medarbejderne samtidig med, at designet signalerer professionalisme.Som udgangspunkt skal medicinkassen kun anvendes til én borger (og ikke genanvendes hos andre borgere). Doseringsunderlaget i medicinkassen skal understøtte en ensartet, systematisk, enkel og overskuelig arbejdsproces for sygeplejersken, når sygeplejersken doserer medicin i borgerens eget hjem. Felter på doseringsunderlaget i medicinkassen skal guide sygeplejersken gennem elementerne i doseringen.
Identifikator for proceduren
:
294fa820-9e65-4b23-a6ac-b21c43db6ac3
Intern ID
:
2024-0159148
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
Københavns Kommune har udbudt kontrakten om af levering af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Københavns Kommune jf. forhåndsmeddelelse om kommende Aftale om Levering af mobile medicinkasser samt jf. bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33100000
Medicinsk udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 200 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 200 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indgået kontrakt om levering af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Indkøb af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Københavns Kommune. Den estimerede værdi af rammeaftalen er 3.200.000 DKK (ekskl. moms) i en rammeaftaleperiode på 4 år (inkl. forlængelsesoptioner).De mobile medicinkasser til hjemmeplejen: leveres i 2 størrelser. Har indbygget dispenseringsunderlag. De mobile medicinkasser skal understøtte, at det er tydeligt for borgeren, hvor medicinen opbevares og skal være med til at skabe et roligt og struktureret ”arbejdsrum” for medarbejderne samtidig med, at designet signalerer professionalisme.Som udgangspunkt skal medicinkassen kun anvendes til én borger (og ikke genanvendes hos andre borgere). Doseringsunderlaget i medicinkassen skal understøtte en ensartet, systematisk, enkel og overskuelig arbejdsproces for sygeplejersken, når sygeplejersken doserer medicin i borgerens eget hjem. Felter på doseringsunderlaget i medicinkassen skal guide sygeplejersken gennem elementerne i doseringen.
Intern ID
:
2024-0159148
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33100000
Medicinsk udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 200 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 200 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Fast værdi (i alt)
:
3 200 000
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
3 200 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
3 200 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
3 200 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
3 200 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Jesper K. Thomsen ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
2024-0159148
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
3 200 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024-0423607
Titel
:
Rammeaftale om levering af mobile medicinkasser til hjemmeplejen i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
18/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
12/12/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
3 200 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
3 200 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Irene Pless
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Jesper K. Thomsen ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Lille virksomhed
Registreringsnummer
:
31579686
Postadresse
:
Stokholmsvej 42
By
:
Espergærde
Postnummer
:
3060
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jesper K. Thomsen
Telefon
:
209992114
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
66dfc338-30ea-4f3e-8eca-89764b1089f9
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/12/2024
11:43:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
19/12/2024
11:43:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
784798-2024
EUT-S-nummer
:
248/2024
Offentliggørelsesdato
:
20/12/2024